سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳

۴۵ هزار واحد مسکونی کم دوام و بی دوام در کهگیلویه و بویراحمد/ بانک ها در اعطای تسهیلات به متقاضیان طرح مقاوم سازی و نوسازی تعلل می کنند

معاون بهسازی و نوسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۵ هزار واحد کم دوام و بی دوام در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که با وقوع یک زلزله ۵ و یا ۶ ریشتری ممکن است خسارت مالی و جانی در بر داشته باشند. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 41410
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۹:۴۱
معاون بهسازی و نوسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۵ هزار واحد کم دوام و بی دوام در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که با وقوع یک زلزله ۵ و یا ۶ ریشتری ممکن است خسارت مالی و جانی در بر داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سهراب اصالت زاده در گفت و گو با  چهارفصل اظهار کرد: معاون بهسازی و نوسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۳۰ هزار واحد ساختمان در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و مناطق روستایی استان مقاوم سازی شده است.

وی بیان کرد: با هدف مقاوم سازی این واحدها افراد متقاضی برای دریافت تسهلات به بانک ها عامل معرفی می شوند و با توجه به نیاز استان و استقبال مردم سهم استان از دریافت تسهیلات از یک درصد به چهار تا پنج درصد رسید.

اصالت زاده بیان کرد: سه هزار واحد ساختمان در استان که به دلیل رانش زمین، بارندگی شدید، سیل، زلزله آسیب دیده بودند پس از مستند سازی و میزان خسارت برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی و بازسازی به بانک ها معرفی شدند.

وی گفت: در شرایط فعلی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد که یک یا چند واحد ساختمان در ان مقاوم سازی نشده باشند و مردم نیز اصول مقاوم سازی را در روستاها رعایت می کنند.

معاون بهسازی و نوسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد  ابراز داشت: ۳۰۰ نفر دانش آموخته مهندسی که از انها آزمون ه عمل امده است به صورت مستمر بر ساخت و سازهای روستایی در استان نظارت دارند و تمامی مراحل ساخت را رصد خواهند کرد.

برق شهر زلزله زده سی سخت وصل شد
دنبال کنید

وی عنوان کرد:اعتبارات و تسهیلات سهم استان ۳ هزار میلیارد ریال بوده که از این میزان ۱۵۰۰ میلیاردریال ان ابلاغ شده  و همه متقاضیان را به بانک ها عامل معرفی کرده ایم و ۷۵۰ میلیارد ریال نیز انعقاد قرارداد کرده اند و قسط اول، دوم و سوم را نیز گرفته اند و برخی نیز کارخود را به اتمام رسانده اند.

اصالت زاده ابراز داشت: پرداخت به موقع تسهیلات و ضمانت ها مردم را برای دریافت تسهیلات از بانک ها اذیت می کند در صورتی که افراد متقاضی می توانند به صورت سه نفره و خرید سفته ضامن یکدیگر شوند اما برخی بانک ها نمی پذیرند.

وی ادامه داد:  180 میلیون ریال  برای احداث ساختمان  درزمین های خام و ۲۰۰ میلیون ریال نیز برای ساختمان های قدیمی پرداخت می شود.

اصالت زاده افزود: نوسازی و مقاوم سازی یک مبحث است و برخی افراد ساختمان خود تخریب می کنند و می سازند و برخی نیز بهینه سازی مصرف سوخت را با عایق سقف، پنجره دو جداره و عایق رطوبت را اجرا کرده و تسهیلات دریافت می کنند.

وی بیان کرد: قشرهای کم درامدی که تسهیلات دریافت کرده اند اما هنوز نتوانسته اند ساختمان خود را تکمیل کنند تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال وام بلاعوض دریافت می کنند .

اصالت زاده تصریح کرد: کسانی نیز در روستاها وجود دارند و با بنیاد برکت قراردادی منقعد شده  تا وام بلاعوض و یا وام قرض الحسنه دریافت کرده  تا یک واحد مقاوم سازی داشته باشند و تاکنون نیز ۵۰۰ واحد معرفی شده است.

وی گفت: ۳۰۰ میلیون ریال در مناطق شهری و ۲۰۰ میلیون ریال برای مقاوم سازی ساختمان ها در مناطق روستایی تسهیلات پرداخت می شود.

شهرستان بویراحمد با مشکل انفجار جمعیت دانش آموزی مواجه است
دنبال کنید

اصالت زاده بیان کرد: طرح نوسازی بافت فرسوده در گچساران به عنوان پایلوت در کشور در حال اجراست و با نوسازی یکهزار واحد کار شروع شد و تاکنون نیز ۵۰۰ تا ۶۰۰ واحد ساخته و تحویل مردم شده است.

معاون بهسازی و نوسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تسهیلات بافت فرسوده ابتدا ۳۰ میلیون تومان بود که به ۴۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و افرادی که ۳۰ میلیون دریافت کرده اند با یک الحاقیه می توانند ۱۰ میلیون تومان دیگر در یافت کنند.

انتهای پیام/

منبع : دانا

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi