سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

در دوره پساتحریم اگر کاری بتوان کرد تنها براساس اقتصاد مقاومتی است

در مراسم اختتامیه دومین اجلاس مدیران شایسته کشور که عصر امروز در مرکز همایش های صدا و سیمای تهران به کار خود پایان داد، مهندس بهروز نعمتی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی طی سخنانی با تاکید بر این که در دوره پساتحریم اگر کاری بتوان کرد تنها براساس اقتصاد مقاومتی است، اظهار

اختصاصی کرونا

کد خبر : 16367
تاریخ انتشار : جمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲

کرونا :

در دوره پساتحریم اگر کاری بتوان کرد تنها براساس اقتصاد مقاومتی است

در مراسم اختتامیه دومین اجلاس مدیران شایسته کشور که عصر امروز در مرکز همایش های صدا و سیمای تهران به کار خود پایان داد، مهندس بهروز نعمتی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی طی سخنانی با تاکید بر این که در دوره پساتحریم اگر کاری بتوان کرد تنها براساس اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: اگر به بخش خصوصی اعتماد کنیم و دست سرمایه گذاران ایرانی را ببوسیم می توانیم برندهای متعددی را به دنیا معرفی کنیم کما این که روزگاری برندهایی مثل کفش ملی و هما داشتیم که در دنیا شناخته شده بود.

وی با اشاره به تصویب قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این قانون که اول اردیبهشت ماه تصویب شده دومین قانون – پس از قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار – است که می تواند در راستای اقتصاد مقاومتی، عرصه اقتصاد و تولید را متحول کند.

سخنگوی اسبق هیئت رئیسه مجلس، با اشاره به صادرات کنسانتره سنگ آهن به قیمت ۳۰ دلار و واردات ۱۰ میلیون تن فولاد با قیمت بسیار بالاتر گفت: اگر همین ۱۰ میلیون تن فولاد را در کشور تولید کنیم برای بخش بزرگی از لشگر بیکاران کشور اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی با انتقاد از عدم اجرایی شدن قانون ثبت معادن با گذشت چهار سال از تصویب آن به برخی مشکلات بخش صنعت اشاره کرد و گفت: تعرفه ۴۰ درصد برای خودرو یعنی باید کیفیت را کنار بگذاریم. در شرایط پساتحریم صنایع خودروسازی ما با مشکل جدی مواجه می شوند و در فضای جدید مجددا ویژه خواران برای مونتاژکاری راه افتاده اند اما مجلس این اجازه را نخواهد داد.

تجلیل از بانوی پیشکسوت هندبالیست گچسارانی
دنبال کنید

این نماینده مجلس با تبریک و تقدیر از توافق هسته‌یی که با تلاش تیم هسته‌یی و دولت جدید حاصل شده به منابع ارزی چند ده میلیارد دلاری آزاد شده اشاره کرد و گفت: اگر این مبلغ جز برای زیرساختهای تولید کشور هزینه شود، خیانت است و در کشور هم آنقدر چاه طویل داریم که هر چه منابع را صرف آنها کنیم پر نمی شود.

مراسم اختتامیه دومین اجلاس مدیران شایسته کشور، با سخنرانی مهندس غزاله ذوالفقاری، دبیر اجلاس و اهدای نشان های زرین به مدیران منتخب به کار خود پایان داد.

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi