چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

طرح توسعه بیمارستان دهدشت به مرحله تفاهم نامه رسید

حجت‌الاسلام سید محمد موحد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه از امضای تفاهم نامه طرح توسعه بیمارستان دهدشت بین مسؤولان وزارتخانه‌‌های بهداشت و درمان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد. نماینده مردم کهگیلویه در مجلس گفت: این تفاهم نامه در نشست مشترک با  تقوی‌نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72983
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

کرونا :

طرح توسعه بیمارستان دهدشت به مرحله تفاهم نامه رسید

حجت‌الاسلام سید محمد موحد در گفتوگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه از امضای تفاهم نامه طرح توسعه بیمارستان دهدشت بین مسؤولان وزارتخانه‌‌های بهداشت و درمان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس گفت: این تفاهم نامه در نشست مشترک با  تقوی‌نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محقق شد.

وی ادامه داد: توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت با ساخت فضای درمانی برای ۱۰۰ تخت جدید طی دو مرحله شامل زمین، ساخت، تجهیز و بهره برداری از بیمارستان موضوع این تفاهم نامه است.

وی اعتبار لازم برای توسعه، ساخت و تجهیز بیمارستان را حدود ۲ هزار میلیارد ریال برآور کرد و افزود: مرحله اول اجرای طرح حدود یک هزار میلیارد ریال شامل ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه ساخت و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه تجهیز بیمارستان براساس برآورد روز است.

موحد در خصوص تعهدات طرفین، گفت: در اجرای مرحله اول طرح سازمان تامین اجتماعی پس از تصویب هیأت مدیره مبنی بر مشارکت نسبت به تامین ۳۰ درصد از کل هزینه ساخت و تجهیز مرحله اول (بدون احتساب زمین) به میزان ۳۰۰ میلیارد ریال به تناسب پیشرفت فیزیکی پروژه اقدام خواهد  کرد.

وی به تشریح مفاد این تفاهم نامه ۸ ماده‌ای پرداخت و افزود: وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در اجرای مرحله اول طرح نسبت به تامین زمین که جزو تعهد ریالی نیست و تامین ۷۰ درصد هزینه های ساخت و تجهیز بیمارستان به میزان ۷۰۰ میلیارد ریال، اقدام می‌کند.

برگزاری سوگواره جلوه‌های عاشورایی در کهگیلویه
دنبال کنید

موحد عنوان کرد: همچنین وزارت بهداشت نسبت به تامین تجهیزات پزشکی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز و بهره برداری از بیمارستان اقدام خواهد کرد.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس ابراز کرد: مشارکت سازمان تامین اجتماعی در توسعه بیمارستان دهدشت جهت دریافت خدمات درمانی بیمه شدگان تامین اجتماعی در این بیمارستان بوده و حق مالکیت برای سازمان تامین اجتماعی نسبت به بیمارستان ایجاد نمی‌کند‌.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی توافق نمود تا پس از تکمیل و بهره برداری از بیمارستان نسبت به ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی طبق تعرفه مصوب و لحاظ سهم پرداختی این سازمان در حساب فی مابین اقدامات لازم را انجام دهد.

موحد در خصوص نحوه پرداخت هم گفت: مقرر شد اعتبارات مورد تعهد طرفین تفاهم نامه در طول مرحله ساخت به تدریج و متناسب با پیشرفت فیزیکی به پروژه اختصاص یابد.

وی خاطرنشان کرد: جهت تسریع در اجرای مرحله اول طرح وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی توافق کردند که ۳۰ درصد مبلغ اعتبارات مورد نیاز ساخت بیمارستان را پس از امضاء تفاهم نامه، ۴۵ درصد اعتبار مورد تعهد خود را پس از پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد و مابقی اعتبار را پس از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد به پروژه اختصاص دهند.

موحد در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: بیمه شدگان ملزم به ارائه صورتحساب به سازمان تامین اجتماعی نبوده و بدهی سازمان تامین اجتماعی به دانشگاه از محل مطالبات سازمان از بیمارستان بابت درمان بیمه شدگان مستهلک خواهد شد.

وی با اشاره به تبصره ماده ۵ این تفاهم نامه، اظهار داشت: در صورت عدم ایفای تعهدات ( تاخیر یا عدم اجرای پروژه مذکور براساس زمانبندی) از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به تعیین تکلیف مبالغ پرداختی سازمان تامین اجتماعی و تهاتر اصل و فرع مبالغ مزبور با مطالبات وزارت بهداشت ناشی از هزینه نسخ سازمان و یا موارد دیگر ( در سطح استانی یا ملی ) اقدام و در حساب های فی مابین کارسازی می‌شود.

پیام تبریک غلام محمد زارعی بمناسبت 22 بهمن پیروزی انقلاب اسلامی
دنبال کنید

موحد عنوان کرد: بازپرداخت منابع سازمان تامین اجتماعی از طریق اعمال پیش خرید خدمات درمانی برای بیمه شدگان ظرف ۲۴ ماه از زمان اجرای هر مرحله از مراحل دوگانه اجرای طرح، در خصوص سهم سازمان در همان مرحله، انجام می شود.

وی در خصوص نحوه اجرا پروژه، گفت: دانشگاه نسبت به اخذ کلیه مجوزهای لازم برای توسعه بیمارستان اقدام و بلافاصله نسبت به انتخاب مشاور طرح جهت طراحی و پیمانکار ساخت بیمارستان اقدام خواهد کرد.

وی گفت: براساس تفاهم نامه مدت زمان تقریبی اجرای پروژه شامل زمان ساخت، تجهیز و راه اندازی بیمارستان ۳۶ ماه پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶

 


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi