شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

جانشین نزاجا: اقتدار نظامی نیروهای مسلح عامل بازدارندگی است

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری عصر شنبه در آیین یادبود 57 شهید گردان 808 عملیاتی مرکز آموزش 05 کرمان و افتتاح هیات معارف جنگ کارکنان وظیفه گردان 054 این مرکز افزود: دشمنان، غرب، جنوب و شرق کشور ما را تحت محاصره قرار داده و می گویند گزینه نظامی روی میز است اما تاکنون

اختصاصی کرونا

کد خبر : 3458
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۳:۰۴

کرونا :

جانشین نزاجا: اقتدار نظامی نیروهای مسلح عامل بازدارندگی است

جانشین نزاجا: اقتدار نظامی نیروهای مسلح عامل بازدارندگی است 4

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری عصر شنبه در آیین یادبود 57 شهید گردان 808 عملیاتی مرکز آموزش 05 کرمان و افتتاح هیات معارف جنگ کارکنان وظیفه گردان 054 این مرکز افزود: دشمنان، غرب، جنوب و شرق کشور ما را تحت محاصره قرار داده و می گویند گزینه نظامی روی میز است اما تاکنون جرات حمله به ایران را نداشته اند زیرا از قدرت بالای ارتش و نیروهای مسلح ما آگاهند.

وی تصریح کرد: دشمن فهمیده است اگر به ما حمله کند فقط آمریکا را دشمن نمی دانیم بلکه هر جا که آمریکا را امان دهد، امانش را خواهیم برد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ایران پیمان نظامی امضا شده ای با هیچ کشوری ندارد و علتش این است که امام خمینی (ره) راهبرد کلی انقلاب را نه شرقی- نه غربی تعیین کردند و در ادامه رهبر معظم انقلاب هم بر اتکا به نیروی داخل و روی پای خود ایستادن تاکید دارند.

وی افزود: اعتقاد ما این است که باید روی پای خود بایستیم و با کمک خداوند و تکیه بر توانمندی داخلی عمل کنیم.

امیر حیدری سپس با تشریح چگونگی شروع جنگ تحمیلی علیه ایران، گستره این جنگ را یکهزار و 500 کیلومتر ذکر کرد و افزود: یک اعجاز الهی بود که کشور با این گستره جنگ، باقی ماند.

وی سال اول جنگ را سال تثبیت و متوقف کردن دشمن و بالندگی ارتش دانست و گفت: پایداری و مقاومت و جلوگیری از هجوم افسارگسیخته دشمن در سال اول را مرهون ارتش هستیم.

امیر حیدری گفت: با تقویت هسته اولیه سپاه، شکل گیری بسیج و همکاری ارتش با آنها در سال دوم، عملیات موفقیت آمیز ثامن الائمه طعم تلخ شکست را به صدام چشاند و از این تاریخ به بعد کمر رژیم بعث عراق شکست.

پیش بینی می شود قیمت نفت تا سال ۲۰۱۵ روند افزایشی پیدا نکند
دنبال کنید

وی تصریح کرد: از سال دوم همه نیروها شامل ارتش، سپاه، بسیج و جهاد سازندگی در کنار هم بودند و شعار ˈارتش و سپاهی یک لشکر الهیˈ سر داده شد.

وی با تشریح شرایط دوران دفاع مقدس در سالهای بعد ابراز امیدواری کرد: با تلاش هیاتهای معارف جنگ، انتقال درست و سینه به سینه تاریخ شفاهی کشور به صورت صادقانه و در مسیری الهی طی شود.

در این آیین هدایایی به هشت نفر از اساتید گروه معارف جنگ منطقه جنوبشرق اهدا و از تندیس آموزشی مرکز آموزش 05 شهید سرلشکر علیرضا اشرف گنجویی کرمان رونمایی شد.ک/2

8154 /2624 / 1551

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
جانشین نزاجا: اقتدار نظامی نیروهای مسلح عامل بازدارندگی است 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi