یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

فقط ۱۱ درصد از جمعیت زیر ۱۲ سال اردبیل واکسینه شده‌اند

به گزارش کرونا از اردبیل، سیدحامد عاملی صبح امروز در پنجاه و سومین جلسه قرارگاه طرح شهید سلیمانی که در محل سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: مدارس بزرگترین ساختار را در جامعه به خود اختصاص داده‌اند که تعداد قابل توجهی از جمعیت دانش‌آموزی با خطر ابتلا به کرونا در سرویس مدارس، کلاس

اختصاصی کرونا

کد خبر : 69847
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰

کرونا :

فقط ۱۱ درصد از جمعیت زیر ۱۲ سال اردبیل واکسینه شده‌اند

به گزارش کرونا از اردبیل، سیدحامد عاملی صبح امروز در پنجاه و سومین جلسه قرارگاه طرح شهید سلیمانی که در محل سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: مدارس بزرگترین ساختار را در جامعه به خود اختصاص داده‌اند که تعداد قابل توجهی از جمعیت دانش‌آموزی با خطر ابتلا به کرونا در سرویس مدارس، کلاس درس و دورهمی‌ها مواجه می‌شوند که به همین دلیل تا یک هفته آینده نیز کلاس‌ها غیرحضوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: جمعیت دانش‌آموزی زیر۱۲ سال در مقابل سویه جدید امیکرون آسیب‌پذیر هستند و متاسفانه فقط ۱۱ درصد از این طیف جمعیتی در سطح استان اردبیل واکسینه شده‌اند و درحال حاضر منحنی بستری‌ها رو به بالا است و باید با رعایت فواصل اجتماعی، پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک سه لایه مانع از شیوع بیشتر این ویروس شویم.

استاندار اردبیل عادی‌انگاری و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی را یکی از آسیب‌های بزرگ در شیوع ویروس کرونا بر شمرد و ادامه داد: عادی‌انگاری در تجمعات و برگزاری مراسم ترحیم و عروسی، تجمع در اماکان سربسته و مراکز خرید یسار خطرناک بوده و مردم باید عواقب این مسائل را جدی بگیرند تا پیک ششم با کمترین خسارت جانی تا دو هفته دیگر سپری شود.

وی تشدید نظارت بر تجمعات و مراکز پرتراکم را ضروری دانست و بیان کرد: در یک هفته اخیر میزان مراجعه سرپایی کاهش یافته که تعدادی بستری و برخی نیز در خانه‌های خود قرنطینه هستند و با افزایش میزان بستری‌ها امکانات بیمارستان امام خمینی(ره) تا حدودی پاسخگوی مراجعه‌کنندگان نخواهد بود و باید امکانات دیگری برای این جمعیت فراهم کنیم که البته با رعایت و توجه مردم امیدواریم از هفته‌های آتی میزان بستری نیز در استان کاهش یابد.

گام حرفه ای شبکه استانی دنا؛ از ارتقاء کیفی تا درخشش های ملی
دنبال کنید

وی با بیان اینکه اعمال محدودیت‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را به نفع مردم است، تصریح کرد: آبگرم‌ها، استخرها، سینما، مراسم کنسرت، مراسم ترحیم و عروسی، نماز جمعه، نماز جماعت، نمایشگاه‌های عرضه کالا، اماکن عمومی، اماکن ورزشی، هتل‌ها، چایخانه و قهوه‌خانه‌ها و تالارهای پذیرایی طبق مصوبات ستاد کرونا در شرایط قرمز و نارنجی، ضمن رعایت الزامات، دستور العمل‌ها و مدیریت هوشمند، با ۲۰ و ۳۰ درصد ظرفیت کلی فعالیت خواهند کرد.

عاملی اظهار کرد: مردم در صورت بروز هر گونه علایم احتمالی کرونا به پزشک معتمد مراجعه کنند و خود درمانی افراد گاهی احتمال بروز مشکلات در آنها می‌شود.

وی بیان داشت: مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها در وضعیت قرمز معمولا به صورت مجازی برگزار می‌شوند و تصمیم‌گیری نهایی بر عهده روسای این مجموعه‌ها گذاشته شده است.

استاندار اردبیل عنوان کرد: هر مجموعه‌ای دستورالعمل ستاد کرونا را رعایت نکند باید ضمن اعلام نام مجموعه، برخورد جدی صورت گیرد و رعایت قانون و حفظ جان مردم خط قرمز ماست و نباید با عدم رعایت و ندانم‌کاری برخی افراد به سایر خانواده‌ها خسارت وارد شود.

گفتنی است؛ در این جلسه فرمانده سپاه استان اردبیل، رییس دانشگاه علوم پزشکی و چند نفر از اعضای ستاد پیشنهاد، راهکار و عملکرد خود را تشریح کردند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi