یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجرای طرح ملی-آزمایشی مدیریت اطلاعات پرونده‌های قضایی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از یاسوج، به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان حمید نادریان معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، دبیر این نشست، در سخنانی با اشاره به مزیت‌های اجرای طرح ملی-آزمایشی مدیریت اطلاعات پرونده‌های قضایی در استان گفت: برای اجرای موفقیت آمیز این طرح به سه فاکتور ١-نیروی متخصص آموزش

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73310
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

کرونا :

اجرای طرح ملی-آزمایشی مدیریت اطلاعات پرونده‌های قضایی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از یاسوج، به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان حمید نادریان معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، دبیر این نشست، در سخنانی با اشاره به مزیت‌های اجرای طرح ملی-آزمایشی مدیریت اطلاعات پرونده‌های قضایی در استان گفت: برای اجرای موفقیت آمیز این طرح به سه فاکتور ١-نیروی متخصص آموزش دیده ٢- تجهیز پلیس‌های تخصصی و کلانتری‌ها و پاسگاههای انتظامی ٣- پذیرش نواقص و تلاش جهت رفع آنها، نیازمندیم.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اجرای این طرح را موجب صرفه جویی در هزینه‌های مردم و بیت‌المال عنوان و اظهار داشت: فلسفه اجرای این طرح ملی- آزمایشی در استان، حذف کامل کاغذ در روند مکاتبات است و لذا سیستمی و ثبت شدن تمام اقدامات در پرونده الکترونیکی و بهره مندی از مزایایی مانند جلوگیری از رفت و آمدهای غیرضروری مراجعان بین مراجع قضایی و انتظامی و افزایش سطح نظارت بر عملکرد بهینه دستگاه متبوعه خواهد بود.

نادریان در ادامه گفت: هماهنگی بین سامانه های قضایی و انتظامی در ارسال اطلاعات موجب موفقیت پلیس در سایر مأموریت های محوله است، چون از اعزام غیرضروری پرسنل ناجا به دادسرا می کاهد و نیروی انتظامی استان می تواند عمده توان خود را بر پیشگیری از وقوع جرم قرار دهد. وی افزود: بعضاً مشاهده شده است که در راستای اجرای این طرح در یک مرجع انتظامی، سرعت کم اینترنت، توانایی انتقال داده‌ها را به مرجع قضایی ندارد و باعث اطاله امور می‌شود و در اغلب موارد ممکن است مدارک و مستندات به صورت سنتی به مرجع قضایی تحویل داده شود که علاوه بر افزایش مدت زمان رسیدگی در مرجع قضایی که مصداق اطاله دادرسی است، موجب افزایش ‌هزینه هایی و عملاً خروج از اهداف اجرای این طرح بشویم.

روز به روز بر بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد افزوده می‌شود
دنبال کنید

وی تصریح کرد: بنا بر آنچه گذشت، توسعه زیرساخت ها اعم از فیزیکی مانند توسعه فیبر نوری، بالا بردن سرعت اینترنت، مجهز نمودن کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی به تجهیزات و وسایل مورد  نیاز، نیازمند اختصاص اعتبارات استانی و کشوری است که اجرای کامل این طرح باعث آن خواهد شد و عواید زیادی نصیب کشور گردد .

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در پایان اظهار داشت: یکی از اهداف اجرای این طرح، جلوگیری از تکرار شکوائیه هایی است شاکی هم در مراجع انتظامی و هم در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می‌دهد.   
                
در این نشست دکتر فراست معاون قضایی دادگستری استان نیز در خصوص اجرای این طرح اظهار داشت: مردم قدردان زحمات دستگاه قضایی و پلیس هستند و در مدت ‌۳ ماه اجرای این طرح، استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان محل اجرای آزمایشی کشوری انتخاب شده و پرونده ها به شعب دادسرا ارجاع می‌شود و در صورت موفقیت به عنوان طرح موفق در کل کشور اجرا خواهد شد.       
                
در ادامه این نشست سرهنگ اکبری جانشین فرماندهی انتظامی استان نیز ضمن تشکر از دستگاه قضایی استان گفت: همکاران انتظامی بدون حمایت و پشتیبانی دستگاه قضایی قادر به انجام مأموریت های محوله نیستند و شایسته است در این زمینه از دستگاه قضایی استان تشکر نمایم.

جانشین فرماندهی انتظامی استان در خصوص اجرای طرح آزمایشی مدیریت اطلاعات پرونده های قضایی اظهار داشت: مدیریت اطلاعات پرونده های قضایی، طرح بسیار خوبی است که در اول به نفع مرجع انتظامی و سپس دستگاه قضایی خواهد بود.
 وی در پایان گفت: از مزیت های اجرای کامل این طرح، کاهش حضور مراجعین در مراجع انتظامی، اعم از کلانتری‌ها و پلیس‌های تخصصی است.

تحصیل 223 هزار دانش آموز در مدارس عشایری سراسر کشور
دنبال کنید

نادریان دبیر این نشست تخصصی در پایان با اعلام ضرورت پایبندی به شیوه نامه ابلاغی دادستان محترم کشور، در خصوص مصوبات این جلسه و اهتمام ویژه جهت اجرایی نمودن آنها، بر راهکارهای اعلامی در خصوص خودروهای رسوبی توقیفی در پارکینگ های استان و سایر اموال مکشوفه باقیمانده موجود در یگان‌های انتظامی استان و همچنین اهمیت استمرار آموزش ضابطین تأکید کرد.

انتهای پیام/۸۲۰۰۹


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi