شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیران بایکوت رسانه ای شده گچساران

چرا مدیران این اشتباه فاحش را در محیط مدیریت خود انجام میدهند؟؟!!!

به نظر می رسد این موضوع را در ضعف های مدیریتی این مدیران باید جستجو کرد.
ضعف هایی که باعث شده است آنها خود را بایکوت رسانه ای کنند البته این کار هم ظلم به خودشان است و هم ظلم به دولت و هم ظلم به مردم است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 46285
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹

کرونا :

مدیران بایکوت رسانه ای شده گچساران

بایکوت دو حالت بیشتر ندارد: یکی از طرف بدنه #رسانه شکل می‌گیرد و یکی از طرف #مردم.

بدنه رسانه برایش فرقی نمی‌کند که مدیر کیست یا چه #ایدئولوژی‌ای را دنبال می‌کند. آنها فقط به این فکر می‌کنند که عملکردش برای مخاطب مهم باشد. اگر مهم باشد؛ برایش هزینه می‌کنند اگر مهم نباشد؛ قطعا خیلی هم برایش هزینه نمی‌شود.

اگر مردم مدیری را #بایکوت کنند احتمالا به دلیل آن است که اولا؛ سوابق منفی‌ از مدیریت یا هر یک از عوامل اطراف در ذهن‌ شان ایجاد شده و دوم اینکه پس از دیدن عملکرد آگاهانه تصمیم به حذف آن از خاطره خود می‌گیرند به این ترتیب مردم یک مدیر را بایکوت می‌کنند.

اما این اتفاق در گچساران به صورت بر عکس در حال جریان است به گونه‌ای که مدیران خود را با دست خود بایکوت رسانه ای با اهداف نامشخص می‌کند.
اما چرا مدیران این اشتباه فاحش را در محیط مدیریت خود انجام میدهند؟؟!!!

به نظر می رسد این موضوع را در ضعف های مدیریتی این مدیران باید جستجو کرد.
ضعف هایی که باعث شده است آنها خود را بایکوت رسانه ای کنند البته این کار هم ظلم به خودشان است و هم ظلم به دولت و هم ظلم به مردم است.
ظلم به خود به دلیل آن که شهرت خود و عملکردهای مثبت خود را آرام آرام از دست می‌دهند. ظلم به مردم آنکه شفافیت سازی و آگاهی را از آنان دریغ می‌کنند. ظلم به دولت بدلیل آنکه عملکردهای دولت را کم‌رنگ‌تر به نمایش میگذارند.

آری شاید و شاید و شاید باید این کار را #خیانت در حق کشور لقب داد.

این رویه مدتی است در گچساران رو به ازدیاد است و شاید روزی برسد چاره‌ای برای درمانش نمانده باشد.

 نقش زنان،زنده نگه داشتن حادثه کربلا
دنبال کنید

امروز وظیفه ذاتی ماست که به این نوع مدیران در مورد این نوع رفتار غلط مدیریتی تلنگر بزنیم که اگر چنین کاری نکنیم خیانت در حق مردم و مدیران خواهد بود.
این یادداشت اشاره‌ای به مدیر خاصی ندارد به طور کلی رویه ای اشتباه را تحلیل قرار داده است.

اما بگذارید به بخشی از افرادی که در مدیریت رسانه ای دخیل ند هم بپردازیم ؛ آری اینها مشاوران رسانه ای هستند!!!

مهمتر از همه مشاور باید شجاع باشد (به عکس معاون که باید #مطیع باشد). مشاور حقوق می‌گیرد تا نقایص ما و کار ما را در جلسه‌ای خصوصی بگوید پیش از آن که دیگرانی در محافل عمومی فریاد برآورند؛ پول می‌گیرد و از قضا ممکن است پول هنگفتی بگیرد تا اشکالات کار ما را قبل از اجرا گوشزد کند یعنی پیش از آن که خرابی بزرگی به بار نشیند . لذا او باید شجاع باشد.

اگر به مؤید و «به‌به گو» نیاز داریم این نیاز خود را از طرق دیگر باید ارضاء کنیم نه با #استخدام مشاور .

به همین سیاق، #مشاور رسانه‌ای معنا می‌یابد.

مشاور رسانه ای با سخنگو، مدیر روابط عمومی، دستیار مطبوعاتی و سایر مشاغل مشابه تفاوت دارد؛ همچنان که خود آنها نیز با یکدیگر تفاوت دارند.

مشاور رسانه ای قرار نیست رابط رسانه‌ای باشد و نحوه انتشار اخبار فرد یا سازمان را پیگیری کند . او قرار نیست به افکار عمومی یا رسانه ها پاسخ دهد. او قرار نیست هماهنگ کننده یک مصاحبه اختصاصی با یک شبکه مهم تلویزیونی باشد. هر کدام از این کار ویژه ها به یکی از مشاغل یاد شده باز می‌گردد و در شرح وظایف آن شغل فهرست می‌شود .

مشاور رسانه ای قرار است به رئیس خود بگوید کدام حرفش یا کدام رفتارش چه انعکاساتی در افکار عمومی و نمایندگان آنها (رسانه ها) دارد یا داشته است .

شگفتی‌های انقلاب آخرالزمانی / ما می‌توانیم یا نمی‌توانیم؟
دنبال کنید

به همین دلیل توصیه می‌شود عضو تیم نگارش سخنرانی باشد (با توجه به تعریف«تیم» به معنای تخصص های مکمل). به علاوه، او ممکن است تقاضای یک مصاحبه را – که توسط روابط عمومی، گردشکار شده- بررسی کند و به رئیس خود مشاوره بدهد که این مصاحبه در چنین شرایطی مناسب است یا خیر. حتی می‌تواند ملاحظات و شروط را نیز فهرست کند.

علاوه بر اینها مشاور رسانه‌ای ممکن است به نمایندگی از رئیس خود مجموعه‌های اطلاع رسانی زیر مجموعه را توجیه کند. هرچند باید مراقب بود که پا به حیطه تصدی نگذارد و ضمنا مرز لازم با هماهنگ کننده ستادی را نیز حفظ کند .

طبعا با این اوصاف، مشاور رسانه‌ای کسی است که تسلط قابل توجهی به نظریه های ارتباطی دارد، جایگاه و نفوذ هر رسانه را می‌شناسد، تجربه ای ممتد و موثر دارد و بخش قابل توجهی از اوقات روزانه خود را به رسانه گردی مشغول است، با رسانه‌ها و روزنامه نگاران متعددی آشنایی نزدیک دارد، با دانش میان رشته ای بویژه جامعه شناسی و حوزه تخصصی فرد/ سازمان خود نا آشنا نیست، از قدرت پیش‌ بینی برخوردار است و البته از روحیات و توانایی ها و نقاط ضعف رئیس خود و مجموعه او بسان فردی مَحرم، با خبر است و می‌داند چه نسخه‌ای بنویسد. به صورت شهودی یا ناشی‌ از فراگیری و تجربه، ادبیات استراتژیک را می‌شناسد و با تحلیل و رصد محیط، پیشنهاد می‌دهد یا مخالفت می‌ورزد.

تایید می فرمایید با این اوصاف ، مشاور رسانه ای کاری است سترگ و این قبا بر تن خیلی ها (از جمله #نگارنده ) بزرگ است .

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi