سه شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳

مقاومت جدیدی بعد از هفت اکتبر شکل گرفته است/ صهیونیست‌ها درصدد تجاوز تمام سرزمین فلسطین هستند

متفکر و نظریه پرداز برجسته فلسطینی گفت: پس از عملیات طوفان الاقصی و هفت اکتبر، مقاومت جدیدی شکل گرفته که امتداد مقاومت از سال ۶۷ میلادی است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 110397
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۰۲

کرونا :

مقاومت جدیدی بعد از هفت اکتبر شکل گرفته است/ صهیونیست‌ها درصدد تجاوز تمام سرزمین فلسطین هستند

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، منیر شفیق متفکر و نظریه پرداز برجسته فلسطینی بعدازظهر امروز چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت ماه)  در دومین همایش بین‌المللی “از ننگ نکبت تا امروز مقاومت” که با محوریت عملیات طوفان الاقصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: این سوال وجود دارد که یوم النکبت چطور مطرح شد؟ بعد از جنگ جهانی، استعمار انگلیس و فرانسه با زور بر فلسطین و همچنین بر تمامی کشورهای عربی چیره شدند.

وی اظهار‌کرد: پروژه انگلیس درصدد جمع آوری شهروندان اسرائیلی از سراسر جهان در این منطقه بود؛ بیش از صد هزار سرباز انگلیسی برای تحقق این هدف به منطقه منتقل شدند چرا که ملت فلسطین این دسیسه آنها را قبول نکرد.

منیر شفیق ادامه داد: تقریباً بیست سال طول کشید تا ششصد هزار اسرائیلی به منطقه منتقل شد؛ مردم فلسطین مقاومت کردند اما منجر به خون ریزی و درگیری شد لذا مردم از داشتن هر نوع سلاح منع شدند.

متفکر و نظریه پرداز برجسته فلسطینی در این راستا، افزود: در سال ۱۹۴۷ میلادی، دولت های بزرگ جمع شدند و بر تقسیم فلسطین تصمیم گیری کردند. بر اساس آن ۵۴ درصد کشور فلسطین به یهود اختصاص می‌یافت و مابقی به فلسطینیان می‌رسید. آن زمان تعداد فلسطینیان حدود ۲ میلیون و پانصد هزار نفر بود.

وی در ادامه، تصریح کرد: بعد از حدود شش ماه از این تاریخ، جنگ بین فلسطینیان و یهود شعله ور شد؛ هرچند باید یادآور شد مسئولیت این جنگ با یهودی ها بود. فلسطینیان هیچ سلاحی نداشتند اما انگلیسی ها صهیونیست ها را مجهز کرده بودند.

منیر شفیق گفت: باید اذعان کرد بر اساس فشار مردمی تعدادی از کشورهای مزدور عربی، ارتش های خود را به کمک مردم فلسطین فرستادند؛ حدود ۲۳ هزار نفر تعداد این ارتش بود اما ارتش صهیونیست‌ها بیش از ۷۷ هزار نفر بود.

متفکر و نظریه پرداز برجسته فلسطینی ادامه داد: بر این اساس بیش از هفتاد درصد از خاک فلسطین به اشغال درآمد و بیش از ۹۰۰ هزار نفر از مردم فلسطین وادار به مهاجرت شدند؛ این تاریخچه‌ و رویه منجر به نامگذاری یوم النکبت شد.

وی در‌ این زمینه، اظهار کرد: از آن زمان تاکنون آمریکا و انگلیس صهیونیست‌ها را تا بن دندان مسلح کردند تا بر کشورهای عربی نیز چیره و مسلط باشد.

منیر شفیق، افزود: آنها در طول این سال‌ها جنگ های متعددی به راه انداختند و بر این اساس کرانه باختری، غزه، جولان و غیره را تصرف کردند.

متفکر و نظریه پرداز برجسته فلسطینی در ادامه به تغییر رویه مقاومت اشاره و گفت: باید اذعان کرد اکنون مقاومت جدیدی شکل گرفته که امتداد مقاومت از سال ۶۷ است؛ بدون شک تفاوت های زیادی میان مقاومت در گذشته و پس از هفت اکتبر است.

وی بیان کرد: بر این اساس مقاومت توانسته ضربات سنگینی بر پیکره رژیم اشغالگر قدس وارد کند؛ امروزه می‌بینیم پیروزی های بسیاری از سوی مقاومت رقم خورده است؛ باید بگوییم که ارتش رژیم غاصب صهیونیستی‌ شکست خورده بشمار می‌رود.

منیر شفیق تصریح کرد: در این میان نباید از پشتیبانی حامیان مقاومت غافل شد؛ حزب الله لبنان، عراق، یمن، سوریه و در نهایت ایران اسلامی از مردم فلسطین حمایت می‌کنند لذا توان مقاومت در جبهه قوی است.

متفکر و نظریه پرداز برجسته فلسطینی گفت: صهیونیست‌ها اکنون جنگی را در منطقه رفح آغاز کردند اما بدون شک فلسطینیان پیروز جنگ خواهند بود.

وی در این زمینه، بیان کرد: این نسل باید به خودش افتخار کند که شاهد این پیروزی است؛ زمانی که من سن کم تری داشتم، در موضع ضعف بودیم اما اکنون از این پیروزی ها خوشحالم و از دیدن آنها خداوند را شاکرم.

منیر شفیق در ادامه این همایش در پاسخ به سوالی، افزود: نه تنها فلسطین بلکه ملت کشورهای جهان عربی از پاسخ ایران به تجاوز صهیونیست‌ها تحت عنوان عملیات وعده صادق خوشحال شدند.

متفکر و نظریه پرداز برجسته فلسطینی همچنین در پاسخ به سوال دیگری، افزود: موضع کشورهای عربی و خیلی از کشورهای اسلامی نسبت به اقدامات صهیونیست‌ها ضعیف و غیرقابل قبول بود.

وی گفت: طی هفتاد و شش سال گذشته راه‌حل مناسبی برای مسئله فلسطین رقم نخورده زیرا پروژه یهود و صهیونیست ها درصدد غصب تمام خاک فلسطین و بیرون راندن تمامی ملت فلسطین است؛ این مهم درحالیست که محال است فلسطینیان بخواهند کوچ کنند زیرا فلسطین برای فلسطینیان است.

منیر شفیق خاطرنشان کرد: نخستین بار است که مقاومت فلسطینی این مرحله از پیروزی را بدست آورده است؛ در واقع خط سیاسی که امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی ترسیم کردند و شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان شهید راه قدس دنبال کردند، امروزه را هگشا شده است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi