جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دکتر خادمی: معلمان سرمایه گذاران نیروی انسانی جامعه هستند

سید موسی خادمی با بیان این مطلب در همایش تجلیل از معلمان نمونه استان کهگیلویه وبویراحمد، تأکید کرد: نیروی انسانی یکی از مهمترین مؤلفه های توسعه است و در صورتی که دانش آموزان استان به عنوان نیروی انسانی ارتقاء نیابند هیچ سرمایه ای توانایی توسعه استان را نخواهد داشت. وی، به ضعف آموزشی دانش آموزان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13932
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱

سید موسی خادمی با بیان این مطلب در همایش تجلیل از معلمان نمونه استان کهگیلویه وبویراحمد، تأکید کرد: نیروی انسانی یکی از مهمترین مؤلفه های توسعه است و در صورتی که دانش آموزان استان به عنوان نیروی انسانی ارتقاء نیابند هیچ سرمایه ای توانایی توسعه استان را نخواهد داشت.

وی، به ضعف آموزشی دانش آموزان در برخی دروس پایه مانند ریاضی، عربی، فیزیک و زبان خارجه بنا برآمارهای کشوری، اشاره کرد و گفت: ضعف آموزشی دانش آموزان در دروس پایه و درصد محدود قبولی آنها در کنکور سراسری نیازمند بررسی و آسیب شناسی جدی از سوی متولیان امر و معلمان  است.

 خادمی،با بیان اینکه داشتن نیروی انسانی نخبه و استعداد بالا همواره یکی از ادعاهای مسئولین است، افزود: با اینحال وضعیت نامناسب دانش آموزان استان در کنکور که  ابزاری برای سنجش سراسری وضعیت  دانش آموزان است، پذیرفتنی نیست.

استاندار، برخی مشکلات معیشتی و رفاهی معلمان را نیز یادآور شد و افزود: ساماندهی این وضعیت اکنون به یکی از اولویت ها و برنامه های جدی دولت یازدهم قرار گرفته است.

خادمی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و معضلات کنونی در این زمینه ساختاری است و نیازمند توجه و برنامه ریزی جامع ، مدون و بلند مدت است، ابراز داشت: به نظر می رسد یکی از دغدغه های جدی معلمان برخی بی عدالتی ها در نظام پرداختی ، بودجه ای و خدمات مدیریتی است.

خادمی تاکید کرد: یکی از مهمترین کارکردها و اولویت های اساسی در این راستا که دولت تدبیر و امید نیز بر روی آن تاکید دارد عملیاتی کردن و بازنگری در نظام پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت از جمله فرهنگیان است.

با حضور دکترخادمی، نشست هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج برگزار شد
دنبال کنید

وی ابراز داشت: پرداخت حقوق و دستمزد تا زمانی که بر اساس شغل و ماهیت کار و حرفه نباشد منجر به بی عدالتی و بروز فاصله در این زمینه خواهد شد.

وی گفت: جایی که بخش خصوصی می تواند وارد عمل شود و سرمایه گذاری انجام دهد دولت خود پیش قدم شده و همین امر موجب شد تا از بسیاری وظایف و رسالت های مهم خود فاصله گیرد.

گفتنی است در این آیین ۱۲۵ نفر از معلمان نمونه استانی، عشایر و آموزش و پرورش استثنایی کهگیلویه وبویراحمد با حضور جمعی از مسوولان و مقامات اجرایی استان تجلیل شدند.

محمدیان-۴۲

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi