سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دلیل بیماری در مزرعه های پرورش ماهی دنا

به گزارش کرونا از یاسوج جلسه تعاملی دامپزشکی شهرستان دنا با آبزی پروران برگزار شد تا هشدارهای بهداشتی دامپزشکی را جدی بگیرند. در همین خصوص  رئیس اداره دامپزشکی دنا با بیان اینکه برخی از آبزی پروران از بسیاری از مسائل آبزی‌پروری مانند رعایت مسائل قرنطینه‌ای و بهداشتی آگاهی ندارند، افزود: آبزی پروران برای کنترل بیماری‌ها

اختصاصی کرونا

کد خبر : 99662
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷

کرونا :

دلیل بیماری در مزرعه های پرورش ماهی دنا

به گزارش کرونا از یاسوج جلسه تعاملی دامپزشکی شهرستان دنا با آبزی پروران برگزار شد تا هشدارهای بهداشتی دامپزشکی را جدی بگیرند.

در همین خصوص  رئیس اداره دامپزشکی دنا با بیان اینکه برخی از آبزی پروران از بسیاری از مسائل آبزی‌پروری مانند رعایت مسائل قرنطینه‌ای و بهداشتی آگاهی ندارند، افزود: آبزی پروران برای کنترل بیماری‌ها باید از ابزارهای جداگانه برای هر استخر استفاده کنند که نقش آموزش بهره برداران در این زمینه مهم ارزیابی می‌گردد.

 توکل گفت: رعایت شرایط قرنطینه‌ای در خصوص تخم چشم زده و بچه ماهی‌ها هنگام ورود به مزرعه یکی از نکات ضروری برای پیشگیری از بروز بیماری‌ها است و  تاکید می‌شود آبزی پروران قبل از انتقال بچه ماهی به مزرعه با دامپزشکی هماهنگی‌های  لازم را در برنامه خود برای رعایت شرایط امنیت زیستی داشته باشند.

وی گفت: آبزی پروران باید هشدارهای این اداره را جدی گرفته و ماهیان مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تهیه کنند تا از وقوع بیماری‌های خاص در حوزه آبزیان جلوگیری به عمل آید.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi