سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رفیعی: جامعه جهانی تخریب محیط زیست غزه را به طور جدی پیگیری کند/ دستغیب: ۹۷ درصد آب غزه آلوده شده است

رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس گفت: سازمان ملل در اجلاس تغییرات اقلیمی مسئله محیط‌زیست غزه و تخریب‌های آن را مورد بررسی جدی قرار دهد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 108208
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

کرونا :

رفیعی: جامعه جهانی تخریب محیط زیست غزه را به طور جدی پیگیری کند/ دستغیب: ۹۷ درصد آب غزه آلوده شده است

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس در نشست «تاثیرات جنگ بر غزه؛ حسابرسی و ارزیابی زیست‌محیطی و امنیت غذایی» گفت: وجدان عمومی جهانیان در مقابل وسعت و عمق جنایات مکرر رژیم صهیونیستی و داعیه‌های آزادی و حقوق بشر، با دیدن تصاویر غزه و گرسنگی کودکان و آوارها چه می‌گوید؟

وی افزود: تنها حدود یک هفته پس از جنگ غزه به عنوان عضو کمیته بین‌المللی توسعه پایدار اتحادیه بین‌المجالس جهانی-IPU در نشست سالانه این مجمع در کشور آنگولا، با استناد به آخرین وضعیت محیط‌زیست غزه هشدار جدی تخریب سرزمین و محیط‌زیست غزه را اعلام و از همه نمایندگان عضو این اتحادیه -که بیش از ١٨٠ کشور عضو آن هستند- درخواست کردم با سازوکارهای موجود جلوی این ظلم به بشریت و کره زمین گرفته شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس تأکید کرد: مگر نه اینکه مباحث مرتبط با تغییرات اقلیمی به‌ویژه در این نقطه از جهان خود به تنهایی زنگ هشدار جدی و خوفناکی از آینده بشر و فرزندان ماست؟ در حالی‌که منابع کره زمین مشترک و وظیفه ما در برابر نگهداشت آن امری مسلم و بدیهی است.

وی گفت: در هیچ اکوسیستمی درنده‌ترین حیوانات با هم‌نوعان خود اینگونه که رژیم صهیونیستی با مردم مظلوم و بی پناه غزه رفتار کرده، رفتار نمی‌کنند.

رییس فراکسیون محیط‌زیست مجلس همچنین به استفاده از فسفر سفید توسط رژیم صهیونیستی در جنگ غزه اشاره و تاکید کرد: اثرات این عنصر جدا از تخریب‌های لحظه‌ای، سال‌ها در آب و خاک باقی می‌ماند و بی‌شک دریای مدیترانه را آلوده می‌کند و کسی از این حجم آلودگی در امان نیست.

علی مطهری در خبرگزاری تسنیم: حجاب نیاز به قانون جدید ندارد/ مشارکت از انتخابات قبلی بالاتر‌ خواهد بود
دنبال کنید

رفیعی ادامه داد: سازمان ملل باید در اجلاس‌های آتی تغییرات اقلیمی مساله محیط زیست غزه و تخریب‌های آن را مورد بررسی جدی قرار دهد.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس در پایان تاکید کرد: حق نداریم حق حیات را از احدی سلب و تضییع کنیم.

در این جلسه همچنین سید احمدرضا دستغیب، رئیس دیوان محاسبات کشور نیز طی سخنانی عنوان کرد: هدف قراردادن حق برخورداری از محیط زیست سالم و پایدار که حق مسلم بشری است، جنایت جنگی است.

وی با اشاره به بمباران تاسیسات زیربنایی غزه توسط رژیم صهیونیستی گفت: در حال حاضر ۹۷ درصد آب غزه آلوده شده و قابل استفاده نیست.

دستغیب با تأکید بر اینکه در تمام جنگ‌ها محیط زیست و منابع طبیعی قربانیان خاموش محسوب می‌شوند، گفت: رژیم صهیونیستی درصدد محو هم‌زمان و غیرقابل سکونت کردن محیط‌زیست غزه است و پیشنهاد می‌کنیم پروژه مشترک حسابرسی محیط زیست غزه و فلسطین با آژانس‌های سازمان ملل اجرایی شود.

در ادامه این نشست، علیرضا بیگدلی، معاون کنسولی وزیر خارجه نیز با اشاره به اثرات تخریب و جنگ غزه گفت: اقدام رژیم صهیونیستی برنامه‌ای از پیش برنامه‌ریزی شده برای نابودی یک ملت است که با حمایت امریکا و کشورهای غربی ادامه دارد.

وی‌با اشاره به حمایت ایران از حق مردم فلسطین گفت: استفاده از ظرفیت آژانس‌های سازمان ملل برای بررسی و ارزیابی فوری آثار حملات رژیم صهیونیستی به غزه و آسیب‌های وارده ضروری است.

محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی تمام قوانین زیست محیطی را زیر پا گذاشته و سلامت و محیط‌زیست و امنیت غذایی غزه را نابود کرده است از آمادگی کامل مجلس ایران برای احقاق حقوق حقه مردم فلسطین خبر داد.

روابط ایران و ارمنستان بیشتر توسعه می یابد
دنبال کنید

در این نشست همچنین کارشناسان گزارشاتی از تخریب‌های محیط زیست در غزه ارائه کردند.

در پایان این مراسم نهالی به نشانه صلح و دوستی با حضور سفرای کشورهای حاضر در نشست کاشته شد.

همچنین تعدادی پرنده نیز رهاسازی شد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi