چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

فعال شدن اقتصاد روستایی نیازمند رفع موانع کشاورزان

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین،گفت: فعال شدن اقتصاد روستایی نیازمند رفع موانع کشاورزان و دامداران است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 67420
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴

کرونا :

فعال شدن اقتصاد روستایی نیازمند رفع موانع کشاورزان

 به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت،روح‌الله عباسپور در مراسم تکریم و معارفه روسای سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در سالن باغستان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: عضویت ایران در پیمان شانگهای می‌تواند بازار خوبی برای محصولات کشاورزی و صنعتی به وجود آورد؛ عضویت در این پیمان به معنای شکستن دیوار تحریم است چراکه چین و روسیه عضو آن هستند. قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین نیز می‌تواند زمینه شکوفایی اقتصاد کشور را فراهم کند.

نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم به توصیه‌های رهبی توجه کرد و امروز شاهدیم رئیس‌جمهور روسیه، رئیس‌جمهور ایران را برای انعقاد قرارداد ۲۰ ساله دعوت می‌کند که این نشان از وجود یک دیپلماسی قوی است. همچنین بحرین، امارات و عربستان نیز به دنبال ایجاد ارتباط با ایران هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: جهاد کشاورزی باید در حوزه دیپلماسی اقتصادی با قدرت وارد میدان شود چراکه در وزارت امور خارجه جایگاهی برای دیپلماسی اقتصادی در نظر گرفته شده است.

وی متذکر شد: در قالب دیپلماسی اقتصادی باید ذائقه بازار کشورهای عضو پیمان شانگهای را شناسایی کنیم تا با تولید محصول با کیفیت و صادرات آن بتوانیم بر صادرات محصولات غیرنفتی تکیه کنیم.

عباسپور تأکید کرد: باید ظرفیت‌های جدید را شناسایی و به سرمایه‌گذاران خارجی و ایرانیان خارج از کشور معرفی کنیم تا با افزایش سرمایه‌گذاری و تولید، نرخ رشد ۸ درصدی را برای اقتصاد کشور محقق کنیم.

وی تصریح کرد: پایداری تولید منوط به صادرات است، از یک سو دام سنگین دامداران روی دستشان مانده است و از یک سو با وجود کمبود ارز به دنبال تأمین مواد پروتئینی از خارج هستیم بنابراین جهاد کشاورزی باید در این زمینه ورود جدی داشته باشد.

تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات برای احیای دریاچه ارومیه
دنبال کنید

نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سرمایه‌گذاری میزان بهره‌وری مهم است، خاطرنشان کرد: در الگوی کشت باید به مکانیزاسیون آبیاری و کشاورزی توجه کنیم چون در صورت عدم توجه به این عوامل، رشد هشت درصدی برای اقتصاد کشور محقق نخواهد شد.

وی ضمن تأکید بر شناسایی ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها اظهار کرد: باید به‌جای کشت هندوانه به‌دنبال کاشت محصولات استراتژیک و همچنین ایجاد صنایع تبدیلی باشیم و ضمن استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری، برای جمع‌آوری آب‌های سطحی نیز برنامه داشته باشیم تا بتوانیم بخش کشاورزی را توسعه بخشیم.

عباسپور گفت: باید اقتصاد روستایی را فعال کنیم که لازمه این امر رفع موانع کشاورزان و دامداران است؛ از یک سو دنبال رشد تولید هستیم اما از سویی دیگر با کشاورزان می‌جنگیم.

وی اضافه کرد: امروز قوانین منابع طبیعی یکی از موانع تولید در بخش کشاورزی است که باید وزارت جهاد کشاورزی لایحه‌ای به مجلس بیاورد تا موانع موجود رفع شود؛ امروزه تعدادی از دامداران با شکایت منابع طبیعی در زندان به سر می‌برند حتی در صورت گذشت منابع طبیعی با ورود مدعی‌العموم پرونده دامداران باز خواهد ماند.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین یادآور شد: رفتار دولت و مجلس نباید پوپولیستی باشد بلکه باید مصلحت کشور و منافع ملت را در نظر بگیریم و در حذف ارز ترجیحی یا همان ۴۲۰۰ تومانی منافع آنان را مد نظر قرار دهیم./

پایان پیام 

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi