شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

۱۳۰ میلیارد ریال به پروژه آب حیات باغچه سادات-سرفاریاب تخصیص یافت

یاسوج – کرونا نیوز – رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل متوازن ملی به پروژه واریانت جاده آب حیات باغچه سادات-سرفاریاب تخصیص یافت.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 64933
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۶:۵۲

کرونا :

۱۳۰ میلیارد ریال به پروژه آب حیات باغچه سادات-سرفاریاب تخصیص یافت

علی شهابی نسب روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: این میزان اعتبار بذاب بهسازی مسیر دهدشت تا دوراهی طولیان به سمت سرفاریاب، آب حیات- باغچه سادات هزینه خواهد شد.

وی با انتقاد از سخنان معاون عمرانی فرمانداری چرام در راستای هزینه اعتبار این طرح در پروژه های دیگر بیان کرد: محورباغچه سادات سرفاریاب از پرویژه های ملی و اعتبار آن قابل تغییر نیست.

شهابی نسب هدف از اچرای این طرح را تسهیل کردن ارتباط شهرستانهای کهگیلویه و چرام با مرکز استان اعلام کرد.

وی تصریح کرد: از این طرح در کنار مسیر پاتاوه – دهدشت  به عنوان جاده پدافند غیر عامل نیز استفاده خواهد شد.

شهابی نسب افزود:  بهره برداری از این طرح یکی از دغدغه های مردم بوده که نیاز است مسئولان نسبت به تعریض و  حذف نقاط حادثه خیز آن اقدام کنند.

 مدیر کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد پیشرفیت فیزیکی این طرح را بیش از ۵۵ درصد اعلام کرد.

پژمان نیک اقبالی تصریح کرد:  این محور به عنوان راه فرعی اصلی درجه یک تعریف شده است ولی خوشبختانه همه مشخصات یک جاده اصلی را دارد.

وی افزود: با احداث این محور ۲۳ قوس(پیچ) خطرناک تبدیل به ۲ قوس با استاندارهای لازم تبدیل خواهد شد.

نیک اقبال افزود: در این محور باند سبقت پیش بینی شده است.جاده ملی سرفاریاب – باغچه سادات به یاسوج ۱۶۲ کیلومتر طول دارد.

کلنگ جاده سرفاریاب- باغچه سادات به یاسوج از اوایل دولت اصلاحات و از سال ۱۳۷۸ در ورودی سرفاریاب آغاز شد و از آن زمان تاکنون این محور هنوز به بهره برداری کامل نرسیده که دلایل عمده آن کمبود اعتبارات و شرایط سخت و کوهستانی بودن این محور از سوی مسئولان امر اعلام شده است.

ایمن سازی خط لوله 12 اینچ نفت گچساران در کمترین زمان ممکن
دنبال کنید

این محور ملی، کوهستانی، برف گیر با پیچ‌های خطرناک یک جاده مهم میانبر است که شهرستان کهگیلویه را به جاده اصلی پاتاوه – دهدشت و همچنین اصفهان و مرکز کشور متصل می‌کند.

محور یاسوج – سرفاریاب همواره به دلیل شرایط خاص کوهستانی و برف گیر بودن یکی از خطرناک‌ترین محورهای برون شهری استان در فصل زمستان و در فصول دیگر نیز به توجه به شرایط آب هوایی و جاذبه‌های طبیعی اطراف نیز از جمله شلوغ ترین محورهاست.

نصب علائم هشدار دهنده بیشتر، سرعت‌گیرهای مناسب، اعلام محدودیت سرعت و دوربین ثبت تخلفات تا حدود زیادی به کاهش تصادفات در این جاده کمک خواهد کرد.

کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi