جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون وزیر آموزش و پرورش:گسترش عدالت آموزشی نیازمند مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی است

خانم گرد با بیان این مطلب که امروز رمز پیشرفت و موفقت جوامع را در استفاده از خرد جمعی و برگزاری اتاق فکر میدانند اظهار داشت :ما در جامعه ای اسلامی زندگی میکنیم که دین اسلام به عنوان کاملترین دین بر اهمیت شورا و مشورت کردن در امور ات تاکید فراوان دارد. وی شوراهای آموزش

اختصاصی کرونا

کد خبر : 31450
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷

کرونا :

معاون وزیر آموزش و پرورش:گسترش عدالت آموزشی نیازمند مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی است

خانم گرد با بیان این مطلب که امروز رمز پیشرفت و موفقت جوامع را در استفاده از خرد جمعی و برگزاری اتاق فکر میدانند اظهار داشت :ما در جامعه ای اسلامی زندگی میکنیم که دین اسلام به عنوان کاملترین دین بر اهمیت شورا و مشورت کردن در امور ات تاکید فراوان دارد.
وی شوراهای آموزش و پرورش را برای مهیا نمودن بستر لازم برای رفع معضلات و مشکلات آموزشی عنوان کرد و اظهار داشت : مسیر قانون مترقی شوراهای آموزش  و پرورش بستری ارزشمند برای تحقق اهداف عالی در آموزش وپرورش است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش وپرورش گفت: تکلیف و وظیفه اصلی آموزش وپرورش ایجاد عدالت آموزشی است و تحقق این مهم مستلزم مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی است.

وی با بیان اینکه امر آموزش به کمک همه مردم میسر می‌شود و مشارکت جویی در این مسیر یک اصل است، بیان کرد: فعالیت‌های این استان به ویژه در دولت تدبیر و امید در بخش شوراهای آموزش و پرورش و توسعه مشارکت مردم بسیار عالی وقابل تقدیر است.

گرد افزود: افزایش مدارس غیردولتی استان کهگیلویه و بویراحمد از ۲ به ۱۲ درصد و نزدیک شدن به میانگین کشوری حاصل اندیشه و تلاش ارزشمند متولیان آموزش وپرورش استان است.

معاون وزیر آموزش و پرورش مشارکت و همراهی استاندار و ائمه جمعه در امر شوراها را در این استان بسیار ارزشمند توصیف کرد وگفت: این مهم ظرفیت ویژه‌ای است که باید در مسیر آموزش وپرورش از آن بهره برد.

معاون وزیر  آموزش و پرورش ادامه داد: استاندار کهگیلویه و بویراحمد یک ظرفیت خوب برای این استان است و مسؤولان با همکاری و هماهنگی می‌توانند از این ظرفیت خوب استفاده کنند.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: امروزه یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری سند تحول بنیادین است که باید برای این سند قدم برداشت.

گُرد به دستگاه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: دستگاه آموزش و پرورش یک دستگاه فراجناحی است و تکلیف آموزش و پرورش عدالت محوری است.

معاون وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: این استان بنا به زندگی کوچ‌نشینی و عشایری و همچنین مهاجرت‌هایی که در آن صورت می‌گیرد باید از نظر آموزشی مورد توجه قرار بگیرد.

گُرد افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به یک برنامه ویژه در حوزه آموزش و پرورش دارد.

وی به معلمان و مربیان اشاره کردو گفت: معلمی که در کلاس درس حضور پیدا می‌کند باید به نوع تغذیه و پوشش دانش‌آموز توجه کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امروزه به واسطه شبکه‌های مجازی با قیمت‌های بسیار پایین دست هر دانش‌آموزی یک گوشی موبایل وجود دارد که این دانش‌آموزان را دچار آسیب کرده است.

گُرد اظهار کرد: دستگاه آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه برای نشاط و اوقات فراغت دانش‌آموزان سالم باید برنامه‌ریزی کند.

وی به توافق نامه بین وزارت کشور و آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: طبق توافق ‌نامه بین وزارت کشور که داشتیم مهمترین بخش که با شورای تامین هم‌تراز بود شورای آموزش و پرورش است.

معاون وزیر  آموزش و پرورش بیان کرد: آنچه که امروزه دغدغه کار مسؤولان قرار گرفته است تعلیم و تربیت و همچنین پرورش فرزندان برای آینده است.

 

منبع : فرمانداری گچساران

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi