شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

زاکانی: ساماندهی وضعیت اقتصادی اولویت دولت سیزدهم خواهد بود

یاسوج کرونا نیوز- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره وضعیت بحرانی اقتصاد و مشکلات ناشی از ان گفت: اقدام اصلی دولت سیزدهم در این زمینه مدیریت و ساماندهی وضعیت اقتصادی است که در این فوریت جهش تولید برای ما اولویت است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 61720
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

کرونا :

زاکانی:  ساماندهی وضعیت اقتصادی اولویت دولت سیزدهم خواهد بود

به گزارش خبرنگار کرونا نیوز، علیرضا زاکانی عصر سه شنبه در گفت و گوی تلویزیونی با مردم کهگیلویه و بویراحمد از طریق شبکه استانی دنا افزود: انتخابات ریاست جمهوری یکی از تاثیرگذارترین انتخابات در کشور است و باتوجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد از منابع کشور در اختیار رییس‌جمهوری است برنامه ریزی در این راستا ضروری است.

وی رشد اقتصادی کشور طی سالهای جاری را زیبنده ملت اسلامی ایران ندانست و گفت: اسلام عزیز، ایران متمدن، رهبری آگاه، مردم خوب، نخبگان شایسته، جوانان پرشور، زنان و همه ؛امکانات بزرگی برای  کشور محسوب می‌شود که اگر دقت کرده و از آن‌ها استفاده کنیم، می‌تواند مشکلات را مرتفع کند و همچنین می‌توانیم گام‌های بلندتری را نیز برداریم.

وی افزود:  برخورداری از اسلام عزیز و تمدن با پیشینه چند هزار ساله  ؛اقوام ؛ مذاهب و اقلیت‌ها به عنوان فرصت های بزرگ برای رشد ایران هستند اما متعجب هستم که چطور می‌شود ما در ایران چنین ظرفیت‌های عظیمی را داشته باشیم اما به آن دقت نکنیم و محصول این بی‌دقتی شرایطی باشد که امروز فقر، فساد، بی‌مسکنی و مشکلات متعددی که از قِبل تورم و امثال این‌ها بر گرده و بر معیشت مردم سنگینی می‌کند.

زاکانی بر حل این تعارض تاکید کرد و گفت: امکان حل این تعارض با حضور در پای صندوق‌های رای فراهم می‌شود و بنابراین اولین نکته‌ای که به شما مردم خوب می‌گویم این است که در پای صندوق‌های رای حاضر شوید و با رای خودتان سرنوشت این ملت را رقم بزنید.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اولین نکته‌ای که وجود دارد این است که راهی را طی کردیم که در آن بسیار اشتباه کردیم و دولت ما فکر کرده است که از طریق خارج می‌تواند مشکل ما را حل کند.

وی تحریم را یک استراتژیک دقیق و انتخاب شده از طرف آمریکا برای برخورد با ملت رشید ایران  دانست و افزود: نباید از دشمن خود انتظار خوبی داشته باشیم چرا که دشمن، دشمنی می‌کند و ما باید عقل داشته باشیم و راه درست را انتخاب کنیم.

زاکانی اولین راه خود را تغییر این نگاه کلی عنوان و تصریح کرد: این راه را به این صورت تغییر خواهم داد که ما در داخل کشور یک ظرفیت‌های بی‌شماری داریم که باید به این ظرفیت‌ها تکیه کرد و پُلی برای پیشرفت، پیروزی و حل مشکلات مردم قرار داد.

وی با بیان اینکه با تورم موجود، کمر ملت در حال شکستن است و نباید انتظار داشت که حال و رمقی  برای مردم باقی بماند، اظهار داشت: پنج، ۶ سال افتخار دولت این بود که مسکن نساختم و وزیر پیشین مسکن و راه و ترابری این را بیان می‌کرد و حالا نباید انتظار داشت که خنده بر لب مردم بیاید.

شان مجلس عزاداری امام حسین (ع) باید رعایت شود
دنبال کنید

زاکانی با اشاره به اینکه مردم در فشار هستند و چه باید کرد؟، افزود: باید این رویکرد را تغییر داد و یک طرح نو درافکند و این طرح نو شامل این باشد که ما توانمندی‌های داخلی را اصل قرار دهیم و از همه پتانسیل‌های منطقه و جهان در جهت سلامتی ایران عزیز استفاده کنیم.

این نامزد انتخاباتی دولت خود را دولت اقدام و اصلاح معرفی و تصریح کرد: با اقدام فکورانه و اصلاح امور ما مسیری را انتخاب می‌کنیم که ظرفیت‌های داخلی به ظهور و بروز برسد.

وی افزود: ما در داخل کشور ظرفیت های بی شماری داریم و باید به آن ها فکر کرد و پلی قرار داد برای رشد و پیروزی و پیشرفت کشور و رفع مشکلات مردم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: دولت بنده دولت اقدام و اصلاح و نه دولت حرف و شعار است چرا که با اقدام فکورانه و دقیق و اصلاح امور مسیری را انتخاب می کنیم که ظرفیت های داخلی به ظهور و بروز برسد.

وی اضافه کرد: ما در این مسیر نیازمند این هستیم که همه ابعاد را ببینیم کشور را نمی شود تک بعدی ساخت، کشور نباید یک قیافه کارتونی به خود بگیرد، باید متناسب سازی شود برای متناسب سازی کشور ما چهار رویکرد تحولی را انتخاب کردیم.

زاکانی افزود: رویکرد اول اقتصاد و مدیریت است به خاطر اینکه امروز جان همه به لبشان رسیده به خاطر اینکه فشار بر روی مردم زیاد است که کمرشان دارد می شکند.

وی تصریح کرد: فوریت ما اقتصاد و مدیریت است در این فوریت جهش تولید برای ما اولویت است، جهش تولید برای ما از یک فوریت بالایی برخوردار راست و در کنار جهش تولید دنبال این هستیم که کشور را بر مدار شایستگی اداره کنیم و به صورت شفاف به شفاف سازی فضای مجازی و دولت الکترونیک توجه می کنیم و در کنار آن به تمرکز زدایی توجه داریم.

وی گفت: ما در استان‌ها به دنبال این هستیم که یک بازآمایش مجددی داشته باشیم و این بازآمایش مجدد بتواند توانمندی های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و سیاسی را در هر نقطه معلوم کند و مبتنی بر آن بتوانیم ۴۵۱ شهرستان را محور حرکت کشور قرار بدهیم و اختیارات ویژه برای اداره آن، هزینه کرد و انتقال اعتبارات به شهرستان های با اختیارات ویژه برای بهره مندی از نخبگان آن شهرستان و به میدان آوردن آنها را فراهم کنیم.

زاکانی، بهره مندی بیشتر مردم استان‌ها از درآمدهای مالیاتی هر منطقه، مبارزه با بروکراسی اداری و مفاسد اقتصادی را از برنامه های مهم خود برشمرد و تاکید کرد: این اهداف در سایه راه اندازی دولت الکترونیک به صورت شفاف عملیاتی خواهد شد. 

آتش به بیش از یک هزار هکتار جنگل و مرتع کهگیلویه و بویراحمد خسارت زد
دنبال کنید

وی، قطع ریشه و تنه فساد را ضروری دانست و گفت: مبارزه با لختی و سستی در بدنه دولت و چابک سازی و پاسخگو کردن آن را در راس امور قرار می دهیم. 

به گفته وی، در این راستا تعامل با مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه را برای رشد و ترقی وضعیت کشور مدنظر قرار می دهیم تا بتوانیم در خدمت رسانی به مردم موفق عمل کنیم. 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین توجه به موضوع مهم مسکن و اشتغال را از دیگر رویکردهای محوری دولت اقدام و اصلاح عنوان کرد و افزود: در سال اول آغاز دولت، مردم شاهد تغییر و تحولی اساسی خواهند بود زیرا اثربخشی دولت کوتاه امیرکبیر را سرلوحه کار خود قرار می‌دهیم تا به نقطه دلخواه مردم برسیم. 

زاکانی با اشاره به ظرفیت های جنگلی، منابع آبی، نفت و گاز، گردشگری و پوش گیاهی استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد افزود: وضعیت محرومیت زدایی این استان زیبنده مردم غیور و انقلابی ان استان نیست.

وی تصریح کرد: نیاز است وزارت نفت با برنامه ریزی های انجام شده نسبت به سهم نفت این استان برای توسعه و آبادانی تکلیف خود را انجام دهد.

زاکانی بر بهره وی از منابع مختلف خدادادی این استان بصورت تشکیل تعاونی ها تاکید کرد و گفت: تشکیل این تعاونی ها نقش مهمی در اشتغالزایی جوانان و توسعه خواهد داشت.

وی بر شناسای مواهب گردشگری این استان در راستای توسعه اقتصادی تاکید کرد و گفت: باید محیط زیست این منطقه نیز صیانت شود.

۵۵۰ هزار نفر از جمعیت ۷۱۳ هزار نفری این استان واجد شرایط رأی دادن در انتخابات ۲۸ خردادماه امسال هستند. 

 ۲۸ خردادماه امسال علاوه بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری  و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در کهگیلویه و بویراحمد انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی نیز در شهرستان های گچساران و باشت برگزار می شود. 

حدود یک هزار شعبه اخذ رأی در کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری انتخابات پیش رو در نظر گرفته شده که برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ۱۴ درصد نسبت به دوره قبل افزایش داشته است. 

جمعه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ و به ‌طور همزمان چهار انتخاباتِ شامل سیزدهمین دوره ریاست‌ جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌ دوره‌ ای مجلس شورای اسلامی و میان ‌دوره‌ ای مجلس خبرگان رهبری در کشور برگزار می شود. 

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi