شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

آژیر خطر کاهش سن مصرف مواد مخدر صنعتی در کهگیلویه وبویراحمد

افزایش میل جوانان به مصرف کنندگان مواد مخدر در سطح شهرها و روستاها متاسفانه به سطحی رسیده است که ذائقه مصرف آنان نیز تغییر کرده است و به سمت مصرف مواد صنعتی روی آورده اند. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرلنده، امروزه یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی که بیشتر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 41446
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷

کرونا :

آژیر خطر کاهش سن مصرف مواد مخدر صنعتی در کهگیلویه وبویراحمد
افزایش میل جوانان به مصرف کنندگان مواد مخدر در سطح شهرها و روستاها متاسفانه به سطحی رسیده است که ذائقه مصرف آنان نیز تغییر کرده است و به سمت مصرف مواد صنعتی روی آورده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرلنده، امروزه یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی که بیشتر خانواده ها را گرفتار خود کرده است بحث مصرف مواد مخدر اعضای خانواده از پدر گرفته تا فرزند است که تهدیدی جدی برای از هم پاشیدن شیرازه زندگی است.

 

سن مصرف مواد مخدر در جامعه رو به کاهش است و در حال حاضر در بیشتر شهرستان ها به کمتر ۱۵ سال رسیده است که به خودی خود نوعی تهدید برای افراد مصرف کننده در این سن به حساب می آید.

 

با وجود برنامه‌های پیشگیرانه‌ای که از سوی نهادهای متولی از جمله بهزیستی و سایر نهادها انجام می شود تا خانواده‌ها از اثرات مصرف مواد مخدر آگاه شوند و از فرزندان خود مراقبت کنند با زهم شاهد گرفتار شدن نوجوانان در دام اعتیاد هستیم.

 

آژیر خطر کاهش سن مصرف مواد مخدر صنعتی در کهگیلویه وبویراحمد 3

 

نورعلی کاظمی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده در همین رابطه در گفت و گو با خبرنگار خبرلنده گفت: اعتیاد یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی است که بیشتر چالش های موجود در خانواده ها از جمله طلاق، فرار از خانه، سرقت و سایر مسائل ناشی از این آسیب است.

 

وی افزود: تلاش های زیادی در راستای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی به خصوص اعتیاد با برگزاری آموزش های مختلف در مدارس، برای خانواده ها و سایر اقشار در حال اجرا است.

پیگیری نامه های فرستاده شده ی سفر ریاست جمهوری از زبان استاندار کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده تصریح کرد: مصرف مواد مخدر باعث ایجاد بیماری‌های افسردگی و از بین بردن ساختار منسجم زندگی می شود که روزانه خانواده های مختلفی در این خصوص مراجعه کننده داریم.

 

وی تاکیدکرد: بیکاری و اعتیاد از علت های اصلی طلاق در جامعه است که مصرف مواد مخدر و عدم حس مسئولیت پذیری در قبال فرزندان و اعضای خانواده بیشترین نقش را در افزایش طلاق هادارد.

 

کاظمی اظهارکرد: رها کردن فرزندان به حال خود، دوستان ناباب، برخورد های خشن والدین و هزاران موضوع دیگر از عوامل تشدید کننده فرد برای میل به مصرف مواد مخدر است.

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده گفت: متاسفانه چند سال است که شاهد کاهش سن مصرف کنندگان به مصرف مواد مخدر در جامعه هستیم به طوری این خطر از هم اکنون نیز احساس می شود و شاهد مصرف نوجوانان و جوانان به مصرف مواد مخدر صنعتی هستیم.

 

‌انتهای پیام

 

منبع : دانا

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi