جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

حمایت از کانون‌های فرهنگی کشور ضرورت دارد

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس،گفت: سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در راستای مساعدت به کانون های فرهنگی هنری کشور در نظر گرفته شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 67059
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶

کرونا :

حمایت از کانون‌های فرهنگی کشور ضرورت دارد

به گزارش  خبرگزاری  خانه ملت، محمدحسن آصفری در حاشیه بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تالار مرکزی اراک در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به لایحه‌ای که دولت کرده، مجلس اعتبارات مناسبی از بخش‌های مختلف برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح کلان کشور پیش بینی کرده که توجه و پیشنهادات مناسب وزیر ارشاد نیز لحاظ شده است.

نماینده مردم  اراک و کمیجان و خنداب  در مجلس شورای اسلامی  تاکید کرد: نوع نگرش دولت این است که اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی محله محور باشد و حمایت از مجموعه‌ها و تشکل‌های فرهنگی با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی اظهار داشت: باید در این راستا از ظرفیت محله‌های مختلف بهره‌گیری کرد و از این رو، مصوبه مجلس هم در این راستا خواهد بود.

آصفری  ادامه داد: ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبار نیز به عنوان طرح تعالی جمعیت و خانواده، مصوبه مجلس است  که امیدواریم این مهم اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌ها و لوایحی هم در دستور کار است که مقرر شده مجلس، خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار دهد که انتظار می‌رود با توجه به نگرش مثبت دولت به مقوله فرهنگی، بتوانیم مجموعه‌ها و تشکل‌های فرهنگی را زیرچتر حمایت قرار دهیم.

آصفری ادامه داد: تالار مرکزی اراک در زمره ۱۵ مجموعه فرهنگی بزرگی است که در سطح ملی از سال‌ها پیش با طراحی پیشرفته و مدرن برنامه‌ریزی شده و تا افتتاح و بهره‌برداری کامل فاصله کمی دارد.

 وی یادآورشد: ۱۱ مجتمع فرهنگی و هنری، ۱۰۳ آموزگاه هنری، ۱۲۳ موسسه فرهنگی هنری یک و چند منظوره، ۲۱۸ کانون تبلیغاتی، ۸۳ نشریه محلی، ۵۰ نمایندگی نشریات سراسری، ۵۸۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد و ۲ هنرستان هنرهای زیبا بخشی از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان مرکزی است./

لزوم ترغیب سرمایه‌گذاران به مشارکت در پروژه انتقال آب
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi