شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیش از هفت هزار میلیارد ریال در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد هزینه شد

یاسوج- کرونا نیوز- مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت تدبیر و امید هفت هزار و ۴۱۶ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های مناطق روستایی این استان هزینه کرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 60002
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰

کرونا :

بیش از هفت هزار میلیارد ریال در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد هزینه شد

حسین جنتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: از این میزان اعتبار هزینه شده یک هزارو ۲۹۰ میلیارو ۲۵۲ میلیون ریال در زمینه اجرای طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار بوده است.

وی افزود: طرح هادی در ۴۵۱ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان تاکنون اجرا شده که ۱۶۸ روستا آن در دولت تدبیر و امید اجرا شد.

جنتی ادامه داد: ۲ هزارو ۵۱۴ میلیاردو ۶۶۹ میلیون ریال اعتبار از منابع مختلف برای اجرای این تعداد طرح از سال ۹۲ تاکنون اختصاص یافت که از این میزان یکهزارو ۲۹۰ میلیاردو ۲۵۲ میلیون ریال تخصیص یافت.

وی ابراز کرد: این تعداد طرح هادی برای توسعه زیرساخت‌های رفاهی نظیر سنگفرش، جدول کشی، فضای سبز و سایر فعالیت های عمرانی تغییر سیمای روستاهای شهرستان‌های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد.

جنتی از اجرای طرح هادی در ۷۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان خبر داد.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و جذب سرمایه گذاران برای اجرای طرح‌های تولیدی و اقتصادی از مزایای اجرای طرح‌های هادی در روستاهاست.

وی اجرای یک میلیون و ۵۹۴ هزارو ۲۳۶ متر مربع بیس، ۹۵ هزار و ۸۳۵ متر بازگشایی، یک میلیون و ۷۱۸ هزارو ۸۵۰ متر مربع زیرسازی، ۲۳۴ هزارو ۶۱۰ متر مربع ساماندهی، ۲۰۰ هزارو ۶۶۵ متر

جدولگذاری، ۹۹ هزارو ۴۳۱ متر مربع سنگ فرش، ۱۱ هزارو ۱۲۰ متر دیوار و ۱۱ هزارو ۸۲۵ متر کانال، ساخت ۴۰ دهنه پل و ۶۷۵ متر پل فلزی و بتنی را از مهمترین اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید در روستاهای این استان اعلام کرد.

جنتی تصریح کرد: ۲ میلیون و ۶۸۴ هزارو ۶۱۰ متر مربع آسفالت در سطح معابر روستایی این استان از سال ۹۲ تاکنون اجرا شد که یک میلیون و ۸۷۸ هزارو ۲۴۵ متر مربع از محل قیر رایگان بوده است.

وی ادامه داد: از محل قیر رایگان در دولت تدبیر و امید سطح معابر ۲۸۹ روستا آسفالت شد.

جنتی اظهار داشت: این میزان جدولگذاری، بازگشایی، زیر سازی، بیس ، ساماندهی، جدولگذاری، سنگ فرش، دیوار و کانال در سطح ۷۰۰ روستای این استان انجام شد.

یکهزارو ۵۱۳ میلیارد ریال برای اجرای طرح هادی روستاهای گچساران هزینه شد
دنبال کنید

وی تعداد روستاهای دارای بافت با ارزش در این استان را کریک، زی زی لوداب، ده بزرگ پراشکفت، شاه غالب، کلووار و دره آخوند اعلام کرد.

جنتی تصریح کرد: تاکنون طرح هادی ۳۰۱ روستا بازنگری شده است.

ساخت بیش از ۱۴ هزار مسکن روستایی در دولت تدبیر و امید

 ساخت و مقاوم‌سازی مسکن مناطق روستایی با تسهیلات ارزان قیمت، انگیزه مهاجرت معکوس به این مناطق را افزایش داده، اجرای این طرح زمینه‌ساز ساخت ۱۴ هزار واحد مسکن روستایی در این استان در هشت سال گذشته را به دنبال داشته است.

جنتی گفت: برای ساخت این میزان واحد مسکونی سه هزارو ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

 وی تصریح کرد: ۸۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که تاکنون ۴۶ درصد آن معادل ۳۶ هزارو ۷۴۳ واحد مسکونی مقاوم سازی شده است.

جنتی بیان کرد: از تعداد واحد های روستایی مقاوم شده ۳۷ درصد معادل ۱۴ هزار واحد در دولت تدبیر و امید در روستاهای مناطق استان بوده است.

وی اظهار داشت: همچنین در این مدت بیش از پنج هزارو ۲۱۶ مسکن ناشی از حوادث در روستاهای استان ساخته شد.

جنتی افزود: برای ساخت این تعداد واحد مسکونی یکهزارو ۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات و ۲۸۱ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت شد.

وی گفت: بیش از پنج هزارو ۶۴۰ واحد مسکن ناشی از حوادث در این استان تعمیر شد.

جنتی ادامه داد: ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات و ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض در این زمینه پرداخت شد.

وی ابراز کرد: برای ساخت ۷۲۶ واحد مسکونی در روستاها این استان ۱۰۸ میلیارد ریال تسهیلات معیشتی و ۳۶ میلیاردو ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به متقاضیان پرداخت شد.

جنتی با بیان اینکه  رسالت اصلی بنیاد مسکن، ساخت مسکن مقاوم برای برای اقشار کم درآمد وبی بضاعت جامعه است، افزود: از مجموع ۱۴هزار واحد مسکن روستایی ساخته شده در کهگیلویه و بویراحمد بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد مربوط به محرومان است.

۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به توسعه روستایی استان اختصاص می یابد
دنبال کنید

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه  به هر واحد مسکن محرومان ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره بانکی با بازپرداخت ۱۵ ساله پرداخت می‌شود افزود: به منظور حمایت از اقشار محروم جامعه به هر واحد مسکن محرومان ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض نیز پرداخت شد.

وی  به طرح  ملی اقدام مسکن نیز اشاره کرد و ابراز داشت: سهم بنیاد مسکن در این طرح۹۵۰ واحد است که در حال اجرا است.

جنتی گفت: در دولت تدبیر و امید همچنین بیش از پنج هزارو ۲۴۲ مسکن مهر و ۳۸۰ واحد مسکن شهری از سوی این بنیاد ساخته شد.

واگذاری ۲ هزارو ۳۶۳ قطعه زمین به روستاییان کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر و امید

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای تامین مسکن برای روستاییان ۲ هزارو ۳۶۲ قطعه زمین در دولت تدبیر و امید به واجدان شرایط در این استان واگذار شد. 

جنتی تصریح کرد: این تعداد قطعه زمین در هشت سال گذشته پس از تملک اراضی ملی و تفکیک و قطعه بندی آن ها از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده است.

وی مساحت زمین های واگذار شده برای تامین مسکن روستایی در دولت تدبیر و امید را ۷۰۱ هزارو ۹۷۹ متر اعلام کرد.

جنتی افزود: چهار هزارو ۶۲۴ قطعه زمین در راستای تامین مسکن از زمان تاسیس تاکنون بنیاد مسکن به واجدان شرایط استان به مساحت یک میلیون و ۲۷۹ هزارو ۶۸۴ متر مربع واگذار کرده که ۵۱ درصد در دولت تدبیر و امید بوده است.

وی تصریح کرد: این بنیاد همچنین بیش از ۱۴۵ قطعه زمین به مساحت ۹۴ میلیون و ۴۵۴ هزار متر مربع در دولت تدبیر و امید تملک کرده است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای یک هزار و ۶۴۳ روستای دارای سکنه است که ۷۹۱ روستای آن بالای ۲۰ خانوار است.

بیش از ۴۵ درصد جمعیت ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در روستاهای این استان زندگی می کنند.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi