شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایجاد «تعرفه‌های ویژه صنعت گردشگری» در انتظار تأیید مجلس/ وعده ضرغامی برای پیگیری امهال مالیاتی هتلداران

جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتل‌داران ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری کرونا ، در خصوص دیدار با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع  دستی، اظهار داشت: خوشبختانه در این دیدار مسائل مهمی مطرح شد و ما توانستیم مشکلات فعالان صنعت گردشگری و حوزه هتل‌داری را به گوش آقای ضرغامی برسانیم. وی با بیان اینکه صنعت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 69377
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

کرونا :

ایجاد «تعرفه‌های ویژه صنعت گردشگری» در انتظار تأیید مجلس/ وعده ضرغامی برای پیگیری امهال مالیاتی هتلداران

جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتل‌داران ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری کرونا ، در خصوص دیدار با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع  دستی، اظهار داشت: خوشبختانه در این دیدار مسائل مهمی مطرح شد و ما توانستیم مشکلات فعالان صنعت گردشگری و حوزه هتل‌داری را به گوش آقای ضرغامی برسانیم.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری این روزها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، گفت:‌ در جلسه با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی موضوعات زیادی در حوزه‌های مختلف مطرح شد که یکی از آنها بحث حامل‌های انرژی بود که هزینه‌های زیادی را برای تأسیسات گردشگری به همراه داشته است.

رئیس جامعه هتل‌داران ایران با بیان اینکه این موضوع در کمیسیون تلفیق هم مطرح شده،‌گفت: با پیگیری جامعه هتل‌داران و آقای ضرغامی این پیشنهاد مطرح شد که تعرفه هتلداری از صنایع تبدیل به خدماتی شود چرا که ما در حوزه گردشگری خدمت‌رسانی می‌کنیم، همچنین این پیشنهاد مطرح شد که با توجه به وضعیت خاص صنعت گردشگری تعرفه‌های ویژه صنعت گردشگری تعریف شود که متناسب با وضعیت هتل‌داری و گردشگری باشد.

حمزه‌زاده با بیان اینکه امیدواریم با پیگیری‌های آقای وزیر در سال ۱۴۰۱ مشکل تعرفه‌ها حل شود، گفت: یکی از موضوعاتی که در جلسه با آقای ضرغامی مطرح شد بحث تفویض اختیارات بود، برای مثال بررسی اولیه جهت موافقت اصولی احداث تأسیسات گردشگری، بررسی و تصمیم پرونده هتل‌داران جهت صدور پروانه بهره‌برداری و یا عضویت در کمیته‌های مختلف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از جمله موضوعاتی است که می‌تواند تفویض شود.

وی لزوم ایجاد صندوق حمایت از توسعه صنعت گردشگری را یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در جلسه با ضرغامی عنوان کرد و گفت: این صندوق  حمایتی کمبودی است که ما در دوره کرونا به شدت آن را احساس کردیم.

انتقاد و گلایه ناظرین کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از نمایندگان مجلس
دنبال کنید

رئیس جامعه هتل‌داران ایران گفت: بحث امهال مالیاتی دوره کرونا که جریمه ۱۰  درصدی برای هتل‌داران به همراه داشت و همچنین بحث امهال بیمه کارکنان که آن هم با ۲ درصد جریمه همراه بود از جمله مسائلی است که قرار شد آقای ضرغامی شخصاً‌ آن را پیگیری کند.

حمزه‌زاده بحث عوارض شهرداری‌ها، راه‌اندازی تلویزیون گردشگری،موضوع خانه‌مسافرها و بازنگری در قانون توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی را از دیگر موضوعاتی عنوان کرد که در جلسه جامعه هتل‌داران با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح شد.

وی در پایان روند این جلسه را مثبت ارزیابی کرد و گفت:‌ قطعا در صورت تداوم چنین جلساتی همفکری و هم‌اندیشی بخش خصوصی با بدنه وزارت گردشگری بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi