جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

استاندار:قریب به یک میلیون گردشگر از ابتدای تعطیلات نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد اقامت داشته اند

سید موسی خادمی با بیان این مطلب اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن اینکه مقصد گردشگری است در عین حال به دلیل قرار گرفتن در مسیر استان های بزرگ کشور، محل عبور بسیاری از مسافران نوروزی نیز هست. وی، با بیان اینکه بنا به آمار واصله از سوی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 12785
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۲

سید موسی خادمی با بیان این مطلب اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن اینکه مقصد گردشگری است در عین حال به دلیل قرار گرفتن در مسیر استان های بزرگ کشور، محل عبور بسیاری از مسافران نوروزی نیز هست.

وی، با بیان اینکه بنا به آمار واصله از سوی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان از ۲۸ اسفندماه تا نهم فروردین ماه قریب به یک میلیون گردشگر در اقامتگاه های نوروزی این استان اسکان یافتند و افزود: این تعداد مسافر نوروزی در مدارس، هتل ها، خانه های مسافر، کمپینگ های اقامتی و پارک های کهگیلویه و بویراحمد اسکان داده شدند.

وی، گفت: یکهزار و ۷۰۷ کلاس در قالب ۲۲۰ مدرسه،با ۵۲۸ نفر پرسنل، ۴۰ پایگاه امداد و نجات با ۸۰ دستگاه خودرو و ۸۰ امدادگر، ۳۴ پایگاه اورژانس با ۲۴۰ نیروی انسانی و ۸۵ واحد گشت محسوس و نامحسوس و گروه های بازرسی ویژه ستاد خدمات سفر، در حال خدمت به مسافران نوروزی هستند.

خادمی، افزود: از ۲۸ اسفندماه تا کنون ۱۱ هزار خانوار درمدارس کهگیلویه وبویراحمد اسکان یافتند که این تعداد شامل ۵۵هزار و۷۱۵نفراست که در شهرستان های یاسوج ، گچساران، باشت، چرام و دهدشت اسکان داده شده اند.

خادمی،  افزود: حرم مطهر بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) با ۱۲۰ هزار زایر دارای بیشترین آمار مهمان نوروزی بوده است و اظهار داشت: جاذبه گردشگری شلال دان و مرقد مطهر بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) تا امروز پرجاذبه ترین مناطق گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در نوروز ۹۴ بودند به نحوی که ۴۰ درصد میهمانان نوروزی در شهرستان گچساران اسکان یافته اند.

بنر موکب طریق الکربلا بالا رفت
دنبال کنید

ستاد ویژه خدمات سفر موظف به خدمت رسانی به مسافران تا پایان تعطیلات نوروزی است

وی، از توزیع بیش از ۱۷۳ هزار بسته فرهنگی در قالب بروشور، نقشه و پیام های ایمنی بین مسافران نوروزی امسال در این استان خبر داد و با بیان اینکه تا کنون ۱۰۱ هزار گردشگر از خدمات طرح ایمنی و سلامت استفاده کرده اند، گفت: ۸۰ غرفه صنایع دستی در مکان های مختلف گردشگری دایر شده و علاوه بر بازارچه های صنایع دستی در ایام تعطیلات، جشنواره های نوروزی نیز مخصوص مسافرین برگزار شده است.

خادمی، با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی ایمنی و سفر هلال احمر، ۸۳ حادثه در این استان از سوی امدادگران کمک رسانی شده است، ابراز داشت:  آسیب دیدگان این حوادث در قالب سوانح جاده ای، امداد و نجات کوهستان و آبگرفتگی با مشارکت ۴۳۹ نفر امداد و نجات یافتند.

استاندار، با بیان اینکه از آغاز تعطیلات نوروزی تمامی کمپینگ ها، اردوگاه های اقامتی و تفریحی و مکان های گردشگرپذیر مورد بازرسی نظارتی ستاد ویژه خدمات سفر قرار گرفته اند و تذکرات لازم در راستای بهبود خدمات رسانی به گردشگران را دریافت کرده اند، اظهار داشت: ستاد ویژه خدمات سفر موظف است همچنان در جهت رفاه، سلامت و آرامش گردشگران و میهمانان نورزی تلاش نماید.

گفتنی است استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۰۰ هزار نفر در جنوب غربی کشور واقع شده و با استان های فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر همسایه است.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، دو هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی، ۷۵۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز هر ساله میزبان هزاران نفر گردشگر است.

استفاده از روکش آسفالت حفاظتی، نتیجه بهتری دارد
دنبال کنید

لازم به ذکر است گزارش کامل از آمار مسافران نوروزی و نحوه خدمات رسانی به آنها پس از تعطیلات ارایه می شود.

محمدیان-۴۲

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi