چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳

راهنما خرید تجهیزات بدنسازی Body Building

بدنسازی یا تناسب اندام, ورزشی است که فرد بدن ساز با انجام دادن تمرین های مختلف قدرتی و استقامتی روی عضلات خود, همراه با تغذیه مناسب و با استراحت کافی, صاحب بدنی حجیم, کات شده و قدرتمند می شود. به طور کلی در دنیای امروزی یکی از رشته های ورزشی بی نظیر و جذاب, بدنسازی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62922
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵

کرونا :

راهنما خرید تجهیزات بدنسازی Body Building

بدنسازی یا تناسب اندام, ورزشی است که فرد بدن ساز با انجام دادن تمرین های مختلف قدرتی و استقامتی روی عضلات خود, همراه با تغذیه مناسب و با استراحت کافی, صاحب بدنی حجیم, کات شده و قدرتمند می شود. به طور کلی در دنیای امروزی یکی از رشته های ورزشی بی نظیر و جذاب, بدنسازی و تناسب اندام است. زیبایی و تناسب اندام حاصل تلاش و تمرینات مستمر و حساب شده است و تناسب اندام یکی از با اهمیت ترین مزایای این ورزش بدنسازی است که باعث می شود بسیاری از جوانان, مردان و زنان جهت افزایش حجم عضله و مهمتراز آن چربی سوزی (کاهش وزن) با تمرینات ورزشی صاحب اندامی خوش فرم و زیبا شوند و برای رسیدن به این هدف به کمک بدنسازی نیاز خواهند داشت. در ادامه مقاله راهنما خرید تجهیزات بدنسازی Body Building همراه ما باشید.

 

راهنما خرید تجهیزات بدنسازی Body Building 3

تجهیزات باشگاه بدنسازی

وقتی وارد یک باشگاه بدنسازی می شوید در اولین نگاه, چشمتان به مجموعه ای از دستگاه های مختلف بدنسازی می افتد که روی عضلات متعددی از بدن تاثیر می گذارد. دستگاه های بدنسازی متفاوتی وجود دارد که برای تقویت عضلات مختلف بدن به کار می رود که ورزشکاران جهت تقویت عضلات خود در باشگاه بدنسازی می توانند از آن استفاده کنند.

استفاده از دستگاه های بدنسازی ضمن اینکه باعث تقویت عضلات و تاندون ها و رباط ها می شود, باعث افزایش حجم عضلات نیز می شود.

دستگاه وزنه آزاد بدنسازی

در باشگاه های ورزشی به ویژه باشگاه های بدنسازی باید دستگاه ها و تجهیزات مختلفی وجود داشته باشد.دستگاه های وزنه آراد بدنسازی از جمله اساسی ترین تجهیزات باشگاه بدنسازی است.

دستگاهی که هیچ قرقره متصل,کابل,پین و…در آن وجود ندارد و می تواند با فشار آوردن بر بخش خاصی از بدن, عضلات آن بخش را به صورت حرفه ای ورزیده کند و باعث افزایش حجم توده عضلانی آن قسمت شود.همچنین از فواید تمرین با دستگاه وزنه آزاد بدنسازی دامنه حرکتی آزاد, تنوع حرکات و بالا رفتن تعادل است.دستگاه وزنه آزاد شامل مدل های مختلفی است.

جامعه بین‌المللی باید به جای بهره‌برداری از اوضاع، به لبنان کمک کند
دنبال کنید

با ما همراه باشید تا از انواع مدل های دستگاه وزنه آزاد بدنسازی با کیفیت بی نظیر در مجموعه سالن ما دیدن فرمایید.با سالن ما شما را به ایده آل ترین خرید دستگاه وزنه آزاد بدنسازی  می رسانیم.

جهت درفات مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت دستگاه وزنه آزاد بدنسازی با شماره تلفن های موجود در وب سایت سالن ما تماس حاصل فرمایید.

لوازم جانبی و متعلقات بدنسازی

در باشگاه های بدنسازی امروزه انواع تجهیزات و متعلقات بدنسازی در فرم ها و کارکرد های متفاوتی موجود است که با مدرن شدن این باشگاه های بدنسازی نیاز به لوازم جانبی و متعلقات بدنسازی رنگ و بویی امروزی تر به خود گرفته است.تجهیزات و متعلقات پیشرفته تر در جلوگیری از آسیب دیدگی ورزشکاران کمک زیادی می کند و از آن جهت حائز اهمیت است که بسیاری از وسایل جانبی باشگاه بدنسازی از سویی باعث بالا بردن کیفیت تمرین ورزشکاران و از سویی باعث دلگرمی بدنسازان به باشگاه بدنسازی می شود.وسایلی که خیلی کم به چشم می آید اما گاها” بیشتر از وسایل اصلی بدنسازی استفاده می شود.

لازم به ذکر است که اگر باشگاه از تجهیزات, متعلقات و لوازم جانبی کامل استفاده کند, باعث افزایش تعداد تنوع حرکات ورزشی در رشته های بدنسازی فیتنس و پرورش اندام می شود.و اگر شما به دنبال تجهیز کردن یک باشگاه بدنسازی کامل هستید باید با بهترین و جدید ترین تجهیزات و متعلقات آنها و نحوه تهیه آن آشنا شوید ؛ نمونه این محصولات شامل:دمبل, هالتر,وزنه بشقابی,کتل بل,میله بارفیکس,توپ های فیتنس, طناب ها و…می باشد؛ که در قسمت معرفی محصول بیشتر آشنا خواهید شد.

ستاد انتخابات: نتایج بیشتر حوزه‌ها را تا نیمه شب امشب اعلام می‌کنیم
دنبال کنید

میز و نیمکت و خرک بدنسازی

رایج ترین و پر طرفدار ترین بخش هر باشگاه بدنسازی میز و نیمکت بدنسازی است که بخش ثابت و تکرار شونده از فضای باشگاه بدنسازی است؛ به شدت کاربردی هستند و جهت حرکات متنوع به کار می روند.همچنین تنها وسیله ای هستن که برای وزنه زدن, استفاده از هالتر و دمبل کاربرد دارد و باید دانست که بدون استفاده از نیمکت و خرک بدنسازی امکان استفاده از وزنه های آزاد به طور استاندارد وجود ندارد.میز و نیمکت ها در بسیاری از حرکات قدرتی و استقامتی کاربرد دارند اما به دلیل تنوع ظاهری که دارند جهت بسیاری از حرکات ورزشی استفاده می شوند.

در قسمت معرفی محصولات بیشتر آشنا خواهید شد.

سایر دستگاه های بدنسازی

در باشگاه های بدنسازی دستگاه های دیگری نیزوجود دارد و به شما این امکان را می دهد که انواع گوناگونی از تمرینات ورزشی را انجام دهید.

این دستگاه ها به دو نوع تقسیم می شود:دسته اول این دستگاه های بدنسازی جهت تاثیر روی عضلات منفرد ساخته شده است؛دسته دوم از دستگاه های بدنسازی,از یک دستگاه چند منظوره ساخته شده است که روی کل بدن ورزشکاران تاثیر می گذارد.

از دستگاه های چند منظوره بدنسازی می توان به دستگاه های بدنسازی خانگی اشاره کرد, چرا که آنها فوایدی دارد: ۱-ارزان تر است ۲-فضای کمتری را اشغال می کند نسبت به اینکه شما چندین دستگاه بدنسازی را برای هر عضلات بدن تهیه کنید.

به طور خلاصه مزایای استفاده از دستگاه های بدنسازی به شرح زیر است:

۱-مفید بودن برای افراد مبتدی در انتخاب وزنه مناسب با استفاده از دستگاه بدنسازی

۲-کاهش آسیب رساندن ورزشکاران به خودشان  با استفاده از دستگاه های بدنسازی

۳-کارآمد بودن دستگاه بدنسازی برای افرادی که می خواهند از یک آسیب به تمرینات خود باز گردند

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi