شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مردم به دنبال واقعیت‌ها هستند/ قلم خبرنگار باید گویای واقعیت باشد

مدیر امور فنی شرکت بهره‎برداری نفت و گاز گچساران گفت: مردم به دنبال واقعیت‌ها هستند. به گزارش مروارید جنوب به نقل از خبرنما؛ احمد پورهادی شامگاه سه‎شنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران گچساران که با حضور مدیران نفتی و جمعی از خبرنگاران در محل مهمان‌سرای شرکت بهره‌برداری نفت و گاز این شهرستان برگزار شد، ضمن

اختصاصی کرونا

کد خبر : 7917
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶

کرونا :

مدیر امور فنی شرکت بهرهبرداری نفت و گاز گچساران گفت: مردم به دنبال واقعیت‌ها هستند.

شرکت خبرنگار

به گزارش مروارید جنوب به نقل از خبرنما؛ احمد پورهادی شامگاه سه‎شنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران گچساران که با حضور مدیران نفتی و جمعی از خبرنگاران در محل مهمان‌سرای شرکت بهره‌برداری نفت و گاز این شهرستان برگزار شد، ضمن عذرخواهی جهت دیر برگزارشدن این مراسم با توجه به روز خبرنگار، اظهار داشت: زمانی در کشور کار اطلاع‎رسانی و اخبار را روزنامه‎ها انجام می‎دادند که فروشندگان با فریاد زدن مردم را دعوت به خرید و مطالعه می‎کردند، اما امروز خوشبختانه سایت‎های خبری بسیار متنوع و فعال وجود دارد که مردم به راحتی به آن‎ها دسترسی پیدا می‎کنند.

وی با بیان اینکه مردم به دنبال واقعیت‎ها هستند، ادامه داد: با توجه به اینکه خبرنگاران با عشق و علاقه در این کار به مردم خدمت می‎کنند اما باید در کارشان به دنبال نفع جامعه و نظام باشند.

مدیر امور فنی شرکت بهره‎برداری نفت و گاز گچساران بابیان اینکه قلم یک خبرنگار باید گویای حقیقت و واقعیت باشد، تخریب سازمان‎های دولتی را عملی ناشایست خواند و تصریح کرد: خبرنگار باید بر اساس مصلحت‎سنجی نسبت به جامعه عمل کند.

وی ادامه داد: حتی اگر مسئولی اطلاعات درست هم در اختیار خبرنگار قرار دهد، وی باید حیثیت نظام را مدنظر قرار دهد و هر گزارشی را بیرون ندهد که به جامعه آسیب برساند.

پورهادی بیان کرد: بارها به خبرنگاران گفته‎ایم که صنعت نفت را متفاوت از دیگر سازمان‎ها ببینند، زیرا که خیلی از مسائل محرمانه است و باید چارچوب آن رعایت شود.ی با اشاره به پروژه‌‏های تعریف‎شده شرکت نفت در راستای خدمت‎رسانی به همه مردم شهر، یادآور شد: دانشگاه نفت گچساران، آموزشگاه‎های مختلف، سرویس‎ها و امکانات جاده‎ها، فضای سبز و پارک‎هایی که ایجاد می‌کنیم مورد استفاده همه مردم شهر است.

مدیر امور فنی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: اگرچه وظیفه شرکت نفت نبوده که به همه مردم خدمات‌رسانی کند اما این شرکت نیز بارها به مناطق محروم شهرستان کمک‌هایی نموده است که این نشان از ایجاد تعهد نبوده بلکه هدف خدمت‎رسانی به مردم خارج از چارت سازمانی بوده است.

پورهادی با بیان اینکه صنعت نفت مسئله مهم و ملی است، عنوان داشت: این صنعت و سازمان به علت مسئله ملی بودن بسیار حساس است و درج هرگونه خبری بدون اطلاع مسئولان می‌تواند اثرات سوئی برای جامعه در پی داشته  باشد.

وی از همه خبرنگاران خواستار مشورت و همکاری با مدیران در خصوص درج اخبار مرتبط با این صنعت شد و گفت: در مواردی که حتی حوادث ناگهانی رخ می‌دهد نیز خبرنگاران نباید بدون مشورت با روابط عمومی اخبار را انتشار دهند زیرا که ممکن است مسئله‌ای جهانی رخ دهد.

مدیر امور فنی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران بابیان اینکه سکوت بسیاری از مدیران نفت در برابر پاسخ به سوالات خبرنگاران نشان از بی‎احترامی به آنان نیست، تأکید کرد: چون مسائل جهانی در این منطقه مطرح بوده و ممکن است سازمان را در لیست سیاه قرار دهد نیز باید محتاطانه عمل کرد.

پورهادی با اشاره به اینکه باید اموال مملکت را حفظ کرد، متذکر شد: خبرنگاران نباید به خاطر مسائل مالی با انتشار اخبار دروغ یا غیر مستند به سازمان‌ها لطمه زده و اعتماد مردم را از رسانه‌ها سلب کنند.

این مسئول در پایان نوشتن برخی حاشیه‎های نامعتبر را عاملی جهت تخریب جایگاه خبرنگاران عنوان کرد و متذکر شد: انتشار اخبار دروغ و حاشیه‎های نامعتبر و بی‎استناد علاوه‎بر تخریب جایگاه خبرنگاران، عاملی در راستای تخریب دیگران نیز است.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi