یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

توسعه روابط با کشورهای منطقه بویژه عربستان و مصر نقش بسزایی در خنثی کردن پروژه ایران هراسی دارد

نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به دیدارهای وزیر امورخارجه کشورمان با همتایان عربستانی و مصری خود، گفت: توسعه روابط با کشورهای منطقه بویژه عربستان و مصر نقش بسزایی در خنثی کردن پروژه ایران هراسی دارد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 110085
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳

کرونا :

توسعه روابط با کشورهای منطقه بویژه عربستان و مصر نقش بسزایی در خنثی کردن پروژه ایران هراسی دارد

محمدحسن آصفری در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت؛ با اشاره به دیدارهای وزیر امورخارجه کشورمان با همتایان عربستانی و مصری خود در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، گفت: طی سال های اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش های گسترده ای برای ایجاد ایران هراسی در منطقه کرده و قصد آنها منزوی کردن ایران بود که به دلیل بی تدبیری های دولت گذشته بویژه دوران تصدی گری آقای ظریف در وزارت امورخارجه و گره زدن تمام امور با برجام تا حدودی این مسئله پیشروی داشت.

نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه در دولت سیزدهم و رویکردها و فعالیت های وزارت خارجه در دوران آقای امیرعبدالهیان، بسیاری از این تلاش ها و توطئه ها خنثی سازی شد و سناریو آمریکایی ها در ایران هراسی و انزوای ایران در منطقه با شکست مواجه شد.

وی افزود: این گونه دیدار ها تاثیر بسیار مثبتی در بهم نزدیک شدن مواضع و توسعه روابط دارد و از طرفی تنش زدایی خواهد کرد و سیاست های فشار برایران را در اتحادیه عرب کاهش دهد.

آصفری بیان کرد: با توجه به نفوذی که عربستان سعودی در اتحادیه و مصر در اتحادیه  کشورهای آفریقایی دارند، می توان نسبت به توسعه و تحکیم مناسبات سیاسی و اقتصادی با کشورهای منطقه و آفریقایی امیدوار بود چراکه بطور قطع این دو کشور اثر گذار می باشند از طرفی نیز این دیدارها می تواند زیرساخت های مذاکرات جدید برای توسعه روابط خارجی و اقتصادی به دنبال داشته باشد./

دو سال طلایی در تامین آب شرب روستایی و آب و فاضلاب شهری مراغه
دنبال کنید

پایان پیام

 

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi