دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳

تمدید سه ساله حکم امام جمعه سی سخت/تریبون نماز جمعه متعلق به گروه خاصی نیست

با حکم رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کل کشور حکم حجت الاسلام مصباح تژاد امام جمعه مرکز شهرستان دنا به مدت سه سال دیگر تمدید شد. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازسفیر دنا؛ در جلسه ستاد نماز جمعه شهرستان دنا که با حضور  رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 41343
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰

کرونا :

تمدید سه ساله حکم امام جمعه سی سخت/تریبون نماز جمعه متعلق به گروه خاصی نیست
با حکم رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کل کشور حکم حجت الاسلام مصباح تژاد امام جمعه مرکز شهرستان دنا به مدت سه سال دیگر تمدید شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازسفیر دنا؛ در جلسه ستاد نماز جمعه شهرستان دنا که با حضور  رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان برگزار شد، حجت الاسلام ناصر مصباح نژاد با حکم رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کل کشور به مدت سه سال دیگر به عنوان امام جمعه شهر سی سخت منصوب شد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان در این جلسه با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر گفت:دهه فجر از روزهای مبارکی است که باید در تاریخ گرامی داشته شود.
حجت الاسلام پناهی ادامه داد:ائمه اطهار هم به دنبال این بودند که طوایف اسلامی را در کنار هم بیاورند.
وی تصریح کرد:این مایه فخر  و افتخار است که در چنین عصری زندگی می کنیم که توانسته ایم راه انبیا را طی کنیم.
امروز همه دنیا در برابر ماست
پناهی بیان داشت:این یک مبالغه نیست بلکه یک واقعیت است که همه دنیا در مقابل ما ایستاده است‌
وی تصریح کرد:امام راحل فرمودند اگر تمام دنیا کفر بخواهد در جلوی ما بایستند باید با تمام توان در جلوی انها بایستیم.
مبارزه با طاغوت همیشگی است
رییس شورای سیاست گذاری ائمه استان بیان کرد:مبارزه با طاغوت همیشگی است و اگر نگاهی به این چند دهه انقلاب بیاندازیم خواهیم دید که دشمن و استکبار به دنبال تخطئه این انقلاب بوده است.
پناهی ادامه داد:امروزه مبارزه حق و باطل باید تداوم داشته باشد و ستاد نماز جمعه یک قرارگاه در این زمینه است.
نماز جمعه قرارگاه اخلاق است
وی خاطر نشان مرد:نماز جمعه قرارگاه اخلاق؛فرهنگ ؛همبستگی و ایمان است‌
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان تصریح کرد:این قرارگاه می تواند در همه ابعاد از جمله اجتماعی ؛اقتصادی و فرهنگی حرکت های زیادی داشته باشد.
پناهی بیان داشت:ما امروز به انچه جمهوری اسلامی برای ما تبیین کرده است نرسیده ایم و باید این موضوع را بپذیریم‌.
نماز جمعه مربوط به همه اقشار است
وی ستاد نماز جمعه را یک نهاد انقلابی برای همبستگی بیشتر دانست و افزود:نماز جمعه مربوط به همه است و نباید آن را به گروه های خاصی گره زد.
پناهی تصریح کرد:نمی دانیم که چرا برخی امروز تربیون های نماز جمعه را مربوط به گروهی خاصی می دانند ،در صورتی که اینگونه نیست بلکه نماز جمعه برای حفاظت و حراست از آرمان های انقلاب است.
مردم مرز بندی ندارند
وی خاطر نشان کرد:آن چیزی که مرز ندارد مردم است و ما کسانی را می شناسیم که حتی یک بار در نماز جمعه حاضر نشده اند اما از یک طرفه بودن تریبون های نماز جمعه سخن می گویند
رئیس سیاست گذاری ائمه جمعه استان بیان کرد:ما مرز بندی بین مردم نداریم و اصلاح طلب و اصولگرا درنماز جمعه معنایی ندارد و نباید این ستون بزرگ انقلاب را برای طیف خاصی جلوه داد.
پناهی ادامه داد:خطیبان و فرماندهان قرارگاه نماز جمعه باید مردم را جذب این ستون بزرگ انقلاب کنند.
وی با بیان اینکه جایگاه و حرمت ولی فقیه و ائمه جمعه باید حفظ شود؛تصریح کرد:خطیبان جمعه به عنوان فرماندهان این قرارگاه باید مشکلات معضلات و موانع را بدانند و درصدد برطرف کردن آنها باشند.
پناهی ادامه داد:حضور با صلابت در نماز جمعه نشان دهنده عرق مردم به این نظام است.
وی با اشاره به اینکه ممکن است کسانی دراین نماز نباشند اما در عمل باصلابت تر از دیکر رزمندگان باشند؛افزود:نماز جمعه کانون ایمان تقوا و مهر و مهربانی است و باید درجهت ترویح آن در بین جامعه کوشا باشیم.
وی به تمدید حکم امام جمعه شهر سی سخت اشاره کرد و ادامه داد:حکم امام جمعه مرکز شهرستان دنا حجت الاسلام مصباح نژاد به عنوان خطیب جمعه مرکز شهرستان به مدت سه سال دیگر تمدید شده است.
هدف دشمن حمله به ستونهای انقلاب است
پناهی در جواب یکی از حضار نسبت به انتقاد ائمه جمعه از برخی دولت ها گفت :ما در سطح استان ائمه جمعه ای را داریم که حتی طرفدار دولت بوده اما مورد تعرض قرار گرفته اند و این را نباید سیاسی جلوه داد بلکه باید دانست که دشمن امروز این قرارگاه را مورد هدف قرار داده است.
وی تصریح کرد:اگر ائمه جمعه امروز مسئول یک اداره را مورد قرار می دهند برای ترویح کارهای فرهنکی است.
در انتصابات هیچ گونه نقشی نداریم
پناهی خاطر نشان کرد:ما به روسای این ادارات در جلسات ستادی گفته ایم ما هیچ دخالتی در انتصابات نداریم بلکه می گوییم اگر در فلان کار فرهنگی می خواهید توسعه داشته باشید نیروی توانمند بگذارید.

در ادامه حجت الاسلام ناصر مصباح نژاد با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه گفت: نماز جمعه یکی از ستون های انقلاب است.
خطیب جمعه مرکز شهرستان دنا ادامه داد:نمازجمعه کانون جوشش وخروش وحماسه انقلابی وبسیج مردم در راه اسلام است که به عنایت الهی سنگر هشت سال دفاع مقدس امروز همچنان تداوم دارد.
وی به طرح پزشک ادینه در نماز جمعه شهر سی سخت اشاره کرد و گفت: نماز جمعه عرصه فرهنگی و اجتماعی است که در این زمینه سعی کرده ایم با دعوت از اساتید در نماز جمعه این برنامه ها را انجام دهیم.
امام جمعه مرکز شهرستان دنا ابراز کرد: این برنامه ها را ستاد نماز جمعه مرکز شهرستان بدون هیچ گونه هزینه ای انجام داده و این موضوع در صورتی بوده که این برنامه های فرهنگی به نهادهایی وابسته است که هیچ حرکتی در این زمینه ندارند.
مصباح نژاد کارگروه توسعه شهری را یکی دیکر از برنامه های ستاد نماز جمعه دانست و گفت:در این کار گروه ازشهردار و مدیران شهری بهره خواهیم برد و در جهت توسعه شهر تلاش خواهیم کرد.
وی پیگیری مشکلات منطقه ای و برنامه های جهادی را یکی دیگر از برنامه های ستاد نماز جمعه دانست و گفت: امام جمعه معتمد مردم است و حرف مردم را می گوید و اگر سخنی گفته می شود برگرفته از مشورت و حرفهای مردم است‌.
مصباح نژاد تشویق کردن جوانان نخبه را هدف ائمه جمعه دانست و گفت:در این شهر جوانان با استعدادی همچون سامان پاکباز و بانو سحر ضیایی را داشته ایم که خطیبان جمعه مرکز شهرستان مشوق آنان بوده اند که نشانه ای از دید وافر به این جوانان است‌.
در این جلسه ستادی حکم ابقای حجت الاسلام مصباح نژاد امام جمعه شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا به مدت سه سال دیگر تمدید شد.
در پایان این جلسه از دکتر نوبخت به عنوان پزشک ادینه؛اخلاقی خبرنگار سفیر دنا و چندین شخصیت نخبه دیگر شهرستان دنا با حضورمسوولان تقدیر به عمل آمد.

تمدید سه ساله حکم امام جمعه سی سخت/تریبون نماز جمعه متعلق به گروه خاصی نیست 5
تمدید سه ساله حکم امام جمعه سی سخت/تریبون نماز جمعه متعلق به گروه خاصی نیست 6
تمدید سه ساله حکم امام جمعه سی سخت/تریبون نماز جمعه متعلق به گروه خاصی نیست 7

انتهای پیام/ر

خبرهای خوش رئیس سازمان برنامه و بودجه از پروژه پل »رودسمه»
دنبال کنید

منبع : دانا

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi