یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

زنگ خطر اختلال بینایی در بین دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد در نتیجه استفاده از تلفن همراه

به گزارش کرونا از یاسوج، محمد ملک‌زاده در نشست کمیته استانی حفظ و ارتقاءسلامت دانش آموزان گفت: دانش‌آموزان باید آشنایی با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر و نحوه خودمراقبتی در برابر این بیماری‌ها را در خانواده‌ و مدارس بیاموزند. معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم ارائه خدمات سلامت در مدارس تاکید کرد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 99668
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹

کرونا :

زنگ خطر اختلال بینایی در بین دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد در نتیجه استفاده از تلفن همراه

به گزارش کرونا از یاسوج، محمد ملک‌زاده در نشست کمیته استانی حفظ و ارتقاءسلامت دانش آموزان گفت: دانش‌آموزان باید آشنایی با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر و نحوه خودمراقبتی در برابر این بیماری‌ها را در خانواده‌ و مدارس بیاموزند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم ارائه خدمات سلامت در مدارس تاکید کرد و گفت: سلامت دارای چند مفهوم سلامت اجتماعی، سلامت جسمی، سلامت روانی و سلامت معنوی است که نقش معلمان و متولیان سلامت فراگیر است.

وی بیان کرد: جای خالی سلامت معنوی در سیستم آموزشی کاملا احساس می‌شود هر چند بودجه برای این امر اختصاص داده شد اما خروجی‌ها مطلوب نیست.

در ادامه عبدی‌زاده کارشناس سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طبق شاخص دانشگاه علوم پزشکی هر سه سال یکبار معاینات دانش‌آموزان انجام می‌شود به برخی شاخص‌ها در سال گذشته ‌اشاره و عنوان کرد: دانش‌آموزان گروه هدف معاونت بهداشت به همراه اولیاء قبل از آغاز مدارس در مراکز بهداشتی حضور یافتند و کارشناسان مراکز سلامت، پزشکان، کارشناس تغذیه و کارشناس بهداشت و روان خدمات سلامت ارائه دادند.

وی با اشاره به اینکه در سال جدید پوشش مراقبین سلامت ۸۴ درصد و پزشکان ۵۴ درصد با میانگین خدمت ۱۲ است، افزود: دانش‌آموزانی که این معاینات را انجام نداده باشند نام آنها استخراج می‌شود و به همراه والدین روزهای پنجشنبه به مراکز بهداشتی ارجاع داده می‌شوند.

وی با اشاره به شاخص بهداشت مواد غذایی گفت: وضعیت بهداشت مواد غذایی در کشور ۸۵ و دراستان ۷۵ است.

عبدی‌زاده با بیان اینکه در برخی شاخص‌ها جایگاه استان پایین است که باید ارتقا یابد افزود: درصد گندزدایی ایمن مدارس در کشور ۳۱ درصد و در استان ۱۷ است ،تهویه مناسب کلاس درس کشور ۴۷ اما استان ۳۰ درصد است که با توجه به آب و هوای سرد امکان باز کردن پنجره کلاس‌ها وجود نداشت و با تهویه مشکل داشتیم.

روایت امام جمعه سی‌سخت از ساده‌لوحان بی‌بصیرت در هنگام تسخیر لانه جاسوسی
دنبال کنید

 کارشناس سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: وضعیت سرویس بهداشتی کشور ۵۳ در استان ۳۲ است، دفن بهداشتی پسماند و زباله‌های مدارس کشور ۷۱ درصد استان ۵۸ درصد است، آب آشامیدنی مدارس کشور ۸۷ و استان ۷۹ درصد است.

وی بیان کرد: همچنین در جلسه‌ای در خصوص توزیع شیر و تامین کلسیم دانش‌آموزان برگزار شد پیشنهاد دادیم در کنار شیر، بادام نیز توزیع شود.

عبدی‌زاده به سایر مشکلاتی که در میان دانش‌اموزان استان وجود دارد، گفت: طبقی آماری که از سامانه سیب استخراج شد دانش‌آموزان با اختلال بینایی مواجه هستند، استفاده از گوشی در شب و در اتاق تاریک دانش‌آموزان را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی به اختلال رفتاری و چاقی کاذب در بین دانش‌آموزان اشاره و عنوان کرد: برخی از دانش‌آموزان با مشکل کم‌خونی و ضعف مواجه هستند.

عبدی‌زاده بر شناسایی دانش‌آموزان بدسرپرست، بی‌سرپرست و درگیر خانواده آسیب‌پذیر تاکید کرد و گفت: مجوز ورود تیم بهداشتی به مدارس داده شود تا کارشناسان بهداشت بتوانند خدمات خوبی به دانش‌آموزان در مدارس ارائه کنند.

عبدی‌زاده در پایان از وضعیت فضای نامناسب مدارس غیرانتفاعی در ساختمان‌های دو طبقه که آسیب‌های زیادی برای دانش‌آموزان دارند انتقاد کرد و گفت: استقرار مدارس در ساختمان‌های دو طبقه ممکن است سبب ایجاد مشکلات حرکتی برای دانش‌آموزان شود، ضمن اینکه نبود حیاط در مدرسه منجر به مختل شدن ورزش دانش‌آموزان و کمبود ویتامین D در آنها می‌شود.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi