چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

امدادرسانی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۸۳ حادثه دیده در بارش‌های اخیر

کاظم فلاحی دوست در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی جدید و صدور هشدار سطح نارنجی، این جمعیت با فعالیت تعداد ۶۰ نیروی عملیاتی روزانه در ۱۲ پایگاه ثابت و موقت و ۷ پایگاه امداد و نجات بین شهری و استفاده از ۳۲ خودرو آمبولانس، ست نجات

اختصاصی کرونا

کد خبر : 86155
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

کرونا :

امدادرسانی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۸۳ حادثه دیده در بارش‌های اخیر

کاظم فلاحی دوست در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی جدید و صدور هشدار سطح نارنجی، این جمعیت با فعالیت تعداد ۶۰ نیروی عملیاتی روزانه در ۱۲ پایگاه ثابت و موقت و ۷ پایگاه امداد و نجات بین شهری و استفاده از ۳۲ خودرو آمبولانس، ست نجات و کمک دار امدادی موفق به پوشش ۷ حادثه و امدادرسانی به ۸۳ حادثه دیده در ۴۸ ساعت گذشته شد.

وی در تشریح خدمات امدادی ارائه شده در سوانح جوی دو روز گذشته بیان کرد: از ابتدای بارش‌ها تا ساعت ۱۴ امروز سوم دی، مناطق گسترده ای از استان متاثر از برف و کولاک و آبگرفتگی بوده‌اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در مدت زمان عنوان شده در ۷ مورد حادثه به خدمات امدادی نیاز بود که با تلاش امدادگران آبگرفتگی در بعضی از واحد های مسکونی تخلیه شد (۵مورد) و برخی اقلام زیستی ازجمله نایلون، پتو، برنج و کنسروجات(۱۸۲ قلم) میان حادثه‌دیدگان توزیع شد.

فلاحی دوست عنوان کرد: با بارش برف و شروع زمستان با حجم عظیمی از تصادفات جاده‌ای به دلیل رعایت نکردن نکات مربوط به رانندگی در برف و زمستان روبه‌رو می‌شویم. 

وی گفت: رانندگی هنگام تگرگ، بوران و برف باید با احتیاط صورت گیرد و در صورت گرفتار شدن در کولاک و بوران رانندگان سعی کنند در گوشه ای خارج از مسیر توقف کنند و ضمن تماس با سرشماره ۱۱۲ و اطلاع عوامل امدادی، چراغ های خطر را روشن بگذارند و هر ساعت ۱۰ دقیقه موتور و بخاری خودرو را روشن بگذارند تا نیروهای امدادی به آنها ملحق شود.

تاکید معاون سیاسی بر تعامل گسترده‌تر اصحاب رسانه با روابط‌ عمومی ها
دنبال کنید

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به رانندگان توصیه می شود در صورت لزوم سفر در شرایط بارش نزولات الهی در جاده های مواصلاتی و باتوجه به کوهستانی بودن اکثر مسیرها در استان سعی کنند باسرعت مطمئنه و به صورت یکنواخت حرکت کنند.

فلاحی دوست بیان کرد: قبل از رسیدن به پیچ ها از سرعت خود بکاهند، در سراشیبی ها از دنده سنگین استفاده کنند، از ترمز گرفتن ناگهانی اجتناب کرده و در صورت بارش برف از زنجیر چرخ استفاده کنند تا ان‌شاءالله با سلامتی و صحت کامل سفر خود را به پایان برسانند.

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi