دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

توسعه زیرساخت‌ها موجب رشد اقتصادی لرستان می‌شود

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس،گفت: توجه به زیرساخت‌ها و توسعه این بخش موجب رشد اقتصادی استان لرستان می‌شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 70035
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵

کرونا :

توسعه زیرساخت‌ها موجب رشد اقتصادی لرستان می‌شود

 به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت ، فاطمه مقصودی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: برای توسعه متوازن نیازمند زیرساخت‌ها و ایجاد زیربنای اقتصادی هستیم که متاسفانه استان لرستان و شهرستان بروجرد بسیاری از این زیرساخت‌ها را ندارد.

 نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری دانشگاه علوم پزشکی بروجرد تصریح کرد: راه‌اندازی این دانشگاه در شهرستان بروجرد می‌تواند علاوه بر توسعه زیرساخت بهداشت و درمان در استان، موجب رشد و توسعه علمی و اقتصادی بروجرد را فراهم آورد.

وی به اهمیت ایجاد راه‌آهن دورود _بروجرد _ملایر اشاره کرد و افزود: این طرح علاوه بر اتصال ریاست استان به استانهای مرکزی و غربی کشور، امکان ترانزیت کالا و بار را به مرزهای غربی فراهم می‌کند.

مقصودی با اشاره به طرح تکمیل شد آبسرده، خاطرنشان کرد: متاسفانه این طرح در سالهای اخیر از رشد خوبی برخوردار نبوده و با پیگیری‌های انجام شده، مجوز ماده ۵۶ جهت ورود سرمایه‌گذار یا مشارکت بانکها صادر شده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته و با پیگیری‌های صورت گرفته اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال به طرح تخصیص یافت اما باید با حضور سرمایه‌گذاران و حمایت بیشتر دولت این طرح را با هدف تامین آب شرب بروجرد در درازمدت فعال و به بهره‌برداری برسانیم.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس با اشاره تکمیل ورزشگاه ولایت، بیان کرد: این طرح نیز با اعتبارات قطره‌چکانی نتوانسته از رشد خوبی برخوردار شود لذا با پیگیری و رایزنی مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح در اواخر دولت قبلی اختصاص داده شده است.

مقصودی ایجاد زیرساخت‌های علمی و توسعه دانشگاههای این شهرستان را از مهمترین خواسته‌های مردم بروجرد عنوان کرد و افزود: با اقدامات گسترده و در ماه‌های گذشته ۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل خوابگاه دخترانه دانشگاه آیت‌الله بروجردی اختصاص یافته است.

هفته نخست فروردین ۱۴۰۱ خراسان رضوی میزبان رئیس جمهور و هیئت وزیران خواهد بود
دنبال کنید

وی در ادامه نساجی بروجرد را از جمله صنایع مهم و فعال استان و شهرستان دانست و اظهار کرد: با پیگیری های فراوان و همکاری سرمایه‌گذاران، فاز دوزندگی این صنعت در حال راه اندازی است که در فاز نخست بیش از یکصد نفر مشغول فعالیت می‌شوند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس با اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان، تصریح کرد: اغلب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از این طرح حمایت کرده‌اند اما به دلیل بار مالی فراوان و مشکلات موجود اجرایی نشده که با پیگیری نمایندگان در آینده نزدیک این طرح اجرایی و عملیاتی می‌شود.

مقصودی در خصوص طرح همسان‌سازی نیز خاطرنشان کرد: دولت و مجلس نیز به دنبال اجرای این طرح هستند تا بتوانیم کارکنان ادارات را از عدالت اجتماعی برابر بهره‌مند کنند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi