سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

سیل کشاورزی شهرستان دلگان را نابود کرد

رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان وبلوچستان گفت: در دو هفته اخیر با ورود چند سامانه بارشی پی درپی بدلیل نبود زیرساخت ها بویژه در حوزه جاده ها و ارتباطات مخابراتی خسارت سنگینی به جنوب استان وارد شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 67535
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹

کرونا :

سیل کشاورزی شهرستان دلگان را نابود کرد

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت؛ عبدالناصر درخشان  نماینده مردم ایرانشهر، دلگان، بمپور، سرباز، لاشار، راسک، فنوج و بخش های بنت، آشار و آهوران و رئیس مجمع استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در دو هفته اخیر با ورود چند سامانه بارشی پی درپی بدلیل نبود زیرساخت ها بویژه در حوزه جاده ها و ارتباطات مخابراتی خسارت سنگینی به جنوب استان وارد شده است.

وی افزود: ماشین آلات راهداری هم فرسوده هستند و هم بدلیل تعداد محدود جوابگوی نیاز شهرستان ها نیست ،در سیل های اخیر شاهد بودیم مردم شهرستان های دلگان،فنوج،دشتیاری،کنارک و چابهار با توجه به فقر زیرساختی دچار مشکلات فراوانی شده اند.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد:  بنده همزمان با آخرین هشدار سازمان هواشناسی درخصوص بارش سنگین در غرب استان بویژه دلگان با مسولان ستاد مدیریت بحران کشور و استان تماس گرفتم و خواستار اتخاذ تدابیر لازم شده ام.

درخشان بیان کرد: براساس آخرین اطلاعات متاسفانه سیل اخیر خسارت بسیار سنگینی به حوزه کشاورزی شهرستان دلگان و بخش جلگه چاه هاشم وارد کرده است.

وی ادامه داد: مهندس حسین زهی عضو مجمع نمایندگان استان و نایب رییس کمیسیون عمران با هماهنگی های صورت گرفته هم اکنون در مناطق سیل زده دلگان و کنارک و چابهار حضور دارند تا با جمع‌بندی میزان خسارات و نیازمندی های استان بصورت ریشه ای این موارد را در مرکز کشور از طریق نهاد مجلس پیگیری کنیم.

رییس مجمع نمایندگان استان سیستان  و بلوچستان در مجلس افزود: متاسفانه در دولت های گذشته علی رغم شرایط مناسب اعتباری توجه چندانی به حوزه راه های استان که بیش از ۹۰ درصد بعنوان راه فرعی و روستایی تعریف شده اند نشده،جاده های هزاران کیلومتر راه استان فاقد ابنیه فنی می باشند که با کمترین بارندگی راه دسترسی صدهها هزار نفر دچار مشکل می شوند.

بزرگترین پیام دفاع مقدس«مامی توانیم» است/ضرورت توجه به جهاد تبیین
دنبال کنید

وی با بیان اینکه ناوگان راهداری ما بویژه در جنوب استان بسیار فرسوده و تعدادشان جوابگوی منطقه نیست، گفت: ما در مجلس دو مورد را حتما دنبال خواهیم کرد ،هم تقویت ناوگان راهداری شهرستان ها که اکثرا فقط با یک لودر و کمپرسی و گریدر خدمات رسانی می کنند و هم ارتقا جاده های بین شهرستانی بعنوان راه اصلی که با افزایش عرض جاده و ساخت ابنیه فنی همراه خواهد بود.

درخشان اظهار کرد: انتظار داریم در دولت مردمی همانطور که استانداری توانمند و ویژه منصوب شده است نگاه دولت هم همانند مجلس در بحث تخصصی اعتبار به سیستان و بلوچستان ویژه باشد چرا که با اقدامات مقطعی و اعزام اکیپ ها از خارج استان غبار محرومیت از استان پاک نمی شود.

وی افزود: بنده بعنوان رییس مجمع نمایندگان استان در کنار سایر همکارانم با تمام وجود پیگیر جبران خسارت سیلاب های اخیر  بویژه به بخش کشاورزی،منازل مسکونی و جاده ها خواهیم بود.

رییس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس خاطرنشان کرد: جا دارد از تلاش های شبانه روزی استاندار محترم معاونین ایشان و مدیران کل ،فرمانداران و نهادهای نظامی و انتظامی تشکر کنم. براساس آخرین اطلاعات دریافتی از استاندار محترم و جناب مهندس حسین زهی تمامی محورهای مواصلاتی بازگشایی شده اند و هم اکنون در حال ارزیابی خسارت می باشند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi