دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

امدادرسانی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۸۳ حادثه دیده در بارش‌های اخیر

کاظم فلاحی دوست در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی جدید و صدور هشدار سطح نارنجی، این جمعیت با فعالیت تعداد ۶۰ نیروی عملیاتی روزانه در ۱۲ پایگاه ثابت و موقت و ۷ پایگاه امداد و نجات بین شهری و استفاده از ۳۲ خودرو آمبولانس، ست نجات

اختصاصی کرونا

کد خبر : 86155
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

کرونا :

امدادرسانی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۸۳ حادثه دیده در بارش‌های اخیر

کاظم فلاحی دوست در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی جدید و صدور هشدار سطح نارنجی، این جمعیت با فعالیت تعداد ۶۰ نیروی عملیاتی روزانه در ۱۲ پایگاه ثابت و موقت و ۷ پایگاه امداد و نجات بین شهری و استفاده از ۳۲ خودرو آمبولانس، ست نجات و کمک دار امدادی موفق به پوشش ۷ حادثه و امدادرسانی به ۸۳ حادثه دیده در ۴۸ ساعت گذشته شد.

وی در تشریح خدمات امدادی ارائه شده در سوانح جوی دو روز گذشته بیان کرد: از ابتدای بارش‌ها تا ساعت ۱۴ امروز سوم دی، مناطق گسترده ای از استان متاثر از برف و کولاک و آبگرفتگی بوده‌اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در مدت زمان عنوان شده در ۷ مورد حادثه به خدمات امدادی نیاز بود که با تلاش امدادگران آبگرفتگی در بعضی از واحد های مسکونی تخلیه شد (۵مورد) و برخی اقلام زیستی ازجمله نایلون، پتو، برنج و کنسروجات(۱۸۲ قلم) میان حادثه‌دیدگان توزیع شد.

فلاحی دوست عنوان کرد: با بارش برف و شروع زمستان با حجم عظیمی از تصادفات جاده‌ای به دلیل رعایت نکردن نکات مربوط به رانندگی در برف و زمستان روبه‌رو می‌شویم. 

وی گفت: رانندگی هنگام تگرگ، بوران و برف باید با احتیاط صورت گیرد و در صورت گرفتار شدن در کولاک و بوران رانندگان سعی کنند در گوشه ای خارج از مسیر توقف کنند و ضمن تماس با سرشماره ۱۱۲ و اطلاع عوامل امدادی، چراغ های خطر را روشن بگذارند و هر ساعت ۱۰ دقیقه موتور و بخاری خودرو را روشن بگذارند تا نیروهای امدادی به آنها ملحق شود.

بارش برف در محور یاسوج_ کاکان/ مسافران تجهیزات ایمنی داشته باشند
دنبال کنید

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به رانندگان توصیه می شود در صورت لزوم سفر در شرایط بارش نزولات الهی در جاده های مواصلاتی و باتوجه به کوهستانی بودن اکثر مسیرها در استان سعی کنند باسرعت مطمئنه و به صورت یکنواخت حرکت کنند.

فلاحی دوست بیان کرد: قبل از رسیدن به پیچ ها از سرعت خود بکاهند، در سراشیبی ها از دنده سنگین استفاده کنند، از ترمز گرفتن ناگهانی اجتناب کرده و در صورت بارش برف از زنجیر چرخ استفاده کنند تا ان‌شاءالله با سلامتی و صحت کامل سفر خود را به پایان برسانند.

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi