دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در طرح نوروزی آرامش بهاری بقعه متبرکه امامزاده محمود(ع) کهگیلویه

به گزارش کرونا از یاسوج، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در قالب طرح نوروزی آرامش بهاری برنامه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی و قرآنی در بقعه متبرکه امامزاده محمود(ع) شهرستان کهگیلویه در طول ایام نوروز برگزار می‌شود. مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد افزود: در طول ایام

اختصاصی کرونا

کد خبر : 71151
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

کرونا :

اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در طرح نوروزی آرامش بهاری بقعه متبرکه امامزاده محمود(ع) کهگیلویه

به گزارش کرونا از یاسوج، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در قالب طرح نوروزی آرامش بهاری برنامه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی و قرآنی در بقعه متبرکه امامزاده محمود(ع) شهرستان کهگیلویه در طول ایام نوروز برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد افزود: در طول ایام نوروز در قالب خیمه معرفت طرح نوروزی آرامش بهاری ، غرفه کودک و نوجوان ، غرفه پاسخگویی به سوالات شرعی ، غرفه فرزند آوری و جمعیت با حضور مبلغین بومی و غیر بومی فعال است.

 نصیرالاسلامی تقویت باورهای اعتقادی، دینی و مذهبی و بهره‌برداری مطلوب از فضای معنوی بقاع متبرکه و امام‌زادگان را از جمله اهداف اجرایی طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرکه برشمرد.

وی گفت: استقبال زائرین از برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری و شرکت در نماز جماعت یکی از ویژگی‌های مثبت و امیدوارکننده است که امیدواریم در مدت باقی مانده از ایام نوروز و در طول سال بستر و شرایطی فراهم شود که شاهد هر چه بیشتر این مهم باشیم.

این مسئول عنوان کرد: حضور کم سابقه زائرین از استان و استان‌های همجوار و حتی استان‌های دور دست در آستان مقدس امام‌زاده سیدمحمود این نوید را می‌دهد که ملت شریف و انقلابی ایران اسلامی علی رغم وجود مشکلات و گرفتاریها نسبت به انجام و توجه به باورهای دینی و زیارت اماکن متبرکه و امام زادگان؛ مقید و معتقد هستند .

گفتنی است که آستان مقدس امامزاده سید محمود(محمید) در شیبی ناهموار در دامنه کوه بی‌سیتون (بی‌سیدون) بخش چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد و ۱۰ کیلومتری قلعه رئیسی و ۶۷ کیلومتری شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه واقع شده است.

دکتر خادمی: معلمان سرمایه گذاران نیروی انسانی جامعه هستند
دنبال کنید

این امام‌زاده دارای اولاد زیادی در بلاد وسیع کرانه‌های جنوبی خلیج‌ فارس و دامنه شمالی و شرق جبال زاگرس (استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان بهبهان، بنادر بوشهر، قسمتی از استانهای اصفهان، فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری) و سایر نقاط ایران و خارج از کشور است که به سادات «رضا توفیق» شهرت دارند.

امامزاده محمود علیه السلام یکی از مشهورترین بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که از زمان‌های گذشته مورد توجه مردم با ایمان و مکانی برای تمسک و توسل اهل معرفت بوده است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi