جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

نجات عراق از تجزیه با مخالفت دولت عراق با برگزاری همه‌پرسی/ سازمان ملل خودمختاری کردستان را نمی‌پذیرد

فرهنگی: نجات عراق از تجزیه با مخالفت دولت عراق با برگزاری همه‌پرسی/ سازمان ملل خودمختاری کردستان را نمی‌پذیرد سرویس سیاسی عضو هیأت رئیسه مجلس معتقد است جدایی‌طلبی کردستان عراق این کشور را با تنش‌های جدی و جدیدی روبرو می‌کند و دولت این کشور باید مانع برگزاری همه‌پرسی برای حفظ امنیت این کشور شود. محمدحسین فرهنگی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 37038
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵

کرونا :

نجات عراق از تجزیه با مخالفت دولت عراق با برگزاری همه‌پرسی/ سازمان ملل خودمختاری کردستان را نمی‌پذیرد
فرهنگی:

نجات عراق از تجزیه با مخالفت دولت عراق با برگزاری همه‌پرسی/ سازمان ملل خودمختاری کردستان را نمی‌پذیرد

سرویس سیاسی
عضو هیأت رئیسه مجلس معتقد است جدایی‌طلبی کردستان عراق این کشور را با تنش‌های جدی و جدیدی روبرو می‌کند و دولت این کشور باید مانع برگزاری همه‌پرسی برای حفظ امنیت این کشور شود.

محمدحسین فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره تصویب برگزاری رفراندوم جدایی کردستان از عراق در پارلمان این اقلیم گفت: کشور عراق از لحاظ سازمان ملل کشوری یکپارچه با مرزهای مشخص و هویت واحد است از این رو طبیعتا هرگونه تفکیکی در این کشور عواقب ناراحت کننده گسترده ای خواهد داشت.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه سه کشور همسایه عراق با چنین اتفاقی مخالف هستند، عنوان کرد: این جدایی همه کشورهای همسایه را با چالش جدی مواجه می کند و امروز کشورهایی که کینه دیرینه با مسلمانان دارند بعد از موضوع داعش این سوژه را دستآویز خود قرار داده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه کشورهای غربی سعی دارند تنش های جدیدی را متوجه عراق کنند، یادآور شد: با توجه به اختلاف جمعیتی در شهرهای مختلف و دور و نزدیک عراق زمینه برای شکل گیری اختلافات فراهم می شود که این زمینه سازی ممکن است به کشورهای همسایه نیز سرایت کند و امنیت را از بین ببرد.

فرهنگی ادامه داد: ممکن است درگیری که از طریق این جدایی طلبی ایجاد می شود قابل جمع کردن نباشد و به مراتب مشکل وسیع تری نسبت به داعش برای کشورهای منطقه شود و اختلافات و مسائل بین المللی ایجاد کند.

نظارت؛ در امتداد پازل تقنینی پارلمان
دنبال کنید

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مخالفت دولت عراق با جدایی خاطرنشان کرد: عراق از نظر سازمان ملل کشور واحدی است که خودمختاری در آن وجود ندارد و کردستان هم مانند یک ایالت از ایالات عراق است از طرفی مخالفت دولت مساوی با عدم برگزاری همه پرسی است./

پایان پیام

دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۵

محمدحسین فرهنگی

نجات عراق از تجزیه با مخالفت دولت عراق با برگزاری همه‌پرسی/ سازمان ملل خودمختاری کردستان را نمی‌پذیرد عضو هیأت رئیسه مجلس معتقد است جدایی‌طلبی کردستان عراق این کشور را با تنش‌های جدی و جدیدی روبرو می‌کند و دولت این کشور باید مانع برگزاری همه‌پرسی برای حفظ امنیت این کشور شود. http://media.icana.ir//Image/2013/08/42985_Thum.jpg£محمدحسین فرهنگی£محمدحسین فرهنگی نجات,عراق,از,تجزیه,با,مخالفت,دولت,عراق,با,برگزاری,همه‌پرسی/,سازمان,ملل,خودمختاری,کردستان,را,نمی‌پذیرد Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi