یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳

بانیان داعش به رفقای مقتدی صدر تبدیل شده اند / رهبرجریان صدر به تریبون عربستان و امارات تبدیل شده است

سالک: بانیان داعش به رفقای مقتدی صدر تبدیل شده اند / رهبرجریان صدر به تریبون عربستان و امارات تبدیل شده است سرویس سیاسی نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: عربستان و امارات که به رفقای صمیمی مقتدی صدر تبدیل شده اند از زبان رهبر جریان صدر با موضع گیری علیه حشدالشعبی تلاش می کنند داعش

اختصاصی کرونا

کد خبر : 35911
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷

کرونا :

بانیان داعش به رفقای مقتدی صدر تبدیل شده اند / رهبرجریان صدر به تریبون عربستان و امارات تبدیل شده است
سالک:

بانیان داعش به رفقای مقتدی صدر تبدیل شده اند / رهبرجریان صدر به تریبون عربستان و امارات تبدیل شده است

سرویس سیاسی
نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: عربستان و امارات که به رفقای صمیمی مقتدی صدر تبدیل شده اند از زبان رهبر جریان صدر با موضع گیری علیه حشدالشعبی تلاش می کنند داعش را از مرگ نجات دهند.

احمدسالک کاشانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: عربستان سعودی به عنوان باعث و بانی اختلافات و درگیری های خاورمیانه پروژه نفوذ جدیدی را در عراق آغاز کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا ، رژیم صهیونیستی و بریتانیا که ظرف نیم قرن گذشته برنامه تجزیه خاورمیانه را دنبال می کردند با مشارکت سعودی ها توطئه های متنوعی را علیه بغداد دنبال می کنند.

وی در ادامه افزود: آنچه که تحت عنوان همه پرسی اقلیم کردستان بیان می شود در حقیقت نتیجه برنامه ای بلندمدت است که برای جداسازی شمال عراق و تجزیه این کشور است که از زمان عثمانی ها آغاز شد.

سالک گفت: ایران به عنوان قدرت ثبات ساز خاورمیانه تلاش می کند انسجام کشورهای اسلامی را حفظ کرده و مانع فروپاشی کشورهایی نظیر عراق و سوریه شود.

وی تصریح کرد: رشد گفتمان مقاومت در خاورمیانه برای رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی یک خطر است که نگرانی از این موضوع را در گفته های مقامات تل آویو و ریاض می توان مشاهده کرد.

توطئه تجزیه عراق توسط اقلیم

این نماینده مجلس دهم گفت: به کارگیری جریان حاکم بر اقلیم کردستان  و مسعودبارزانی اقدامی است که مقدمه اتفاقات دیگری پس از عراق برای سوریه ، ترکیه و در نهایت ایران خواهد بود.

وندی شرمن: برجام یک شبه احیا نمی‌شود
دنبال کنید

وی بیان داشت : ساده انگاری است که فکر کنیم همه پرسی اقلیم کردستان محدود به شمال عراق باقی می ماند و ما به شدت مخالف تجزیه عراق هستیم. مضافا این که معتقدیم اقدام اقلیم ممکن است تجریه فروپاشی یوگسلاوی و جنگ های خانمان سوز تکرار شود.

رفاقت مقتدی صدر با بانیان داعش

سالک کاشانی با پیش کشیدن سفر مقتدی صدر به عربستان و امارات متحده عربی ، گفت: به موازات توطئه همه پرسی اقلیم کردستان شاهدیم که جریانی در جهت ایجاد شکاف در میان شیعیان عراق فعال شده است.

وی در ادامه افزود: مقتدی صدر که از فقدان وزن علمی و بینش سیاسی رنج می برد تنها با تکیه بر سابقه خاندان صدر تلاش می کند جایی در فضای سیاسی عراق برای خود دست و پا کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: رهبر جریان صدر پس از دیدار با محمدبن سلمان ، ولیعهد سعودی علیه نیروهای حشدالشعبی موضع گیری های تندی کرده است.

وی بیان داشت: متاسفانه مجموعه فعالیت های مقتدی صدر در جهت ایجاد شکاف و اختلاف در جریان شیعه و موضع گیری علیه جمهوری اسلامی است. نباید فراموش کنیم که داعش با استفاده اختلاف شیعه و سنی توانست در عراق دست به جنایت بزند.

این نماینده مجلس دهم گفت: عربستان و امارات که به رفقای صمیمی مقتدی صدر تبدیل شده اند از زبان رهبر جریان صدر با موضع گیری علیه حشدالشعبی تلاش می کنند داعش را از مرگ نجات دهند.

وی تصریح کرد: مقتدی صدر که سابقه حرکت های زیگزاگی در کارنامه دارد به دلیل بی ثباتی شخصیتی به سمت سعودی ها غش کرده است.

کارگردانی با سر و صورت باندپیچی شده/ تصادف مانع ادامه راهم نمی شود
دنبال کنید

سالک با نکوهش سخنان رهبر جریان صدر در به چالش کشیدن موضع آیت الله سیستانی درباره نیروهای حشدالشعبی ، گفت: مرجعیت نجف آنچنان مقتدر و مستحکم است که تازه به دوران رسیده های تحت حمایت سعودی بتوانند علیه آنها موضع گیری کنند.

وی در انتها گفت: طرفداران شهید صدر به دلیل علاقه به آن بزرگوار نمی توانند مقتدی صدر را نادیده بگیرند اما مقداری بصریت و بینش سیاسی منجر به انزوای وی خواهد شد.

گفتنی است که مقتدی صدر با هواپیمای اختصاصی اماراتی ها روز گذشته به ابوظبی رفت. این سفر صدر به امارات در کمتر از دو هفته بعد از سفر رسمی به عربستان انجام شده است./

پایان پیام

دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۷

احمد سالک کاشانی

بانیان داعش به رفقای مقتدی صدر تبدیل شده اند / رهبرجریان صدر به تریبون عربستان و امارات تبدیل شده است نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: عربستان و امارات که به رفقای صمیمی مقتدی صدر تبدیل شده اند از زبان رهبر جریان صدر با موضع گیری علیه حشدالشعبی تلاش می کنند داعش را از مرگ نجات دهند. http://media.icana.ir//Image/2013/08/44054_Thum.jpg£احمد سالک کاشانی£احمد سالک کاشانی بانیان,داعش,به,رفقای,مقتدی,صدر,تبدیل,شده,اند,/,رهبرجریان,صدر,به,تریبون,عربستان,و,امارات,تبدیل,شده,است Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi