چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم توانمندی های ایران است

جلیل رحیمی جهان آبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا پیرامون ‘بیانیه گام دوم انقلاب’ افزود: یک مشکل عمده و درد عمومی که همگان از جمله نخبگان و تریبون داران را در برگرفته این است که نگاه همه به کاستی ها و ضعف ها بوده و توانمندی ها را به خوبی نمی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 47059
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

کرونا :

بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم توانمندی های ایران است

جلیل رحیمی جهان آبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا پیرامون ‘بیانیه گام دوم انقلاب’ افزود: یک مشکل عمده و درد عمومی که همگان از جمله نخبگان و تریبون داران را در برگرفته این است که نگاه همه به کاستی ها و ضعف ها بوده و توانمندی ها را به خوبی نمی بینیم.
وی ادامه داد: این در حالی است که رهبر فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب همه اقدامات مهم و محقق شده در زمینه های مختلف را اعم از علم و پیشرفت، خودباوری، محرومیت زدایی و فرصت دادن به مردم برای حق تعیین سرنوشت در ایران، به خوبی ترسیم کرده اند.
این نماینده مجلس گفت: بخاطر سیاه نمایی در فضای مجازی از مسائل کشور و تبلیغات گسترده و وسیعی که رسانه های معاند علیه انقلاب اسلامی دارند حتی خود ما که در کشور زندگی می کنیم، پیشرفت ها و نقاط مثبت را آنچنان که باید نمی بینیم و همیشه نگاهمان متوجه کمبودها و نقص هایی است که می تواند در هر کشوری وجود داشته باشد.
وی افزود: پس از گذشت ۴۰ سال از حیات پربرکت انقلاب اسلامی که بخش عمده آن در جنگ، تحریم و فشار بین المللی بوده است، هم اینک کمتر روستایی در کشور وجود دارد که از امکانات عادلانه و شایسته زندگی برخوردار نباشد. این در حالی است که پیش از انقلاب اسلامی حتی بسیاری از شهرها همین امکانات را نداشتند. رهبر معظم انقلاب اسلامی به این دستاوردها در کنار دیگر داشته های انقلابی و روحیه استکبارستیزی اشاره کرده اند.
رحیمی جهان آبادی ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر این نکته تاکید کرده اند که اگر می خواهیم نکات و ضعفی را مطرح کنیم حتما باید اقدامات انجام شده را نیز بگوییم و امید را از کشور نگیریم، نیروهای خلاق و جوان داخلی را باور کنیم و در کنار آن نیز ارتباطات را حفظ کرده و کاستی ها را بیان کنیم.
وی گفت: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب موضوع حفظ طهارت و پاکی اقتصادی در نظام دینی را نیز مورد تاکید قرار داده اند. ایشان همچنین بر اهمیت حفظ روحیه مردم باوری در نسل های انقلاب تاکید کرده اند چون بقای انقلاب اسلامی و تامین اهداف آن به قوت همین روحیه بستگی دارد.
نماینده مردم تایباد و تربت جام در مجلس شورای اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی علاوه بر پافشاری بر حفظ روحیه اتکا به توان داخلی، توجه بیش ازحد به خارج مرزها را جزو شرایط مطلوب انقلاب اسلامی ارزیابی نکردند. رهبری با تایید و تشریح آسیب های کشور عنوان کرده اند که باید با فساد اقتصادی مبارزه شود و از طرف دیگر نیروهای مسئول در دستگاه های انقلابی باید جایگاه و روحیه انقلابی خود را همچون دوران انقلاب در سال ۱۳۵۷ حفظ کنند.
وی ادامه داد: بخشی از مسائلی که رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح کرده اند مربوط به داشته های انقلاب مانند استقلال سیاسی، اصل خودباوری، توسعه مبتنی بر توانمندی های داخلی و واگذاری حکومت به مردم است. حضرت آیت الله خامنه ای جایگاه کشور و انقلاب را در قالب یک حرکت مستقل مردمی و متکی به توانمندی های داخلی تشرح کرده و از طرف دیگر آسیب های آن را نیز توضیح داده اند.
رحیمی جهان آبادی گفت: ایشان جایگزینی نسل جوان به جای نسل قدیمی ضمن حفظ اصول و ارزش های انقلاب اسلامی و اعتقاد به اسلامی و مردمی بودن این حرکت را نیز مطرح و البته به واکاوی و آسیب شناسی آن هم اشاره کرده اند. رهبری همچنین به فاصله ای که در جمهوری اسلامی بین بایدها و واقعیت ها وجود دارد اشاره داشته و تلاش برای تحقق بایدهای انقلاب اسلامی را متذکر شده اند.
وی افزود: ورود انقلاب اسلامی به مرحله جدید، پیروزی انقلاب و تاثیر آن در عصر کنونی، بحث شعارهای جهانی و آرمان های انقلاب، دفاع از نظریه انقلابی و حکومت انقلابی در جهان و بحث ارتقای جایگاه ایران و ایرانی به تبع انقلاب اسلامی در این بیانیه به خوبی تشریح شده اند که بسیار حیاتی است.
این نماینده مجلس ادامه داد: به طور خلاصه رهبر معظم انقلاب اسلامی معنویت و اخلاق، جوانگرایی و تاکید بر رشد اقتصادی درونی و همچنین حفظ آرمان ها و ارزش های اولیه انقلاب را جزو اصول و چارچوب حرکت انقلاب اسلامی و مسئولین دانسته و حرکت در این مسیر را تنها بر پایه عدالت گرایی، مبارزه با فساد و اشرافی گرایی مطرح کرده و مورد قبول دانسته اند.
وی گفت: حضرت آیت الله خامنه ای عزت کشور در روابط خارجی و مرزبندی صحیح با دنیا را بر پایه تکیه بر توانمندی های داخلی قابل تحقق می دانند زیرا اگر می خواهیم عزت و احترامی در ارتباط با دنیا داشته باشیم ابتدا باید عزت و غرور ملی و داشته های خود را بشناسیم و بعد دست به سوی ارتباط با جهان دراز کنیم.
حضرت‌ آیت ‌الله خامنه ‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ۲۴ بهمن ماه امسال در بیانیه ‌ای خطاب به جوانان و آینده ‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.
۳۲۲۱/۱۸۵۸

بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم توانمندی های ایران است 3

سیاسی

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi