سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

۴۵ هزار واحد مسکونی کم دوام و بی دوام در کهگیلویه و بویراحمد/ بانک ها در اعطای تسهیلات به متقاضیان طرح مقاوم سازی و نوسازی تعلل می کنند

معاون بهسازی و نوسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۵ هزار واحد کم دوام و بی دوام در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که با وقوع یک زلزله ۵ و یا ۶ ریشتری ممکن است خسارت مالی و جانی در بر داشته باشند. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 41410
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۹:۴۱
معاون بهسازی و نوسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۵ هزار واحد کم دوام و بی دوام در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که با وقوع یک زلزله ۵ و یا ۶ ریشتری ممکن است خسارت مالی و جانی در بر داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سهراب اصالت زاده در گفت و گو با  چهارفصل اظهار کرد: معاون بهسازی و نوسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۳۰ هزار واحد ساختمان در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و مناطق روستایی استان مقاوم سازی شده است.

وی بیان کرد: با هدف مقاوم سازی این واحدها افراد متقاضی برای دریافت تسهلات به بانک ها عامل معرفی می شوند و با توجه به نیاز استان و استقبال مردم سهم استان از دریافت تسهیلات از یک درصد به چهار تا پنج درصد رسید.

اصالت زاده بیان کرد: سه هزار واحد ساختمان در استان که به دلیل رانش زمین، بارندگی شدید، سیل، زلزله آسیب دیده بودند پس از مستند سازی و میزان خسارت برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی و بازسازی به بانک ها معرفی شدند.

وی گفت: در شرایط فعلی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد که یک یا چند واحد ساختمان در ان مقاوم سازی نشده باشند و مردم نیز اصول مقاوم سازی را در روستاها رعایت می کنند.

معاون بهسازی و نوسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد  ابراز داشت: ۳۰۰ نفر دانش آموخته مهندسی که از انها آزمون ه عمل امده است به صورت مستمر بر ساخت و سازهای روستایی در استان نظارت دارند و تمامی مراحل ساخت را رصد خواهند کرد.

زمین لرزه ۳.۴ ریشتری دوگنبدان را لرزاند
دنبال کنید

وی عنوان کرد:اعتبارات و تسهیلات سهم استان ۳ هزار میلیارد ریال بوده که از این میزان ۱۵۰۰ میلیاردریال ان ابلاغ شده  و همه متقاضیان را به بانک ها عامل معرفی کرده ایم و ۷۵۰ میلیارد ریال نیز انعقاد قرارداد کرده اند و قسط اول، دوم و سوم را نیز گرفته اند و برخی نیز کارخود را به اتمام رسانده اند.

اصالت زاده ابراز داشت: پرداخت به موقع تسهیلات و ضمانت ها مردم را برای دریافت تسهیلات از بانک ها اذیت می کند در صورتی که افراد متقاضی می توانند به صورت سه نفره و خرید سفته ضامن یکدیگر شوند اما برخی بانک ها نمی پذیرند.

وی ادامه داد:  180 میلیون ریال  برای احداث ساختمان  درزمین های خام و ۲۰۰ میلیون ریال نیز برای ساختمان های قدیمی پرداخت می شود.

اصالت زاده افزود: نوسازی و مقاوم سازی یک مبحث است و برخی افراد ساختمان خود تخریب می کنند و می سازند و برخی نیز بهینه سازی مصرف سوخت را با عایق سقف، پنجره دو جداره و عایق رطوبت را اجرا کرده و تسهیلات دریافت می کنند.

وی بیان کرد: قشرهای کم درامدی که تسهیلات دریافت کرده اند اما هنوز نتوانسته اند ساختمان خود را تکمیل کنند تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال وام بلاعوض دریافت می کنند .

اصالت زاده تصریح کرد: کسانی نیز در روستاها وجود دارند و با بنیاد برکت قراردادی منقعد شده  تا وام بلاعوض و یا وام قرض الحسنه دریافت کرده  تا یک واحد مقاوم سازی داشته باشند و تاکنون نیز ۵۰۰ واحد معرفی شده است.

وی گفت: ۳۰۰ میلیون ریال در مناطق شهری و ۲۰۰ میلیون ریال برای مقاوم سازی ساختمان ها در مناطق روستایی تسهیلات پرداخت می شود.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی وارد یاسوج شد
دنبال کنید

اصالت زاده بیان کرد: طرح نوسازی بافت فرسوده در گچساران به عنوان پایلوت در کشور در حال اجراست و با نوسازی یکهزار واحد کار شروع شد و تاکنون نیز ۵۰۰ تا ۶۰۰ واحد ساخته و تحویل مردم شده است.

معاون بهسازی و نوسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تسهیلات بافت فرسوده ابتدا ۳۰ میلیون تومان بود که به ۴۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و افرادی که ۳۰ میلیون دریافت کرده اند با یک الحاقیه می توانند ۱۰ میلیون تومان دیگر در یافت کنند.

انتهای پیام/

منبع : دانا

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi