سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

توجه به قاره آفریقا مسیری مهم در رسیدن به توسعه در آینده

عضو هیات رییسه مجلس، گفت: آفریقا دارای ظرفیت های زیادی است و اگر کشوری در مسیر توسعه آینده خود به این قاره توجه نکند، با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 109826
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳

کرونا :

توجه به قاره آفریقا مسیری مهم در رسیدن به توسعه در آینده

علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، با اشاره به دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا به اهمیت توسعه همکاری با کشورهای آفریقایی تاکید کرد و گفت: آفریقا دارای ظرفیت های زیادی است و اگر کشوری در مسیر توسعه آینده خود به این قاره توجه نکند، با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر خلاف تصورات عموم، بسیاری از کشورها در حوزه کشت فراسرزمینی به کشورهای آفریقایی توجه ویژه دارند؛ به عنوان مثال آمریکا و انگلیس و برخی کشورهای منطقه ای مانند عربستان در این راستا اقدامات زیادی انجام داده اند.

وی ادامه داد: همچنین کشورهای قاره آفریقا در حوزه معدن ظرفیت های بی نظیری دارند و شرکت های بسیار بزرگ بین المللی در این بخش توجه ویژه ای دارند لذا نباید از این مولفه نیز غافل شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه آفریقا دارای جمعیت زیاد و بازارهای بزرگ خوبی است، افزود: این مهم در حالیست که روابط ما با کشورهای آفریقایی همواره خوب بوده و مبتنی بر منطق و عقلانیت پیش رفته است لذا با ورود به این بازارها می تواند به شکوفایی اقتصادی کمک کنیم.

عضو هیات رییسه مجلس یازدهم بیان کرد: در این میان باید یادآور شد برای توسعه همکاری با کشورهای آفریقایی نیاز جدی به هماهنگی میان دستگاه هایی مانند وزارت صمت، کشاورزی و غیره است تا بتوان دستاوردهای اقتصادی و تجاری خوبی حاصل شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi