جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کرکوک می تواند به نقطه جنگ اربیل با بغداد تبدیل شود / تل آویو دنبال احیای دکترین برادران غریبه با اقلیم کردستان است

رحیمی جهان آبادی: کرکوک می تواند به نقطه جنگ اربیل با بغداد تبدیل شود / تل آویو دنبال احیای دکترین برادران غریبه با اقلیم کردستان است سرویس سیاسی رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: صف بندی های نظامی درحال شکل گیری در کرکوک ظرف هفته های آینده منجر به تشدید تنش

اختصاصی کرونا

کد خبر : 36912
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴

کرونا :

کرکوک می تواند به نقطه جنگ اربیل با بغداد تبدیل شود / تل آویو دنبال احیای دکترین برادران غریبه با اقلیم کردستان است
رحیمی جهان آبادی:

کرکوک می تواند به نقطه جنگ اربیل با بغداد تبدیل شود / تل آویو دنبال احیای دکترین برادران غریبه با اقلیم کردستان است

سرویس سیاسی
رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: صف بندی های نظامی درحال شکل گیری در کرکوک ظرف هفته های آینده منجر به تشدید تنش ها و احتمال وقوع جنگ می شود.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: باتوجه به خبرهایی که درباره اعزام نیروهای ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه کرد پس از سخنان مسعودبارزانی درباره استفاده از زور ، کرکوک ممکن است به نقطه آغاز جنگ بین اربیل و بغداد تبدیل شود.

نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ترکیه و ایران از عراق در جنگ احتمالی کرکوک از بغداد مقابل اقلیم کردستان حمایت خواهند کرد .

وی در ادامه افزود: بحث کرکوک را نباید محدود به منازعات تاریخی یا منابع انرژی این شهر مورد بحث و بررسی قرار داد بلکه اگر کردستان مستقل شکل بگیرد برای عراق ، سوریه و بیش از همه ترکیه مشکلات ایجاد خواهد شد و امنیت مرزهای غربی ایران مورد تهدید قرار می گیرد.

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: صف بندی های نظامی درحال شکل گیری در کرکوک ظرف هفته های آینده منجر به تشدید تنش ها می شود.

وی بیان داشت:تحلیل رفتاری ترکیه نشان می دهد که اردوغان همان رفتاری که با پ.ک.ک داشت در مورد اقلیم کردستان نیز داشته باشد و علیه اربیل وارد عمل شود.

تشکیل کمیته مشترک وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت برای حل مشکلات حوزه سلامت
دنبال کنید

رحیمی جهان آبادی گفت: ایران دغدغه های جدی در مورد تنش های کرکوک و همه پرسی اقلیم کردستان دارد و  قطعا نسبت به مسائل شمال عراق بی تفاوت نخواهد بود.

تل آویو اصلی ترین حامی تشکیل کردستان مستقل

این نماینده مجلس دهم با بیان این که رژیم صهیونیستی به صورت آشکار و پنهان از همه پرسی و استقلال اقلیم کردستان حمایت می کند ، گفت: تشکیل کردستان مستقل منجر به تضعیف عراق ، سوریه ، ترکیه می شود و ایران نیز لطمه می خورد.

وی در ادامه افزود: رژیم صهیونیستی که در انزوای امنیتی گرفتار شده است از گذشته با دکترین برادران غریبه و اتحاد با ترکیه و ایران در زمان پهلوی به دنبال ایجاد حاشیه امن بودند که پس از انقلاب اسلامی این زنجیر گسسته شد.

رحیمی جهان آبادی گفت: در نگاه تل آویو ، اقلیم کردستان که دارای اختلافاتی با اعراب است می تواند به عنوان برادرغریبه خدمات زیادی به رژیم صهیونیستی ارائه دهد.

وی در تشریح بده و بستان های اربیل و تل آویو ، گفت: کردستان دارای نگاهی قومیتی است که اهداف اقتصادی و تکنولوژی است که در همگرایی با رژیم صهیونیستی می توان به آنها دست پیدا کند و در طرف مقابل نیز رژیم صهیونیستی به مرزهای غربی ایران برسد.

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: اقلیم کردستان می تواند شانس بزرگ برای فرار رژیم صهیونیستی از سقوط است و بنیامین نتانیاهو از همه پرسی حمایت می کند./

پایان پیام

چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۴

جلیل رحیمی جهان آبادی

کرکوک می تواند به نقطه جنگ اربیل با بغداد تبدیل شود / تل آویو دنبال احیای دکترین برادران غریبه با اقلیم کردستان است رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: صف بندی های نظامی درحال شکل گیری در کرکوک ظرف هفته های آینده منجر به تشدید تنش ها و احتمال وقوع جنگ می شود. http://media.icana.ir//Image/2017/01/201701107483661918_Thum.jpg£جلیل رحیمی جهان آبادی£ کرکوک,می,تواند,به,نقطه,جنگ,اربیل,با,بغداد,تبدیل,شود,/,تل,آویو,دنبال,احیای,دکترین,برادران,غریبه,با,اقلیم,کردستان,است Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi