جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

۱۳۷ اثر تاریخی گچساران در فهرست آثار ملی ثبت شده است

سید هومن عنایی رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان ظهرامروز به مناسبت هفته گردشگری با حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده امام‌جمعه موقت شهرستان دیدار کرد. رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری گچساران در حاشیه این دیدار در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: برنامه‌های هفته گردشگری این شهرستان با نواختن زنگ گردشگری دردبیرستان پسرانه شهید باهنر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 18616
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳

کرونا :

۱۳۷ اثر تاریخی گچساران در فهرست آثار ملی ثبت شده است

سید هومن عنایی رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان ظهرامروز به مناسبت هفته گردشگری با حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده امام‌جمعه موقت شهرستان دیدار کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری گچساران در حاشیه این دیدار در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: برنامه‌های هفته گردشگری این شهرستان با نواختن زنگ گردشگری دردبیرستان پسرانه شهید باهنر صنعت نفت آغاز شد.

وی با اشاره به تعامل آموزش و پرورش شهرستان در راستای اجرای برنامه‌های هفته گردشگری و برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی دانش‌اموزان با مباحث گردشگری در مدارس این شهرستان، تصریح کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان نقش مهمی در جهت توسعه صنعت گردشگری دارند.

عنایی با اشاره به وجود ظرفیت‌های گردشگری در این شهرستان، افزود: این شهرستان دارای ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی بسیاری است که باید به گردشگران و مسافران معرفی شود.

برگزاری دوره آموزشی ایمنی و بهداشت اماکن گردشگری به صورت رایگان در گچساران

این مقام مسئول از برگزاری دوره آموزشی رایگان در خصوص مبحث گردشگری در این هفته خبر داد و گفت: این دوره آموزشی با هدف آشنایی با ارزیابی ایمنی و بهداشت اماکن اقامتی و واحدهای پذیرایی در شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری گچساران، دیدار با فرماندهی مجمع بسیج مهندسین شهرستان را از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری خواند و گفت: اقدامات خوبی در راستای توسعه صنعت گردشگری شهرستان انجام شده است.

عنایی با بیان اینکه هتل‌ها و موسسسات اقامتی با نصب بنر و پلاکاردهای مرتبط با این هفته به استقبال هفته گردشگری رفتند، اظهار داشت: نصب بیلبورد و استند در ورودی‌ها و سطح شهر با عنوان شعار هفته گردشگری با همکاری شهرداری دوگنبدان صورت گرفته است.

وی هدف از گرامیداشت هفته گردشگری را افزایش سطح آگاهی مردم در خصوص نقش گردشگری در جامعه جهانی و نقش آن بر ارزش‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی جوامع دانست و اذعان کرد: ایجاد زیرساخت‌ها و احداث زیربناهای گردشگری بر عهده اداره میراث فرهنگی است، اما مردم باید در این راستا یاری‌گر مسئولان باشند.

این مقام مسئول غبارروبی گلزار شهدا، نصب بنرهای اطلاع‌رسانی در سطح شهرستان و توزیع پوستر هفته گردشگری در بین دستگاه‌ها، نهادهای اداری، اماکن و تاسیسات گردشگری را از جمله برنامه‌های اجرایی این هفته در سطح شهرستان برشمرد و خاطرنشان کرد: سخنرانی امام‌جمعه موقت شهرستان پیش از خطبه‌های نمازجمعه ۱۰ شهریورماه پیرامون موضوع گردشگری از دیگر برنامه‌های این هفته است.

توسعه صنعت گردشگری گچساران نیازمند مشارکت همگانی است

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری گچساران با بیان اینکه حفظ میراث فرهنگی نیازمند یک بسیج عمومی متشکل از دولت و مردم است، خاطرنشان کرد: مسئولان با تخصیص اعتبارات کافی جهت مرمت و بازسازی و مردم با استفاده خوب از محیط‌های تاریخی نقش موثری درحفظ  این میراث کهن دارند.

عنایی با تاکید بر اهمیت میراث فرهنگی و گردشگری در جذب توریست و توسعه شهرستان، عنوان کرد: توسعه صنعت گردشگری گچساران نیازمند مشارکت همگانی است.

وی با اشاره به تاثیرات صنعت گردشگری در رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی شهرستان، افزود: رسانه، نقش موثری در معرفی هرچه بهتر مکان‌های تاریخی و گردشگری دارند.

آموزش ساخت صنایع دستی در ۲۷ روستای گچساران 

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری گچساران در ادامه به عملکرد این اداره در حوزه صنایع‌دستی شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: آموزش صنایع‌دستی در ۲۷ روستای این شهرستان صورت گرفته است.

عنایی با بیان اینکه در حال حاضر کار مرمت برخی آثار تاریخی با اعتبار اختصاص یافته، در حال انجام است، تصریح کرد: کار تعیین حریم چند آثار تاریخی از جمله تپه فرودگاه، محوطه‌های تاریخی انجیرسیاه، خنگ بنار، تپه ده و باغ انار از سوی یک گروه چهارنفری از پژوهشگاه باستان‌شناسی کشور صورت گرفته است.

ثبت ۱۳۷ اثر تاریخی گچساران در فهرست آثار ملی 

این مقام مسئول تعداد آثار تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی این شهرستان را ۱۳۷ مورد خواند و اظهار کرد: انجام عملیات تعیین حریم موجب جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در مکان‌های تاریخی می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: تاکنون ۳۶ درصد از بناهای تاریخی این شهرستان یعنی معادل ۵۰ مورد آن تعیین حریم شده است.

 

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi