سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

آغاز رقابت ۴۶۲ داوطلب میاندوره‌ای مجلس و شوراهای اسلامی در گچساران

گچساران- کرونا نیوز- رقابت تبلیغاتی ۴۲۶ داوطلب برای کسب ۱۸۲ کرسی شورای اسلامی شهر و روستا و یک کرسی میان دوره ای مجلس از بامداد امروز پنجشنبه ۲۰خرداد ۱۴۰۰ در شهرستان گچساران آغاز شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 61564
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۷:۵۱

کرونا :

آغاز رقابت ۴۶۲ داوطلب میاندوره‌ای مجلس و شوراهای اسلامی در گچساران

به گزارش کرونا نیوز، با آغاز مهلت قانونی تبلیغات نامزدها انتخاباتی و شمارش معکوس فرصت هفت روزه، آخرین تلاش ها برای رسیدن به کرسی های پارلمان های محلی ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا  و میاندوره‌ای مجلس شورای در شهرستان گچساران آغاز شد.
داوطلبان انتخابات در این مرحله حساس و سرنوشت ساز در چارچوب قانون آخرین تلاش ها را برای به دست آوردن کرسی میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و ششمین پارلمان های محلی شوراهای اسلامی شهر و روستا انجام خواهند داد.

با آغاز تبلیغات رسمی، درب ستادها انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر دوگنبدان از صبح امروز باز شده و فضای شهر و روستا، فضایی انتخاباتی است.

شور و شوق مردمی با آغاز مهلت قانونی تبلیغات نامزدها برای نمایش رخدادی بزرگ در تاریخ ایران اسلامی در حال اوج گرفتن است.

فرماندار گچساران گفت: ۴۲۶ داوطلب برای کسب ۱۸۲ کرسی شورای اسلامی شهر و روستا و یک کرسی میان دوره ای مجلس نام نویسی کردند.

علیرضا اتابک اظهار داشت:  ۹۲ نفر داوطلب در انتخابات شوراهای اسلامی شهر دوگنبدان در سامانه انتخابات کشور نام نویسی کردند که بعد از تایید صلاحیت ها و انصراف هم اکنون ۷۵ نفر با هم رقابت می کنند.

وی بیان کرد: رای دهندگان در روز اخذ رای برای انتخابات شوراهای اسلامی این شهر تنها می توانند اسامی هفت نامزد را قید کنند.

اتابک افزود:  ۴۰۲ نفر داوطلب در انتخابات شوراهای اسلامی روستا گچساران در سامانه انتخابات کشور نام نویسی کردند که  ۲۴ نفر از آنها انصراف و رد صلاحیت شده اند.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۳۷۸ داوطلب روستایی برای کسب ۱۷۵ کرسی با هم رقابت خواهند کرد.

فرماندار گچساران اظهار داشت:  ۵۷ روستای دارای شورا در این شهرستان وجود دارد که چهار شورای متعلق به عشایر می باشد.

هر گونه همایش انتخاباتی عمومی درباشت و بوستان ممنوع است
دنبال کنید

وی افزود: از تعداد شورای های اسلامی روستا این شهرستان ۲ شورا پنج نفره و مابقی سه نفره هستند.

اتابک گفت: ۲۱ نامزد انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه «گچساران و باشت» نام نویسی کرده بودند که پس از تایید صلاحیت ها و انصراف هم اکنون ۹ نفر با هم رقابت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: داوطلبان میان دوره ای مجلس شورای اسلامی برای کسب یک کرسی با هم رقابت خواهند کرد.

فعالیت تبلیغاتی داوطلبان انتخابات در چارچوب قانون باشد

فرماندار گچساران گفت: فعالیت تبلیغاتی داوطلبان انتخابات باید در چارچوب قانون باشد در غیر این صورت متولیان امر بدون هیچ تعارفی با متخلفان انتخاباتی برخورد خواهند کرد.

اتابک اظهار داشت: تخلفات احتمالی نامزدهای انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا در انتخابات پیش رو در فضای مجازی رصد و طبق قانون با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: نامزدهای و هواداران باید رعایت دقیق مسائل قانونی را مدنظر قرار داده و از تخریب و بد اخلاقی اجتناب کنند.

فرماندار گچساران تصریح کرد: انتظار مسوولان اجرایی و ستاد انتخابات شهرستان از کاندیداهای انتخاباتی، رعایت قوانین انتخابات، تبلیغات با شور و نشاط سالم و پرهیز از تخریب همدیگر است.
اتابک افزود: کاندیداها در تبلیغات خود تنها به ارائه برنامه‌ها و کارنامه کار خود بپردازند و نباید با به راه انداختن کاروان های تبلیغاتی پر هیاهو سلامت آرامش شهروندان را به هم بزنند.

۲۸ خرداد امسال در شهرستان های گچساران و باشت شاهد برگزاری سه انتخابات شامل انتخابات میان دوره ای مجلس یازدهم، انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی و انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری خواهیم بود.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi