چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

روستاهای قم درگیر بحران کرونا هستند/درحال نزدیک شدن به قله پیک ششم هستیم

به گزارش خبرگزاری فاس از قم، سیامک محبی ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا و چرخه سویه امیکرون در استان اظهار کرد: آمار بستری‌های جدید تا هفته منتهی به ۱۵ بهمن‌ماه با

اختصاصی کرونا

کد خبر : 68563
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

کرونا :

روستاهای قم درگیر بحران کرونا هستند/درحال نزدیک شدن به قله پیک ششم هستیم

به گزارش خبرگزاری فاس از قم، سیامک محبی ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا و چرخه سویه امیکرون در استان اظهار کرد: آمار بستری‌های جدید تا هفته منتهی به ۱۵ بهمن‌ماه با روند افزایشی روبرو بوده است و بستری‌های موجود ما هم روند افزایشی داشته است.

وی در بخش دیگری از گزارش هفتگی خود در ارتباط با وضعیت استان عنوان کرد: از هفت هزار و ۴۰۰ تست اکنون به ۱۱ هزار و ۲۰۰ تست رسیدیم و در مراکز ۹ گانه منتخب هشت هزار و ۴۰۰ تست و در بخش خصوصی نیز یک هزار و ۸۰۰ تست انجام شده است و طی هفته‌های گذشته پنج هزار و ۱۱۷ بیمار شناسایی شده است و به نظر می‌رسد با قله پیک پنجم در شرایط کنونی تفاوتی نداریم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به وضعیت درگیری بالای قم با بیماری کرونا گفت: روند تست‌های مثبت ۲۴ درصد افزایش یافته است و پیش بینی می شود طی هفته های آینده پتست‌های مثبت بیشتر شود؛ استان قم اکنون در حال نزدیک شدن به نوک قله پیک ششم قرار دارد و بیشتر محلات و مناطق استان در وضعیت قرمز قرار دارند و فقط چهار منطقه نارنجی در قم داریم.

محبی با اشاره به وضعیت درگیری روستاهای قم با ویروس کرونا بیان کرد: همه روستاهای قم درگیر بحران کرونا هستند و ۵۰ درصد تست‌ها در کهک و شهرستان جعفرآباد مثبت است و اهالی بخش سلفچگان نیز درگیر بحران هستند؛ درگیری اومیکرون در بین دانش آموزان شدت یافته است و تعطیلی‌ها می‌تواند در کاهش روند بیماری تاثیرگذار باشد.

استاندار:قریب به یک میلیون گردشگر از ابتدای تعطیلات نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد اقامت داشته اند
دنبال کنید

وی با اشاره به اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی افزود: در قالب این طرح چهار هزار تست و آزمایش کووید ۱۹ صورت گرفته و با هدف نظارت و حفظ سلامت مردم سه هزار و ۴۰۰ مورد بازدید انجام شده و بر همین اساس ۶۱۶ مورد اخطار داده شده و ۱۱ مرکز هم پلمپ شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در استان بیان کرد: با وجود اینکه زیرساخت خوبی در زمینه واکسیناسیون داریم اما قم در وضعیت نامطلوبی قرار دارد در زمینه تزریق دوز اول و دوم و سوم فاصله زیادی داریم حتی از استان‌هایی که کم‌ترین زیرساخت درمانی را دارند، از شهرهای کوچک هم پایین تر هستیم و در این راستا نیاز به اطلاع رسانی و اقناع سازی بیشتری داریم.

محبی عنوان کرد: بالاترین پوشش واکسیناسیون دز اول مربوط به تهران است و در قم این آمار به ۷۷٫۳ درصد رسیده است؛ در مورد تزریق دز دوم نیز آمار قم ۶۲٫۳ درصد و در مورد تزریق دوز سوم آمار قم ۱۵٫۳ درصد است.

وی از استاندار و ستاد استانی مقابله با کرونا درخواست کرد که اطلاع رسانی گسترده در امر پیشگیری از بیماری کرونا، الزام به زدن ماسک و همچنین نظارت بر حمل و نقل عمومی و غیر حضوری شدن آموزش مراکز عالی و حوزه‌ها و تمدید تعطیلی مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی را در دستور کار قرار دهند.

محبی در پایان سخنان خود بر فراهم کردن زمینه دورکاری پرسنلی که بیماری زمینه‌ایی دارند یا باردار هستند، تاکید کرد.

شورای فرهنگ عمومی باشت؛ از تذکر امام جمعه به یک اداره تا هشدار انتخاباتی فرماندار
دنبال کنید

انتهای پیام/۷۸۰۲۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi