شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

نماینده مجلس: فعالیت های آموزشی باتصویب رتبه بندی معلمان توسعه می یابد

یاسوج – کرونا نیوز- نماینده مردم شهرستان های بویراحمد ،دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب لایحه رتبه بندی معلمان تحول و افق روشنی را در آموزش و پرورش به لحاظ کیفی شاهد خواهیم بود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65538
تاریخ انتشار : جمعه ۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

کرونا :

نماینده مجلس: فعالیت های آموزشی باتصویب رتبه بندی معلمان توسعه می یابد

مهدی روشنفکر شامگاه پنجشنبه در جلسه مشترک شورای مدرسه و شورای معلمان هنرستان حضرت آیت‌اللّه ملک حسینی یاسوج، اظهار داشت:  تعلیم و تربیت جایگاه مهم و ویژه ای در نظام جمهوری اسلامی دارد که باید بسترهای لازم  برای تحقق آن برمبنای منویات مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین آموزش وپرورش فراهم  شود.

وی افزود: توجه به دغدغه های  فرهنگیان،  امروز این موضوع یکی از مهمترین اولویت های  نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

روشنفکر تصریح کرد: لایحه رتبه بندی معلمان بعد از چندین بار رفت و برگشت و چکش کاری با در نظر گرفتن  همه جوانب و مشورت با صاحب نظران تعلیم و تربیت در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: لایحه رتبه بندی معلمان در قالب ۹ ماده است که در هفته گذشته‌ از آن سه  ایراد گرفته شد.

وی ادامه داد: بلافاصله کمیسیون تشکیل جلسه داد و با اصلاحاتی ایراد در کمترین زمان ممکن در همان روز رفع و در اختیار مجلس قرار گرفت که در هفته آتی بررسی خواهد شد.

روشنفکر توجه به مسائل تعلیم و تربیت کشور را  از مهمترین دغدعه های نمایندگان  مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گقت: بحث لایحه رتبه بندی امروز  مهمترین مطالبه فرهنگیان از نمایندگان مجلس در سراسر کشور است که جو مجلس حکایت از تصویب این طرح با اکثریت قاطع نمایندگان  را  به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تصویب این طرح افق روشنی را پیش پای نظام تعلیم وتربیت قرار خواهد داد، بیان کرد: ایجاد انگیزه در بین معلمان و توجه به ارتقا کیفی آموزشها برای تربیت نسلی خلاق ، پرسش گر و دین باور در تراز نظام جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری در سند تحول بنیادین از اهداف این طرح است.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی افزود: همسان سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی نیز مورد توجه نمایندگان  قرار گرفته است.

وی گفت: پیش بینی می شود با تصویب و ابلاغ  این طرح در سال جاری شاهد رشد خوبی در افزایش دریافتی فرهنگیان و بازنشستگان  خواهیم بود که قطعا به توسعه کیفی فعالیتهای اموزشی و تربیتی در مدارس کمک خواهد کرد. 

روشنفکر ابراز داشت: در جلسه شورای عالی آموزش وپرورش با حضور رئیس جمهور  به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی بر این نکته تاکید کردم که بیاییم برای یکبار مسائل و مشکلات معلمان را برای همیشه حل کنیم.

وی افزود: افتخار می کنم که خود به عنوان یک معلم از جامعه بزرگ فرهنگیان  هستم و حضور در این جلسه باشکوه در جمع فرهنگیان خاطرات روزهای  حضور در تربیت معلم و کلاسهای درس را برایم تداعی کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به عنوان یک معلم و نماینده  کمیسیون بخش زیادی از وقت خویش را برای نظارت بر صندوق ذخیره فرهنگیان گذاشته ام و در زمینه احقاق حق فرهنگیان از هیچ تلاش و کوشش  دریغ نخواهم کرد. 

اعلام نام واحدهای اشتغال‌زای کهگیلویه و بویراحمد که توسط دستگاه قضا رفع مشکل شدند
دنبال کنید

روشنفکر تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی در راستای منویات مقام معظم رهبری و خواسته های فرهنگیان  گام مهمی در تصویب لایحه رتبه بندی معلمان گام بر خواهد داشت و در دولت انقلابی سیزدهم شاهد رشد وبالندگی آموزش وپرورش و نظام تعلیم وتربیت در تراز جمهوری اسلامی خواهیم بود.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد ،دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی به آموزش در دوران کرونایی اشاره کرد و با تقدیر از مجاهدت‌های معلمان در این زمینه گفت: کرونا نشان داد که معلم جایگزین ندارد و اکثریت اولیای دانش اموزان در این زمینه  خواستار حضوری شدن مدارس هستند. 

وی همچنین به بحث زلزله دنا اشاره کرد و گفت: در حوزه آموزش وپرورش تلاش کردیم دانش آموزان این منطقه از سهمیه پنج درصدی در کنکور سراسری به مدت سه سال بهرمند شوند که این امر محقق شد.

روشنفکر شورای مدرسه و معلمان را از مهمترین ارکان اصلی مدارس دانست و افزود: لازم است در این شوراها ، آسیب شناسی آموزشی و تربیتی مدرسه مورد بررسی و توجه جدی قرار بگیرد و موانع شناسایی و با هماهنگی با دست‌اندرکاران تعلیم وتربیت و اولیا دانش اموزان  نسبت به رفع آنها چاره اندیشی شود.

وی با بیان اینکه تحصیل در  هنرستانها نیز فرصت خوبی برای آموزش‌های مهارتی  در جامعه است، عنوان کرد: در هنرستانها آموزش‌های تئوری و مهارتی باهم تلفیق شوند و با توجه به نیاز جامعه به رشته ها و تخصص های مهارتی در تشویق و ترغیب دانش آموزان  برای تحصیل دانش آموزان  بیش از گذشته تلاش کنید.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد ،دنا ومارگون در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به موضوع  اشتغال و بیکاری و لزوم تربیت تکنیسن های ماهر در رشته های مختلف ، شورای معلمان و شورای مدرسه برای تشویق و ترغیب دانش آموزان و تحصیل در رشته‌های فنی و مهارتی تلاش دوچندانی داشته باشند.

روشنفکر ادامه داد: ضمن اینکه مدیران آموزش وپرورش نیز باید با برنامه ریزی اصولی و مدون زمینه افزایش امید و آگاهی دانش آموزان برای تحصیل در این رشته ها را در دستور کار داشته باشند.

وی از معلمان به عنوان مهمترین عنصر در نظام  تعلیم و تربیت خواست با مطالعه و داشتن طرح درس،  محیط کلاس  و درس را برای دانش آموزان بانشاط و آنها را به تحصیل علم و آینده امیدوار کنند تا علاوه بر اموختن دانش شخصیت دینی و اجتماعی پیدا کنند.

روشنفکر گفت: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور توجه خاصی در حوزه  کمک و توسعه  مسائل  علمی و دانش بنیان  دارند که هر کس طرح و ایده ای در این زمینه داشته باشد مورد حمایت خواهد بود.

هندبالیست کهگیلویه و بویراحمدی بهترین بازیکن دیدار اول ایران در قهرمانی آسیا
دنبال کنید

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان علاوه در تولید ثروت در حوزه علمی  سود آوری  خوبی دارند که لازم است در حوزه گیاهان دارویی در کهگیلویه وبویراحمد با توجه به پتانسیلها و ظرفیتها نیز  در این زمینه  تلاش بیشتری صورت گیرد که مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد نیز دراین جلسه با تقدیر از مدیر خلاق ، پرتلاش و توانمند هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی، گفت:  مدیران مدارس با استفاده از ظرفیت شورای مدرسه و شورای معلمان ،تصمیمات مدیریتی خود را بر پایه مشارکت جویی برای تحقق اهداف آموزشی استوار سازند.

کورش دلشاد ضمن تقدیر از تلاش نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد ،دنا ومارگون در مجلس شورای اسلامی در کمک به مسائل آموزشی وتربیتی بخصوص در بحث رتبه بندی فرهنگیان به عنوان یک مطالبه مهم جامعه فرهنگی گفت: توجه به آموزش وپرورش زمینه شکوفایی و بالندگی نظام اسلامی را در بخشهای مختلف فراهم می کند.

وی  افزود: بالاترین مرجع تصمیم گیری در مدرسه شورای مدرسه است که ۴۰ وظیفه بر عهده دارد ودر شرایط کرونایی اکثر تصمیمات در اداره مدرسه به این شورا واگذار شده است و شورای معلمان نیز باید مشارکت جدی دربرنامه های مدارس داشته باشند.

وی، به ویژگیهای مدیران مدارس که نقش مهمی در اداره مدرسه و تعالی دانش آموزان دارند پرداخت وافزود: دانش افزایی بروز ،تمکین به دستورالعمل ها و بخشنامه ها ،ایجاد صمیمت در مدرسه در عین قاطعیت در برخوردها و قدرت تعامل برای بسیج امکامات درون وبرون سازمانی از مهمترین ویژگی مدیران مدارس است که خوشبختانه مدیر هنرستان آیت الله ملک حسینی در این زمینه از موفق ترین مدیران شهرستان بویراحمد است.

دلشاد ،تلاش جهت جلب مشارکت فکری و عملی معلمان در برنامه ریزی مدیران را از عوامل تأثیرگذار در راستای ارتقای کیفیت آموزشی دانست و اظهار داشت: هر چه تصمیم ها در مدارس با فکر و مشارکت عوامل دخیل در امر تعلیم وتربیت گرفته شود از قوت ، استحکام و درستی بالاتری برخوردار می باشد.

مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد افزود: تحصیل در رشته های شاخه فنی حرفه ای و کاردانش به عنوان یک تضمین مطمئن برای آینده شغلی دانش آموزان است که باید همه تلاش کنیم تا ضمن توسعه وتجهیز هنرستانها برای کارهای عملی دانش آموزان نیز به سمت این رشته ها گرایش بیشتری پیدا کنند.

مدیر هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی یاسوج نیز  گفت: به نمایندگی از جامعه بزرگ فرهنگیان در اقصی نقاط کهگیلویه وبویراحمد از تلاشها و حمایت‌های  بی شائبه شما و همه نمایندگانی که در بحث لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس تلاش وافری دارند تشکر و قدردانی می نماییم.

 

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi