سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سازش با آمریکا چند تومان؟!

در واقع ترامپ معادل یک هشتم کل بودجه ی امسال امریکا را از جیب عربستان و قطر برداشته؛ بالاخره هزینه ی سازش خیلی بالاست!  عبدالله عبداللهی در کانال شخصی خود در صفحه تلگرام نوشت: ترامپ انصافا بیزینس من خوبی است؛ چند هفته قبل عربستان را دست کم ۴۰۰ میلیارد دلار دوشید و به او اسلحه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 34873
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷

کرونا :

سازش با آمریکا چند تومان؟!

در واقع ترامپ معادل یک هشتم کل بودجه ی امسال امریکا را از جیب عربستان و قطر برداشته؛ بالاخره هزینه ی سازش خیلی بالاست!

 عبدالله عبداللهی در کانال شخصی خود در صفحه تلگرام نوشت: ترامپ انصافا بیزینس من خوبی است؛ چند هفته قبل عربستان را دست کم ۴۰۰ میلیارد دلار دوشید و به او اسلحه فروخت(برخی منابع رقم واقعی را با احتساب جوانب هزینه های ال سعود ۵۰۰ میلیارد دلار می دانند)؛ سپس این پدران تروریسم را تحریک کرد که قطر را به اتهام حمایت از گروه های تروریستی در منطقه تنبیه و تمام ارتباطات سیاسی و اقتصادیشان با او را قطع کنند؛ پس از آن به قطر هشدار داد که وضعیتش مخاطره آمیز شده لذا فعلا علی الحساب ۱۲ میلیارد دلار هم او باید سر کیسه را شل و تقدیم دولت ترامپ کند.

با تبدیل این ارقام از دلار به تومان، در همین چند هفته اخیر ترامپ حداقل ۱۹۰۰ هزار میلیارد تومان دیکتاتورهای عرب منطقه را دوشیده است.  با قیمت فعلی نفت و میزان نفتی که در بودجه ۹۶ قرار است بفروشیم (روزی ۲ میلیون بشکه) ۱۹۰۰ هزار میلیارد تومان معادل کل درآمد ایران از فروش نفت طی ۱۹ سال است!

کل بودجه ی ایران در سال ۹۶ حدود هزارو ۱۵۲ هزار میلیارد تومان است یعنی رقم دوشیده شده از قطر و عربستان حدود دو برابر بودجه کل یک کشور ۸۰ میلیونی است!
کل بودجه ی دفاعی امریکا در سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۶۵۰ میلیارد دلار است یعنی فقط کمی بیشتر از آنچه طی همین چند هفته اخیر از عربستان و قطر اخاذی کرده.
کل بودجه ی آمریکا در سال ۲۰۱۷ هم ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد دلار است؛  در واقع ترامپ معادل یک هشتم کل بودجه ی امسال امریکا را از جیب عربستان و قطر برداشته.
بالاخره هزینه ی سازش خیلی بالاست!

رفتار سعودی‌ها در قبال کشورهای جهان اسلام غیرسازنده است
دنبال کنید

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi