شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

مسئولان همه‌جانبه از بخش خصوصی حمایت می‌کنند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس،گفت: بخش خصوصی مطمئن باشد که همه مسئولان از تولیدکنندگان حمایت می‌کنند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 69440
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷

کرونا :

مسئولان همه‌جانبه از بخش خصوصی حمایت می‌کنند

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت،حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده آذربایجان شرقی اظهار کرد: هدف‌گذاری بودجه سال ۱۴۰۱ بسیار عالی بوده و رشد اقتصادی هشت درصدی در نظر گرفته‌شده است که ۴.۵ درصد از این میزان از طریق سرمایه‌گذاری و ۳.۵ درصد نیز از طریق ارتقاء بهره‌وری محقق خواهد شد.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در  مجلس شورای اسلامی ادامه داد:برای رسیدن به این هدف‌گذاری همت بلندی نیاز است به‌طوری‌که برای تحقق رشد ۴.۵ درصدی از طریق سرمایه‌گذاری ۳۶۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است و همچنین یک‌ونیم میلیارد یورو از طریق صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده‌است نقش حمایت در تولید و سرمایه‌گذاری‌های مولد دارد اما در سال‌های اخیر به دلیل شرایط موجود تحریم و سایر مشکلات خالی شده‌است و این در حالی است که دولت نباید برداشتی از این صندوق توسعه داشته باشد چراکه این صندوق مختص بخش خصوصی است.

وی افزود: خوشبختانه در بودجه سال ۱۴۰۱ سهم صندوق توسعه‌ی ملی را به‌صورت کامل تصویب کردیم و علی‌رغم این‌که بعد از تاسیس صندوق توسعه ملی در زمان مجلس هشتم هرسال درصدی به سهم این صندوق افزوده می‌شد و مقرر بود در سال ۱۴۰۰ سهم این صندوق ۳۸ درصد باشد اما تنها ۲۰ درصد به این صندوق اختصاص داده شد که در بودجه سال آینده مصوب شد تمامی ۴۰ درصد سهم صندوق توسعه ملی به این صندوق اختصاص داده شود و دولت حق برداشتی از این صندوق نداشته باشد و سهم جذب سرمایه‌گذار خارجی نیز  در بودجه سال آینده  ۳۰ میلیارد یورو در نظر گرفته شده‌است. 

انفجار کارخانه رنگ‌سازی در آذرشهر ۲۵ مصدوم بر جای گذاشت
دنبال کنید

میرتاج‌الدینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:  اقدامات و کارنامه قابل‌قبولی در خصوص اجرای شعار راهبردی امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب نام‌گذاری شده بود، وجود ندارد و به‌جای این‌که موانع مسیر تولید رفع شود در بعضی موارد موانع جدیدی نیز ایجاد شد.

ی خاطرنشان کرد: وقتی‌که در شرایط تحریم چند سرمایه‌گذار و تولیدکننده برای ایجاد خط تولید جدید از کشورهای دیگر دستگاه خریداری می‌کنند اما این دستگاه در گمرکات استان چندین ماه معطل می‌شود، این کار حمایت از تولید است یا ایجاد مانع برای تولید؟ و متأسفانه مدیران گمرک جرات حل این مشکلات را ندارند و بسیاری از صادرکنندگان گلایه می‌کنند که باوجود انجام صادرات در سایر شهرها در تبریز و آذربایجان با مشکل مواجه می‌شوند.

نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر از صادرات و تولیدکننده حمایت و بعضی از بخشنامه‌های ابلاغ‌شده توسط دولت قبل جمع‌آوری شود، تولید و صادرات رونق پیدا کرده و در نتیجه ایجاد سرمایه ثروت و اشتغال نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه دولت سیزدهم اقدامات خوبی در راستای برقراری ارتباط با کشورهای همسایه انجام داده‌است و کشور ما می‌تواند از طریق راه‌های آبی‌ و خاکی با بازاری بالغ بر ۶۰۰ میلیون نفر  ارتباط داشته باشد و با توجه به این‌که تولید و صادرات بسیاری از کالاها ازجمله مواد غذایی صنایع لوازم‌خانگی و غیره در کشور ما انجام می‌شود این بستر می‌تواند به‌خوبی فراهم شود.

میرتاج‌الدینی یادآور شد: رییس‌جمهوری بر خلاف گذشته که عده‌ای شعار داده ولی عمل نکردند، بدون این‌که شعار بدهد در عمل نشان داد که می‌توان با کشوری مثل قطر ارتباط برقرار کرد؛ درحالی‌که بیش‌از ۱۰ سال بود که این کشور خواهان برقراری ارتباط با کشور ما و ایجاد کانال ارتباطی از طریق ایران به مسیر اروپا بود.

مهمترین خطر امروز نظام اسلامی انزوای مردم است
دنبال کنید

وی در پایان سخنان خود خطاب به تولیدکنندگان آذربایجان شرقی گفت: مطمئن باشید که ما همه‌جانبه از شما حمایت خواهیم کرد و لحظه‌ای از حمایت شما دست برنخواهیم داشت و همان‌طور که مشاهده مشاهده می‌کنید در دولت، مجلس و قوه قضائیه صدور مجوز و سایر اقدامات حمایتی انجام‌شده است. /

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi