یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳

آیت‌الله آل هاشم نمادی از سرمایه اجتماعی برای نظام بود/ تبریز؛ شهری با سه امام جمعه شهید

نماینده مردم تبریز در مجلس ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان از جمله امام جمعه فقید تبریز، گفت: آیت‌الله آل هاشم نمادی از سرمایه اجتماعی برای نظام ما بود. ایشان در عین اینکه نماینده و نماد ولی فقیه و روحانیت بود، مانند خود مقام معظم رهبری با مردم و در بین آن‌ها بود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 110575
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۵۱

کرونا :

آیت‌الله آل هاشم نمادی از سرمایه اجتماعی برای نظام بود/ تبریز؛ شهری با سه امام جمعه شهید

روح‌الله متفکرآزاد، نماینده مردم تبریز و عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور ایران اسلامی، آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشور، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی و دیگر همراهان ایشان در حادثه سقوط بالگر حامل رئیس جمهور را تسلیت گفت.

نماینده مردم تبریز با اشاره به شهادت آیت‌االه آل هاشم در این حادثه، گفت: تبریز شهر اولین‌ها است. اولین شهری است که سه امام جمعه‌ شهید دارد.

متفکرآزاد با بیان اینکه  آیت‌الله آل‌هاشم رضوان الله تعالی علیه نمادی از سرمایه اجتماعی برای نظام ما بود، تصریح کرد: ایشان توان این را داشت که با مردم، بین مردم و در دل مردم باشد و مردمی رفتار و همه مردم را عاشق خودش کند. آیت‌الله آل هاشم در عین اینکه نماد و نماینده ولی‌فقیه و روحانیت بود، مانند خود مقام معظم رهبری با مردم و در بین آن‌ها بود.

آیت‌الله آل هاشم نمادی از سرمایه اجتماعی برای نظام بود/ تبریز؛ شهری با سه امام جمعه شهید 1

وی تصریح کرد: ایشان در عین اینکه خط و سیر فکری مشخصی داشت، سعی می‌کرد همه مردم را جذب کند؛ بین مردم صف‌کشی نکرده بود و همه آن‌ها را دوست داشت و با همین افکار خود، همه را با یک چشم می‌دید و مورد لطف، عنایت و تفقد قرار می‌داد.

به گفته نماینده مردم تبریز در مجلس، امام جمعه شهید این شهر با مسئولین ارتباط خوب و نزدیکی داشت و از این ارتباط برای رساندن صدای مردم استفاده می‌کرد.

متفکرآزاد در بیان دیگر خصوصیات آیت‌الله آل هاشم عنوان کرد: یکی از خصوصیات ایشان این بود که به اکوسیستم یا زیست‌بومی که در آن زیست می‌کرد، کامل شناخت داشت و اضلاع و ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و … آذربایجان را به خوبی می‌شناخت. افراد، خانواده‌ها، آدم‌ها و کنش‌ها را می‌شناخت و دقیق کار می‌کرد؛ یعنی سعی ایشان برا این بود ابتدا دقیق تمام ابعاد کاری که انجام می‌داد را سنجش و محاسبه کند و بعد دست به انجام آن کار می‌زد.

رژیم صهیونیستی، سیلی پشیمان‌کننده‌ای خواهد خورد
دنبال کنید

نماینده مردم تبریز در مجلس جوان‌گرایی را از صفات و ویژگی‌های بارز امام جمعه شهید تبریز خواند و گفت: آیت‌الله آل هاشم بسیار زیاد از ما جوانان حمایت کرد و این جوان‌گرایی او بسیار مشهود و بسیار هم محبوب بود. خداوند روح ایشان را شاد و همنشین اولیاء الله قرار دهد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi