جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدار علیرضا بیگی با رئیس کمیسیون خارجی مجلس گرجستان

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، احمد علیرضابیگی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان و هیات همراه در ادامه سفر خود به تفلیس با سوفیا کاتساروا رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس گرجستان دیدار و گفتگو کرد.  احمد علیرضابیگی، در ابتدای این دیدار، روابط دو کشور را پایدار و تاریخی توصیف کرد و گفت:

اختصاصی کرونا

کد خبر : 47641
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، احمد علیرضابیگی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان و هیات همراه در ادامه سفر خود به تفلیس با سوفیا کاتساروا رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس گرجستان دیدار و گفتگو کرد.

 احمد علیرضابیگی، در ابتدای این دیدار، روابط دو کشور را پایدار و تاریخی توصیف کرد و گفت: ارتباطات پارلمانی مناسبی میان مجالس دو کشور برقرار است که به تقویت و تحکیم مناسبات در عرصه های سیاسی ،اقتصادی و فرهنگی کمک فراوانی خواهد نمود.

وی بر حل مشکلات تردد گردشگران ایرانی در گرجستان اظهار داشت:  ارائه تسهیلات به گردشگران ایرانی در گرجستان میتواند به تعاملات فرهنگی و مراودات دوستانه میان دو ملت منجر گردد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان با تأکید بر اراده مقامات عالیرتبه سیاسی و پارلمانی کشورمان در گسترش مراودات با گرجستان  گفت: رشد روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور طی سالهای گذشته افزایش چشمگیری داشته است اما این روابط با سطح سیاسی روابط فاصله دارد که امیدواریم شاهد ارتقای بیش از پیش روابط فی‌مابین در حوزه‌‌های اقتصادی و تجاری باشیم.

سوفیا کاتساروا رئیس کمیسیون سیاست خارجه نیز در این دیدار روابط دو کشور را به دلیل اشتراکات تاریخی و پیوندهای فرهنگی بسیار خوب و با اهمیت توصیف کرد.

وی با اشاره به اهمیت مراودات تجاری، اقتصادی و فرهنگی گفت: تلاش برای تقویت روابط و مناسبات فی‌مابین، منافع متقابل فراوانی برای دو کشور خواهد داشت.

سیدجواد قوام شهیدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس نیز در این دیدار تعاملات دو کشور را رو به پیشرفت و تحکیم و تقویت روابط را حایز اهمیت خواند./

اصلاح طلبان برای مذاکره با آمریکا آدرس غلط به مردم ندهند
دنبال کنید

پایان پیام

 

سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۶

دیدار علیرضا بیگی با رئیس کمیسیون خارجی مجلس گرجستان رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان با سوفیا کاتساروا رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس گرجستان دیدار و گفتگو کردند. http://cdn.icana.ir/d/019/201803106731062822.jpg دیدار,علیرضا,بیگی,با,رئیس,کمیسیون,خارجی,مجلس,گرجستان Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi