جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رفیعی: جامعه جهانی تخریب محیط زیست غزه را به طور جدی پیگیری کند/ دستغیب: ۹۷ درصد آب غزه آلوده شده است

رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس گفت: سازمان ملل در اجلاس تغییرات اقلیمی مسئله محیط‌زیست غزه و تخریب‌های آن را مورد بررسی جدی قرار دهد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 108208
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

کرونا :

رفیعی: جامعه جهانی تخریب محیط زیست غزه را به طور جدی پیگیری کند/ دستغیب: ۹۷ درصد آب غزه آلوده شده است

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس در نشست «تاثیرات جنگ بر غزه؛ حسابرسی و ارزیابی زیست‌محیطی و امنیت غذایی» گفت: وجدان عمومی جهانیان در مقابل وسعت و عمق جنایات مکرر رژیم صهیونیستی و داعیه‌های آزادی و حقوق بشر، با دیدن تصاویر غزه و گرسنگی کودکان و آوارها چه می‌گوید؟

وی افزود: تنها حدود یک هفته پس از جنگ غزه به عنوان عضو کمیته بین‌المللی توسعه پایدار اتحادیه بین‌المجالس جهانی-IPU در نشست سالانه این مجمع در کشور آنگولا، با استناد به آخرین وضعیت محیط‌زیست غزه هشدار جدی تخریب سرزمین و محیط‌زیست غزه را اعلام و از همه نمایندگان عضو این اتحادیه -که بیش از ١٨٠ کشور عضو آن هستند- درخواست کردم با سازوکارهای موجود جلوی این ظلم به بشریت و کره زمین گرفته شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس تأکید کرد: مگر نه اینکه مباحث مرتبط با تغییرات اقلیمی به‌ویژه در این نقطه از جهان خود به تنهایی زنگ هشدار جدی و خوفناکی از آینده بشر و فرزندان ماست؟ در حالی‌که منابع کره زمین مشترک و وظیفه ما در برابر نگهداشت آن امری مسلم و بدیهی است.

وی گفت: در هیچ اکوسیستمی درنده‌ترین حیوانات با هم‌نوعان خود اینگونه که رژیم صهیونیستی با مردم مظلوم و بی پناه غزه رفتار کرده، رفتار نمی‌کنند.

رییس فراکسیون محیط‌زیست مجلس همچنین به استفاده از فسفر سفید توسط رژیم صهیونیستی در جنگ غزه اشاره و تاکید کرد: اثرات این عنصر جدا از تخریب‌های لحظه‌ای، سال‌ها در آب و خاک باقی می‌ماند و بی‌شک دریای مدیترانه را آلوده می‌کند و کسی از این حجم آلودگی در امان نیست.

تسهیلات 800 میلیاردی برای تغییر بافت فرسوده کرمانشاه دیده شد
دنبال کنید

رفیعی ادامه داد: سازمان ملل باید در اجلاس‌های آتی تغییرات اقلیمی مساله محیط زیست غزه و تخریب‌های آن را مورد بررسی جدی قرار دهد.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس در پایان تاکید کرد: حق نداریم حق حیات را از احدی سلب و تضییع کنیم.

در این جلسه همچنین سید احمدرضا دستغیب، رئیس دیوان محاسبات کشور نیز طی سخنانی عنوان کرد: هدف قراردادن حق برخورداری از محیط زیست سالم و پایدار که حق مسلم بشری است، جنایت جنگی است.

وی با اشاره به بمباران تاسیسات زیربنایی غزه توسط رژیم صهیونیستی گفت: در حال حاضر ۹۷ درصد آب غزه آلوده شده و قابل استفاده نیست.

دستغیب با تأکید بر اینکه در تمام جنگ‌ها محیط زیست و منابع طبیعی قربانیان خاموش محسوب می‌شوند، گفت: رژیم صهیونیستی درصدد محو هم‌زمان و غیرقابل سکونت کردن محیط‌زیست غزه است و پیشنهاد می‌کنیم پروژه مشترک حسابرسی محیط زیست غزه و فلسطین با آژانس‌های سازمان ملل اجرایی شود.

در ادامه این نشست، علیرضا بیگدلی، معاون کنسولی وزیر خارجه نیز با اشاره به اثرات تخریب و جنگ غزه گفت: اقدام رژیم صهیونیستی برنامه‌ای از پیش برنامه‌ریزی شده برای نابودی یک ملت است که با حمایت امریکا و کشورهای غربی ادامه دارد.

وی‌با اشاره به حمایت ایران از حق مردم فلسطین گفت: استفاده از ظرفیت آژانس‌های سازمان ملل برای بررسی و ارزیابی فوری آثار حملات رژیم صهیونیستی به غزه و آسیب‌های وارده ضروری است.

محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی تمام قوانین زیست محیطی را زیر پا گذاشته و سلامت و محیط‌زیست و امنیت غذایی غزه را نابود کرده است از آمادگی کامل مجلس ایران برای احقاق حقوق حقه مردم فلسطین خبر داد.

قسم فراموش شده!/بازی با جان مردم توسط برخی پزشکان!؟
دنبال کنید

در این نشست همچنین کارشناسان گزارشاتی از تخریب‌های محیط زیست در غزه ارائه کردند.

در پایان این مراسم نهالی به نشانه صلح و دوستی با حضور سفرای کشورهای حاضر در نشست کاشته شد.

همچنین تعدادی پرنده نیز رهاسازی شد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi