جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جوان شدن و پوست اندازی ضروری و لازم است / فکر اقتصادی تاج گردون و افکار حسینی و جعفری

امروزه و در جوامع در حال توسعه همواره چابک سازی و جوان شدن و پوست اندازی ضروری و لازم است. چرا که تا رسیدن به سر منزل مقصود و نیل به اهداف ، انرژی و توان زیادی لازم است و این میسر نمی شود جز با جایگزینی افکار و افراد کارآمد به جای افکار شکست

اختصاصی کرونا

کد خبر : 48027
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵

کرونا :

جوان شدن و پوست اندازی ضروری و لازم است / فکر اقتصادی تاج گردون و افکار حسینی و جعفری

امروزه و در جوامع در حال توسعه همواره چابک سازی و جوان شدن و پوست اندازی ضروری و لازم است. چرا که تا رسیدن به سر منزل مقصود و نیل به اهداف ، انرژی و توان زیادی لازم است و این میسر نمی شود جز با جایگزینی افکار و افراد کارآمد به جای افکار شکست خورده و افکار منقضی شده.

این ایده که به دوره گذار معروف است باید تحول و تغییر بنیادین در رشد و سرعت توسعه ایجاد کند و باعث امیدواری در جامعه شود.

 

کشور ایران که پس از سالها استعمار و استثمار تنها چهار دهه است که استقلال یافته و ربع آن نیز درگیر جنگ و مابقی سالها را زیر فشار تحریم های ظالمانه و سو مدیریت های بی رحمانه بوده است اکنون به مرحله ای رسیده است که جز با تغییر افکار در جامعه و افراد تصمیم گیر در سطح کلان اجرایی و قانون گذاری چاره ای ندارد.

این تغییرات در جوامع دموکراتیک باید از پایین به بالا صورت پذیرد تا هماهنگی و هارمونی نظام حکومتی و مردم سالاری آسیبی نبیند.

اصلاح قوانین و نظارت بر اجرای صحیح آنها تنها توسط پارلمانی انجام میگیرد که مستقیما توسط مردم انتخاب میشود و اگر اعضا جامعه به صورت واقعی دنبال تغییر وضع موجود باشند باید هر کدام نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

انتخاب آگاهانه و با مطالعه میتواند جلوی هر آسیبی را گرفته و منجر به پیشرفت و توسعه شود.

اگر این جامعه شعار تغییر وضع موجود و نه به گذشته را عملی سازد و با انتخاب آگاهانه افکار و افراد جدید ، این تحول را ایجاد کند میتواند امیدوار باشد آینده را روشنتر و سریع تر از آن خود کند در غیر این صورت مادامی که بین وضع اسفبار موجود و گذشته تاریک گرفتار تردید شود این وضع بدتر خواهد شد و یا در دام تبعیض و رانت اسیر خواهد شد یا اسیر افکار شکست خورده و ناکارآمد گذشتگان خواهد گشت.

پایتان را از روی رد پولشویی بردارید
دنبال کنید

ادامه این وضع در مناطق کمتر توسعه یافته ای چون استان ما به مراتب فاجعه بار تر خواهد بود.

ادامه سیاست اقتصادی فعلی و توسعه و تعمیق فقر و تبعیض و اختلاف طبقاتی هیچگاه با رجوع به گذشته ای که در این وضعیت سهیم است چاره ساز نخواهد بود .
انتخاب بین فکر اقتصادی تاج گردون و تیم اقتصادی مجلس و دولت اصلاح طلب که نتیجه اش امروز دامن همه جامعه را گرفته و همینطور افکار تاریخ گذشته حسینی و جعفری و به طور کلی راست سنتی که آنها نیز نتوانستند اقتصاد به گل نشسته ایران را نجات دهند چگونه میتواند منجر به موفقیت و نجات مردم شود؟

جناح های شکست خورده سیاسی چپ و راست تا کنون کدام تغییر و تحول بنیادین و کارآمد را ایجاد کرده اند که به واسطه آن سطح رفاه و کیفیت زندگی مردم بالا رفته باشد؟

آیا دوران گام دوم انقلاب و ورود به دهه پنجم نباید سرآغاز رونق اقتصادی و رفاه مردمی شود که سالها با همه کاستی ها و کمبود ها ساخته اند و تحمل کرده اند؟
برای تغییر وضع موجود و عدم بازگشت به گذشته تنها یک راه میماند “” *تغییر در افکار و افراد به سود آینده* “”

جامعه امروز مجبور است از هر چه زودتر از منجلاب سیاست زدگی و جناح گرایی بیرون آمده و طرحی نو در اندازد پس چه بهتر که نسل سختی کشیده فعلی این پوست اندازی را رقم بزند تا آینده خود و نسل های بعد روشنتر و امیدوارانه تر باشد.

 

**شورای تحریریه سروهای آزاد

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi