جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرح جامع استانی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تدوین شود

به گزارش کرونا از اردبیل، سید حامد عاملی ظهر امروز در سومین جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان اردبیل که در سالن جلسات شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: موضوع پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی، بسیار مهم و حیاتی است و باید برای هرگونه آسیب‌های احتمالی و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی یک برنامه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 69365
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹

کرونا :

طرح جامع استانی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تدوین شود

به گزارش کرونا از اردبیل، سید حامد عاملی ظهر امروز در سومین جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان اردبیل که در سالن جلسات شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: موضوع پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی، بسیار مهم و حیاتی است و باید برای هرگونه آسیب‌های احتمالی و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی یک برنامه قابل اجرا تدوین شود.

وی با بیان اینکه باید بستر نشاط و شادی با برگزاری آیین‌های فرهنگی فراهم شود، افزود: نهادها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید دلایل و عوامل دخیل در مشکلات اجتماعی و فرهنگی را بررسی کرده و برای حل این موضوع راهکار و برنامه نیز ارایه دهند.

 استاندار اردبیل تصریح کرد: نباید فضا به گونه‌ای باشد که سبب ناامیدی و بی انگیزگی مردم و جوانان شود و باید انگیزه، امید به زندگی و تداوم آن در جوانان و مردم تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه باید دانشگاه‌ها و دستگاه‌های مرتبط دلایل مسایل را شناسایی کنند، گفت: داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز جهت بررسی موضوع در دسترس است و گروه مداخله با دنبال کردن اهداف مورد نظر می‌تواند به یک نتیجه مطلوب دست یابد.

عوامل اصلی مشکلات اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی احصا شود

عاملی به شناسایی و داشتن برنامه مدون گروه هدف تاکید کرد و ادامه داد: باید علل و عوامل اصلی مشکلات اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی احصا شود تا با آگاهی‌دهی به مردم، ارایه آموزش‌های لازم و با غربالگری سلامت روانی جامعه هدف، شاهد کاهش آسیب‌ها در جامعه باشیم.

استاندار اردبیل دوران سنین ۱۶ تا ۳۰ سالگی را یک دوره حساس و آسیب‌پذیر برشمرد و بیان کرد: اگر برنامه‌ای برای گروه‌های سنی مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی نظامی به‌صورت ویژه طراحی نشود شاهد بروز مشکلات فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی در این دوران خواهیم شد.

طرح توسعه بیمارستان دهدشت به مرحله تفاهم نامه رسید
دنبال کنید

وی تشریح کرد: نگاه منفی، نگاه تیره و تار از آسیب‌های اجتماعی دیگر بوده و انسان‌ها باید دارای روحیه شکرگزاری و شاد و نگاه باز در اجتماع باشند و با تقویت فضای نشاط و شادابی در استان بر اساس برش شهرستانی می‌توان این نگاه را ایجاد کرد.

ایجاد بستر اشتغال و رفع بیکاری جزو برنامه‌های اصلی است

عاملی وضعیت اقتصادی و اشتغال را یکی از عوامل آسیب‌های اجتماعی دانست و تاکید کرد: تلاش شبانه روزی همه ما ایجاد بستر اشتغال و رفع بیکاری است که برای سال آینده، برنامه‌ها و طرح‌های خوبی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی و نحوه برخورد با کارگران در واحدها ضروری بوده و نقش رسانه‌های گروهی و شبکه‌های اجتماعی برای آگاهی‌دهی مردم در حوزه‌های مختلف غیر قابل کتمان است و باید این حوزه تقویت شود.

استاندار اردبیل از دستگاه‌های متولی خواست برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دلایل و مسایل زمینه‌ساز را به‌صورت میدانی بررسی و در کارگروه جهت یافتن راه حل مناسب ارایه دهند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi