یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

صنایع دستی نمونه‌ای از تولیدات دانش‌بنیان/ برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات صنایع دستی

به گزارش کرونا از یاسوج، غرفه‌های صنایع دستی و جشنواره سنتی نمایش در اولین روز از فروردین ۱۴۰۱ با حضور معاون عمرانی استاندار، فرماندار بویراحمد، شهردار یاسوج و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد. این نمایشگاه از اول تا ۱۴ فروردین سال جاری از ساعت ۹ صبح تا ۲۳ پذیرای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 71013
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲

کرونا :

صنایع دستی نمونه‌ای از تولیدات دانش‌بنیان/ برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات صنایع دستی

به گزارش کرونا از یاسوج، غرفه‌های صنایع دستی و جشنواره سنتی نمایش در اولین روز از فروردین ۱۴۰۱ با حضور معاون عمرانی استاندار، فرماندار بویراحمد، شهردار یاسوج و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.

این نمایشگاه از اول تا ۱۴ فروردین سال جاری از ساعت ۹ صبح تا ۲۳ پذیرای مسافران و گردشگران است.

شهرام مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید در خصوص شعار سال گفت: میان تولید دانش‌بنیان و تولید تفاوت زیادی وجود دارد به این دلیل که تولید وارداتی است اما تولید دانش‌بنیان تولیدی است که تمام فرآیند آن در داخل کشور انجام می‌شود.

صنایع دستی نمونه‌ای از تولیدات دانش‌بنیان/ برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات صنایع دستی 5

 

فرماندار شهرستان بویراحمد عنوان کرد: صنایع دستی نمونه‌ای از تولیدات دانش‌بنیان است که فرآیند آن در درون کشور و استان و متناسب با زیست بوم طراحی می‌شود.

وی بیان کرد: منبع تولید دانش‌بنیان داخلی و فواید آن هم داخلی است اما تولید به تنهایی صادراتی و وارداتی است، ضمن اینکه صنایع دستی هر استان به عنوان تولید دانش‌بنیان در دید و حمایت ساختارهای دولتی باشد.

وی خاطرنشان کرد: اختصاص تسهیلات، ایجاد بازارچه محلی و فرا محلی و ظرفیت سنجی و شکوفایی ظرفیت‌های حوزه صنایع دستی برنامه‌های شهرستان در راستای حمایت از متقاضیان در این زمینه است.

صنایع دستی نمونه‌ای از تولیدات دانش‌بنیان/ برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات صنایع دستی 6

 

در ادامه معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کرونا باعث شده بود که طی چند سال اخیر هنرمندان رشته صنایع دستی با کسادی بازار روبه رو شوند اما در نوروز امسال و در راستای شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال در تمام ورودی‌های استان تولیدات صنایع دستی در ۲۰ غرفه و ۱۸۰ رشته صنایع دستی به نمایش گذاشته شد.

توزیع ۱۰۰ هزار اقلام تبلیغاتی با هدف ارائه ظرفیت های استان
دنبال کنید

محمدکاظم رحمانی در خصوص رشته‌های منسوخ شده صنایع دستی گفت: یکی از اولویت‌های استان احیاء رشته‌های منسوخ شده است، ۵ رشته از جمله گلیم مشته و نمدمالی را احیاء کنیم که در زمینه گلیم مشته و نمدمالی آموزش‌هایی داده و کلاس‌هایی هم برگزار شد.

وی با اشاره به حمایت از متقاضیان در حوزه صنایع دستی گفت: با توجه به نگاه دولت سیزدهم به حوزه صنایع دستی و حمایت از هنرمندان، بیمه صنایع دستی برای فعالان در این حوزه پرداخت می‌شود.

صنایع دستی نمونه‌ای از تولیدات دانش‌بنیان/ برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات صنایع دستی 7

 

رحمانی ایجاد بازارچه صنایع دستی برای فروش محصولات صنایع دستی را از دیگر برنامه‌ها برای حمایت از فعالان در این حوزه دانست و افزود: در تلاش برای ثبت ملی سه روستای فعال حوزه صنایع دستی میمند، رودشتی و سربیشه هستیم.

رحمانی در پاسخ به سوالی در خصوص صادرات محصولات صنایع دستی گفت: با توجه به تولیدات صنایع دستی در حال برنامه‌ریزی برای صادرات این محصول هستیم لذا نیاز است بسته‌بندی مناسب صورت گیرد و هماهنگی لازم از طریق سازمان صمت و گمرک استان برای صادرات انجام شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi