چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

فضای مجازی خانواده ها را به مرز فروپاشی کشانده است/ مصوبات جلسات پیشگیری از آسیب های اجتماعی توسط دستگاه های اجرایی عملیاتی نمی شود

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج فضای مجازی، اعتیاد و طلاق را از مهمترین چالش های امروز جامعه عنوان کرد و گفت: مصوبات جلسات پیشگیری از آسیب های اجتماعی توسط دستگاه های اجرایی عملیاتی نمی شود و راکد مانده است. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس ، قادر زاده باقری در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 41184
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج فضای مجازی، اعتیاد و طلاق را از مهمترین چالش های امروز جامعه عنوان کرد و گفت: مصوبات جلسات پیشگیری از آسیب های اجتماعی توسط دستگاه های اجرایی عملیاتی نمی شود و راکد مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس ، قادر زاده باقری در گفت و گو با خبرنگار صبح زاگرس با اشاره به روند آسیب های اجتماعی در خانواده ها اظهار کرد: جامعه ای که ایده ال تلقی می کنیم و باید در ابعاد مختلف سلامتی، جسمی، روانی و اجتماعی وضعیتی نرمال داشته باشد مصیبت هایی ان را تهدید می کند که آسیب های اجتماعی است .

 

وی بیان کرد: وقتی از آسیب های اجتماعی صحبت می کنیم این آسیب ها فردی نیست و گروهی، جمعی و خانواده ای را درگیر می کند که موج روانی و اجتماعی که ایجاد می شود بر دیگران نیز تاثیر می گذارد .

 

زاده باقری  اظهار کرد: مهمترین آسیب های اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد طلاق، اعتیاد، تکدیگری ، سرقت و حاشیه نشینی است و مهمترین مطلبی که به عنوان یک کارشناس بر روی آن تاکید دارم که مادر باقی آسیب هاست طلاقی است که در خانواده ساری و جاری می شود.

 

این روانشناس بالینی افزود: خانواده اصل و پایه زندگی اجتماعی ماست و اگر پدر و مادر در درون یک جامعه کشتی خانواده را حفاظت و حراست کنند و رسالت و وظیفه خود و ارتباط و شیوه های همسرداری و فرزند پروری را بدانند این آسیب ها کارساز نیست.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز داشت: وقتی طلاقی صورت می گیرد خانواده مرد و زن مصیبت زده هستند و اگر فرزندی در درون خانواده باشد نیز بیشترین مصیبت ها متوجه فرزندان شده و این فرزند سپر بلای خانواده می شود و آسیب ها و مشکلات برای وی اتفاق می افتد.

شهردار یاسوج در محاصره شرف‌آبادی‌ها و خواسته‌ اصلی مردم از آشنا+فیلم
دنبال کنید

 

زاده باقری با اشاره به اینکه مهمترین آسیب هایی که در حال حاضر ما را تهدید می کند مسئله طلاق بوده که افزایش پیدا کرده و بعد اعتیاد است، گفت: اینکه چرا این آسیب ها پیش می آید به نظر می رسد قانون این مسائل همه یا هیچ نیست و نمی توان یک عامل را معرفی کرد و گفت همین یک عامل دخیل است.

 

این مدرس دانشگاه گفت: عوامل اقتصادی، روانشناختی، فردی، اجتماعی، بیماری در بروز آسیب های اجتماعی دخالت دارد.

 

شناخت و آگاهی خانواده های ما در زمینه همسرداری و فرزند پروری ضعیف است

 

وی ابراز داشت: مهمترین موضوعی که در حوزه آسیب های اجتماعی به ویژه طلاق می توان مطرح کرد این است که شناخت و آگاهی خانواده های ما در زمینه همسرداری و فرزند پروری ضعیف است .

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: وقتی خانم یا آقایی ازدواج می کند و همسر خود را نشناسد و روش های مقابله با مشکلات را نداند با کوچکترین تلنگری با هم اختلاف و دعوا کنند و  می گویند که همدیگر را درک نمی کنیم و باید از یکدیگر طلاق بگیریم.

 

این مدرس دانشگاه گفت: فضای مجازی یکی دیگر از مصیبت هاست و اعتیاد در فروپاشی خانواده از دیگر مشکلات این حوزه است.

 

زاده باقری ابراز داشت: باید آموزش ها را از خانواده ها شروع کنیم و فرزندان، همسران و آقایان را به دانش و اگاهی مسلح کنیم و آستانه تحمل آنها را بالا ببریم.

 

وی افزود: دانش افزایی مهمترین مطلبی است که افرادی که در حال ازدواج هستند باید پیگیری و پیش بینی شود چرا که وقتی ندانم مشکلات پیش می آید.

تخلفات عجیب و غریب نانوایی های دهدشت/ از اعجاز کارت هدیه تا شگرد 7 کارتخوان
دنبال کنید

 

این روانشناس بالینی ابراز داشت: دستگاه های متولی پیشگیری از آسیب های اجتماعی کارها و اقدامات و فعالیت های خوبی داشته اند اما برنامه آنها منظم و مدون نیست و تداوم ندارد.

 

وی گفت: با برگزاری یک سمینار، جلسه و یا مصوبه ای آسیب های اجتماعی حل نمی شود. 

 

مصوبات جلسات پیشگیری از آسیب های اجتماعی توسط دستگاه های اجرایی عملیاتی نمی شود

 

زاده باقری عنوان کرد: سال گذشته ۱۶ جلسه در ارتباط با طلاق از طریق بنیاد نخبگان در استان برگزار شد و مصوباتی داشت که به دستگاه های اجرایی اعلام شد اما هیچکدام اجرایی و عملیاتی نشدند و راکد مانده است.

 

 این مدرس دانشگاه گفت:دستگاه های متولی باید آموزش ها لازم و کافی را به خانواده ها بدهند اما این آموزش ها ناقص مانده و در برخی مواقع نیز آموزش ها در یک جلسه ارایه می شود که فکر می کنند با همین یک جلسه اطلاعات فرد زیاد می شود در صورتی که باید این جلسات و آموزش ها باید پیوسته و تداوم داشته باشد تا تاثیر گذار باشند.

 

این روانشناس بالینی ابراز داشت: اگر بر روی خانواده و آموزش آنها تمرکز کنیم و از دبستان، دانشگاه و امور بانوان خانواده استانداری این آموزش ها را به طور مداوم ارایه دهیم می توان مصیبت آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم.

 

زاده باقری افزود: براساس آمار کشور از هر ۱۰۰ فقره ازدواج ۲۵ مورد به طلاق منجر می شود و دو نیم میلیون درگیر اعتیاد هستند و گفته می شود ۷۵ درصد آنها متاهل هستند و اگر اینگونه باشد با افراد خانواده شش میلیون درگیر هستند و بالای ۱۰ میلیون درگیر مسائل اعتیاد هستند.

 

انتهای پیام

منبع : دانا

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi