شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

درخواست نامگذاری یکی از معابر شهرستان باشت بنام شهید دستاران

درخواست برای نامگذاری یکی از معابر شهرستان باشت بنام شهید نوجوان سید رسول دستاران شهدا سنگ نشانند که ره گم نشود حضور گرامی اعضای محترم شورای شهرستان باشت و جناب مهندس موسوی شهردار محترم این شهرستان عرض سلام و خسته نباشید خدمت شهردار و اعضای شورای شهرستان باشت و گرامیداشت یاد و خاطره رشادت ها

اختصاصی کرونا

کد خبر : 53692
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴

کرونا :

درخواست نامگذاری یکی از معابر شهرستان باشت بنام شهید دستاران

درخواست برای نامگذاری یکی از معابر شهرستان باشت بنام شهید نوجوان سید رسول دستاران
شهدا سنگ نشانند که ره گم نشود
حضور گرامی اعضای محترم شورای شهرستان باشت
و جناب مهندس موسوی شهردار محترم این شهرستان

عرض سلام و خسته نباشید خدمت شهردار و اعضای شورای شهرستان باشت و گرامیداشت یاد و خاطره رشادت ها و دلاوریهای تمامی شهیدان گرانقدر،رزمنده و ایثارگران،بدین وسیله مراتب تهنیت و تبریک خویش را به مناسبت این ایام ابراز کرده و از خداوند متعال سربلندی ایران اسلامی را دارم.
دفاع مقدس بعنوان یکی از بارزترین نقاط عطف تاریخ کشور و اوج تبلور رشادت ها و از جان گذشتگی های فرزندان برومند این مرز و بوم میباشد.
اینجانب از شهردار و اعضای شورای شهرستان باشت درخواست نامگذاری یکی از معابرین شهر را به نام شهید نوجوان ۱۵ساله سید رسول دستاران را دارم که از جوانان این شهرستان از طایفه بزرگوار سادات امامزده میر زینعلی(تکیه)میباشد ،و میتوان ایشان را به عنوان جوانترین شهید این شهرستان دانست . هیچ گونه نامگذاری در سطح این شهرستان به نام این شهید بزرگوار نیست .

(قبر این شهید نوجوان با توجه به وصیت خودشان در جوار امازاده سید محمد شهر کوپن میباشد)

زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست

با تقدیم احترام شایسته
مهدی صادقی

 

زندگی نامه شهید دستاران؛

شهید سید رسول دستاران در یکم مهر ماه ۱۳۴۷ در خانواده مذهبی در روستای تکیه از توابع باشت (ممسنی) دیده به جهان گشود. دوران کودکی را در همان روستا سپری نمود. تحصیلات خود را از ۷ سالگی در روستای باشت آغاز کرد. با پایان دوره ابتدایی تحصیلات خود را در مدرسه راهنمایی روستای کوپن ادامه داد . که این دوره تحصیلی مقارن شد با جنگ ایران و عراق.

فرماندار کهگیلویه: از سازمان بازرسی و قضایی می‌خواهیم به مسئله کم‌کاری پیمانکاران ورود کند
دنبال کنید

نوجوانی بی باک
رسول با آن که در آن زمان سن و سال کمی داشت لبیک گویان از مرحله تحصیل وارد مرحله رزم شد. او با زیرکی و پا فشاری که داشت توانست نظر فرماندهان را جلب کند و با کاروان اعزامی خود را به منطقه جنگی برساند. در پشت جبهه و در آموزش های رزمی با درایت و کفایتی که داشت برای ماموریت های حساس جنگی آماده شد. یکی از این رشته های نظامی گروه تخریب بود.ذکاوت و هوشش در وظایف محوله زبانزد خاص و عام بود. چندین عملیات ویژه در خاک عراق را با موفقیت به انجام رساند.
در سال ۱۳۶۳ هنگام تخریب پلی در خاک عراق در آب افتاد و تا چند روز از او خبری نشد. همه می گفتند به شهادت رسیده است؛ اما او توانسته بود خود را نجات دهد.

دعا کنید پیکرم به روستا باز نگردد
او در نامه ای خطاب به برادرخود می نویسد:
برادر عزیزم نور چشمم جعفر جان تو را به خداوند منان قسمت می دهم که همیشه دعا کن که بار دیگر این جسم گناهکار من به کوپن باز نگردد و قیافه گناهکار من دیگر شما را آلوده نکند و آن هم من بسیار طلب و مغفرت شهادت را از تو طلب می کنم .
ماموریت ما در خط است و حدود یک ماه هم طول می کشد. دعا کن که در عملیات آینده من به لقاءالله بپیوندم.

شهادت یا پیروزی هر دو برایم افتخار است
سید رسول در وصیت نامه خود نیز در این مورد می نویسد:
خداوندا تو خود گواه و شاهدی که برای رضای تو قدم در جبهه گذاشته ام . پروردگارا می دانی که شهادت یا پیروزی هر دو برای من افتخار آمیز است. پروردگارا پس مرا از زمره سربازان خودت قرار بفرما و گناهان مرا ببخش و به فیض شهادت در راهت برسان و با شهدای درگاهت محشورم بفرما.

پاسخ به سئوالات ابهام‌انگیز پیرامون انتخابات شورای شهر یاسوج
دنبال کنید

شهید سید رسول دستاران سرانجام در ۹ مرداد ماه ۱۳۶۴ با اصابت تیر مستقیم دشمن به درجه رفیع شهادت که آرزوی دیرینه اش بود نائل می شود.پیکر مطهرش در گلزار شهدای کوپن ( شهرستان ممسنی) به خاک سپرده شد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi